Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geen netwerk geen bereik

  • 29 november 2012
  • 30 reacties
  • 3147 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Goedemorgen,

Ik heb sind 4 dgn geen bereik in huis heb al 2 keer met klantenservice gebeld maar heb het idee dat ze niets voor me doen.

Ik heb een samsung s2 toestel
postcode is 4142 XJ

Hij geeft soms 1 streepje bereik aan maar kan niet bellen of gebeld worden
Ik werk vanuit huis vind dit echt vervelend.

Ik heb mn simkaart al in een ander telefoon getest hetzelfde ik heb met tmobile prepaid kaart
wel 3 streepjes bereik denk dat het aan de kpn netwerk ligt.

Kunt u mij helpen ik wil weer kunnen bellen en gebeld worden.

g
icon

Beste antwoord door Alex 11 december 2012, 11:50

Welkom op het forum Carolien2501 en Jolannie,



Ik heb voor jullie beide postcodes een check kunnen doen. Mocht je in het vervolg een postcode doorgeven, wil ik jullie vragen altijd de volledige postcode door te geven. Ik ben er gemakshalve even vanuit gegaan dat het om de postcode ging van het huisadres. De volledige postcode kon ik daardoor achterhalen via ons systeem.



Ik heb hetzelfde probleem....

Sinds een paar weken heb ik zeer slecht bereik mensen kunnen mij niet verstaan

en ik hen perfect... Hebben jullie iets verandert aan het netwerk??

Mijn postcode is 4001. Mijn man heeft ook Simyo en precies hetzelfde.

Aan en uitzetten van het toestel werkt niet!




De dekking voor UMTS en GSM is hier nu goed. Er zijn vorige week welke netwerk verbeteringen doorgevoerd. Daarom ben ik benieuwd of je nog steeds dezelfde bevindingen hebt.



Ik zit sinds een paar dagen in Frankrijk voor mn werk hier heb ik wel bereik maar thuis niet dat is 4142 XJ willen jullie mijn forum vraag niet sluiten. Er is namelijk niets aan gedaan 12 december ben ik weer in nl en ga dan kijken of ik bereik heb. Normaal heb ik thuis 1 streep bereik wat weg valt dus heel vaak geen bereik no service alleen nood oproepen toegestaan. Er is iets met kpn simyo bereik thuis wil dat dit wordt opgelost. Nu ik in Frankrijk zit heb ik goed bereik maa thuis echt niet.



Hoi gulo,



Aangezien je al een ander toestel hebt geprobeerd, kunnen we een vervangende simkaart toesturen. Je moet er echter wel rekening mee houden dat wanneer ik een vervangende simkaart aanmaak, de originele simkaart direct wegvalt. Kan je mij een privé bericht sturen met daarin je akkoord voor het versturen van een vervangende sim?



Hallo,

Ik heb sinds gisteren mijn simkaart geactiveerd, nu heb ik sinds vandaag geen bereik. Ik heb gisteren ook de nanosim geactiveerd en ben dus op een sms aan het wachten om mijn telefoon IPhone 5 eindelijk te kunnen gebruiken. Maar met geen bereik kan ik natuurlijk niet mijn sms ontvangen die ik nodig heb om de nanosim te activeren! Mijn postcode is 6074. Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, want het betreft een zakelijke telefoon, ben nu dus niet bereikbaar voor mijn klanten.



Gr. Jolanda




Op je postcode is de UMTS dekking wat minder. De GSM dekking is echter goed. Wat je kunt doen om het bereik te verbeteren is je toestel op het GSM netwerk zetten. Je kunt in de handleiding van je toestel terug vinden hoe je je toestel op een andere netwerkmodus kunt zetten.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

