.

Beantwoord

Geen netwerk met nieuwe simkaart, wat kan ik doen?

  • 19 February 2013
  • 11 reacties
  • 1132 Bekeken

Kunnen jullie mijn micro-simkaart (die ik vandaag kreeg) activeren?

Toelichting:
Vanwege de aanschaf van een andere telefoon heb ik een micro-simkaart aangevraagd en gekregen.
Inmiddels heb ik de micro-simkaart geactiveerd en de daarna verkregen nieuwe pincode in het toestel ingegeven.
Ik kan echter geen netwerk selecteren.

Daarom de micro-simkaart nog eens in mijn oude toestel gedaan en ook daar geen netwerk (meer).

Vervolgens de oude simkaart weer in het oude toestel, en ja hoor, weer gewoon een netwerk.
Maar dat is geen micro-simkaart, dus past niet in mijn nieuwe toestel.
icon

Beste antwoord door Alex 20 February 2013, 16:36

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Gonnie,

Ik zie dat de simkaart inmiddels geactiveerd is.

Mocht je een iPhone gebruiken, is het mogelijk dat je eerst nog moet synchroniseren met iTunes. Dit doe je door de simkaart in het toestel te plaatsen. Vervolgens koppel je het toestel aan je computer en start iTunes op. Als je dan synchroniseert, zal de simkaart gewoon moeten werken.

Kan je even laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Ik kan inmiddels met beide simkaarten niet meer bellen.
Bel ik met een ander toestel naar mijn nummer dan krijg ik de melding "dit nummer is niet bereikbaar".
De nieuwe micro-simkaart zit in een Samsung Galaxy S3.
Als ik de beschikbare netwerken laat zoeken dan zie ik ook "NL KPN" in beeld, maar als ik dit netwerk selecteer, dan komt er een melding "kan niet verbinden. Probeer het later opnieuw".

Ben benieuwd wat het probleem is.

Groeten,
Gonnie
Badge
Beste Alex,

Het is inmiddels gelukt.
Gewoon een kwestie van de simkaart en batterij uit de telefoon halen.
Daarna opnieuw plaatsen en er kan gebeld worden.

Maar ja, hoe krijg je opeens zo een heldere ingeving?

Probleem is dus opgelost.

Groet,
Gonnie
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Rien,

Goed om te weten dat het werkt en bedankt voor het delen van de oplossing.

Groetjes,

Alex
Geachte Simyo,  Gisteren nieuwe prepaid simkaart ontvangen,
Betaald voor startpakket € 5  (zou daarvoor 7,50 beltegoed ontvangen)
Tevens opgewaardeerd tijdens bestelling voor € 10 (zou daarvoor € 15 beltegoed ontvangen)

Echter in plaats van € 22 heb ik slechts € 17,50 beltegoed ontvangen (zichbaar via mijn Simyo)

Wat is hier fout gegaan?    En hoe lost U dit op?  Met vriendelijke groeten, Firenze
Reputatie 7
Oh? Dat is gul. Waar is dat terug te vinden dat je opwaardering van € 10,00 met 50% wordt verhoogd?
Badge +6
Geachte Simyo,  Gisteren nieuwe prepaid simkaart ontvangen,
Betaald voor startpakket € 5  (zou daarvoor 7,50 beltegoed ontvangen)
Tevens opgewaardeerd tijdens bestelling voor € 10 (zou daarvoor € 15 beltegoed ontvangen)

Echter in plaats van € 22 heb ik slechts € 17,50 beltegoed ontvangen (zichbaar via mijn Simyo)

Wat is hier fout gegaan?    En hoe lost U dit op?  Met vriendelijke groeten, Firenze


Hoi Firenze,

Ik heb de €5,- die je niet hebt ontvangen heb ik toegevoegd aan je beltegoed.
Excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Hallo Natascha,

Is de 50% extra tegoed op een bundel van € 10,00 een (algemene) actie?
Reputatie 2
Badge +1
Hey RicoK,

Dit betreft interdaad een algemene actie. De relevante nuance is echter dat je, indien je tijdens het plaatsen van de bestelling opwaardeert, 5 euro ontvangt.
Kunnen jullie mijn micro-simkaart (die ik vandaag kreeg) activeren?

Toelichting:
Vanwege de aanschaf van een andere telefoon heb ik een micro-simkaart aangevraagd en gekregen.
Inmiddels heb ik de micro-simkaart geactiveerd en de daarna verkregen nieuwe pincode in het toestel ingegeven.
Ik kan echter geen netwerk selecteren.

Daarom de micro-simkaart nog eens in mijn oude toestel gedaan en ook daar geen netwerk (meer).

Vervolgens de oude simkaart weer in het oude toestel, en ja hoor, weer gewoon een netwerk.
Maar dat is geen micro-simkaart, dus past niet in mijn nieuwe toestel.


I had the same problem "no service" in my iphone. After syncing with itunes I got the question if I wanted to add the new service provider settings. After clicking yes it installed the KPN network and also added my new number to imessage.

Very tricky this one. I would never figure out I needed to sync with itunes myself.

Thank you!
Reputatie 4
Badge +10
Hi Johan.Olof, welcome on the Simyo forum!

If you have a iPhone than most of time you need to syncing with iTunes. I'm glad to hear that it works now.

We hope to see you back on our forum.

Reageer