30 reacties

Badge +6
Hoi Gulo,

Welkom op het forum!
Ik heb een postcode check voor je laten doen. Er zijn geen storingen of werkzaamheden gemeld op de masten op jouw postcode.
Ik raad je aan de simkaart van Simyo in een ander toestel te plaatsen en te kijken of het probleem dan aanhoudt. Daarnaast wil ik graag weten of het probleem zich voordoet wanneer het toestel staat ingesteld op 2G of op 3G netwerk.
Ik heb hetzelfde probleem....
Sinds een paar weken heb ik zeer slecht bereik mensen kunnen mij niet verstaan
en ik hen perfect... Hebben jullie iets verandert aan het netwerk??
Mijn postcode is 4001.  Mijn man heeft ook Simyo en precies hetzelfde.
Aan en uitzetten van het toestel werkt niet!
Het betreft een Samsung s2 toestel je kunt geen 2g of 3g instellen. Ik heb mn simyo simkaart in een nokia toestel geplaatst bereik is het zelfde. Ik heb een tmobile prepaid simkaart in mijn Samsung s2 geplaatst had toen beter bereik denk dat het aan kpn simyo bereik ligt hiervoor had ik 1 à 2 strepen bereik kon ik mee bellen. Nu geeft ie af en toe 1 streep bereik die valt telkens weg zodoende is bellen en gebeld worden niet mogelijk
Ik zit sinds een paar dagen in Frankrijk voor mn werk hier heb ik wel bereik maar thuis niet dat is 4142 XJ willen jullie mijn forum vraag niet sluiten. Er is namelijk niets aan gedaan 12 december ben ik weer in nl en ga dan kijken of ik bereik heb. Normaal heb ik thuis 1 streep bereik wat weg valt dus heel vaak geen bereik no service alleen nood oproepen toegestaan. Er is iets met kpn simyo bereik thuis wil dat dit wordt opgelost. Nu ik in Frankrijk zit heb ik goed bereik maa thuis echt niet.
Badge
Hallo,
Ik heb sinds gisteren mijn simkaart geactiveerd, nu heb ik sinds vandaag geen bereik. Ik heb gisteren ook de nanosim geactiveerd en ben dus op een sms aan het wachten om mijn telefoon IPhone 5 eindelijk te kunnen gebruiken. Maar met geen bereik kan ik natuurlijk niet mijn sms ontvangen die ik nodig heb om de nanosim te activeren! Mijn postcode is 6074. Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, want het betreft een zakelijke telefoon, ben nu dus niet bereikbaar voor mijn klanten.

Gr. Jolanda
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Carolien2501 en Jolannie,

Ik heb voor jullie beide postcodes een check kunnen doen. Mocht je in het vervolg een postcode doorgeven, wil ik jullie vragen altijd de volledige postcode door te geven. Ik ben er gemakshalve even vanuit gegaan dat het om de postcode ging van het huisadres. De volledige postcode kon ik daardoor achterhalen via ons systeem.

Ik heb hetzelfde probleem....
Sinds een paar weken heb ik zeer slecht bereik mensen kunnen mij niet verstaan
en ik hen perfect... Hebben jullie iets verandert aan het netwerk??
Mijn postcode is 4001. Mijn man heeft ook Simyo en precies hetzelfde.
Aan en uitzetten van het toestel werkt niet!


De dekking voor UMTS en GSM is hier nu goed. Er zijn vorige week welke netwerk verbeteringen doorgevoerd. Daarom ben ik benieuwd of je nog steeds dezelfde bevindingen hebt.

Ik zit sinds een paar dagen in Frankrijk voor mn werk hier heb ik wel bereik maar thuis niet dat is 4142 XJ willen jullie mijn forum vraag niet sluiten. Er is namelijk niets aan gedaan 12 december ben ik weer in nl en ga dan kijken of ik bereik heb. Normaal heb ik thuis 1 streep bereik wat weg valt dus heel vaak geen bereik no service alleen nood oproepen toegestaan. Er is iets met kpn simyo bereik thuis wil dat dit wordt opgelost. Nu ik in Frankrijk zit heb ik goed bereik maa thuis echt niet.

Hoi gulo,

Aangezien je al een ander toestel hebt geprobeerd, kunnen we een vervangende simkaart toesturen. Je moet er echter wel rekening mee houden dat wanneer ik een vervangende simkaart aanmaak, de originele simkaart direct wegvalt. Kan je mij een privé bericht sturen met daarin je akkoord voor het versturen van een vervangende sim?

Hallo,
Ik heb sinds gisteren mijn simkaart geactiveerd, nu heb ik sinds vandaag geen bereik. Ik heb gisteren ook de nanosim geactiveerd en ben dus op een sms aan het wachten om mijn telefoon IPhone 5 eindelijk te kunnen gebruiken. Maar met geen bereik kan ik natuurlijk niet mijn sms ontvangen die ik nodig heb om de nanosim te activeren! Mijn postcode is 6074. Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, want het betreft een zakelijke telefoon, ben nu dus niet bereikbaar voor mijn klanten.

Gr. Jolanda


Op je postcode is de UMTS dekking wat minder. De GSM dekking is echter goed. Wat je kunt doen om het bereik te verbeteren is je toestel op het GSM netwerk zetten. Je kunt in de handleiding van je toestel terug vinden hoe je je toestel op een andere netwerkmodus kunt zetten.

Groetjes,

Alex
Hey,

Ik heb sinds sinds een paar weken ook helemaal geen bereik meer..
Mijn postcode is 4191 PC, ik snap er niks van. 
Wat hebben jullie aa het netwerk verandert of waar kan het aan liggen?
Kunnen jullie zien of ik bereik zou moeten hebben?
Met mn sim in een andere telefoon heb ik ook geen bereik..

Bij voorbaat dank,
Bart
Reputatie 5
Badge +10
Hey,

Ik heb sinds sinds een paar weken ook helemaal geen bereik meer..
Mijn postcode is 4191 PC, ik snap er niks van. 
Wat hebben jullie aa het netwerk verandert of waar kan het aan liggen?
Kunnen jullie zien of ik bereik zou moeten hebben?
Met mn sim in een andere telefoon heb ik ook geen bereik..

Bij voorbaat dank,
Bart


Welkom op het forum Bart19,

Ik heb geprobeerd een postcode check te laten doen. Helaas wordt de volledige postcode niet herkent. Wanneer ik op enkel 4191 laat zoeken, komen we 8 zendmasten tegen. Daarom wil ik je vragen mij een privé bericht te sturen met de straatnaam van de plek. Kan je dit aan mij doorgeven?

Groetjes,

Alex
De aaldor in geldermalsen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Bart19,

Ik heb een postcodecheck kunnen doen. De dekking voor zowel 2g als 3g is goed. Ik heb daarom wat meer informatie nodig.

- welke toestellen heb je geprobeerd?
- sinds welke datum ervaar je dit probleem?
- ervaar je het op zowel het 3g als 2g netwerk?

Groetjes,

Alex
beste ik heb sinds dec 2012 een abbonement bij simyo, toestel samsung zonder toeters en bellen, maar ik heb dikwijks geen bereik .bij mijn vorig abb bij t-mobile nooit last van gehad  postcode gebied 5047 heeft iemand  een oplossing bij voorbaat dank .
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum samsung,

Heb je er alleen last van op die postcode? Zo ja, kan je dan de volledige postcode doorgeven? Dan kan ik een postcode check laten uitvoeren.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum samsung, Heb je er alleen last van op die postcode? Zo ja, kan je dan de volledige postcode doorgeven? Dan kan ik een postcode check laten uitvoeren. Groetjes, Alex
postcode is 5047 SJ
Reputatie 5
Badge +10
Hoi samsung,

Ik heb een postcode check laten doen. Er zijn geen complicaties te zien. Er zijn ook geen meldingen van andere gebruikers van het KPN netwerk binnen gekomen. Daarom ben ik benieuwd of je dit ook met een ander toestel ervaart.

Groetjes,

Alex
Hoi samsung,

Ik heb een postcode check laten doen. Er zijn geen complicaties te zien. Er zijn ook geen meldingen van andere gebruikers van het KPN netwerk binnen gekomen. Daarom ben ik benieuwd of je dit ook met een ander toestel ervaart.

Groetjes,

Alex


Misschien is het toch relevant dat ik hier nog op reageer.

Ik zit voor mijn werk ook op postcode 5047 RA met ook een Samsung telefoon, en die valt hier ook regelmatig van het netwerk af.

Dit is al lange tijd zo.. soms een week niet, en dan weer meerdere keren per dag.
Het iritante is dat je niet doorhebt dat de telefoon van het netwerk af is totdat je er op kijkt.
Dan staat er `Kies netwerk`.. dan kies ik NL KPN en na even zoeken werkt het weer.
Misschien dat jullie in mijn gegevens wel kunnen zien hoe vaak dat gebeurt is. (heel vaak)

Tot nu toe dacht ik dat het mijn telefoon was.
Daarom heb ik net een nieuwe telefoon gekocht (Samsung S3), en nu hoop ik dat als ik een nieuwe simkaart neem (deze heeft microsim nodig, en ik heb nog steeds een standaard Simyo simkaart) het hopelijk verholpen is.
Maar misschien ligt het toch ergens anders aan.

Ik gebruik mijn mobiel voor mijn bedrijf, dus geen bereik ben ik niet blij mee.

Misschien dat jullie hier iets mee kunnen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jbsim75,

Bedankt voor je reactie. Je hebt al veel informatie gegeven die we nodig hebben om je gericht te kunnen helpen. Ik heb opnieuw contact gehad met de technische dienst. Ook nu is er voor zowel 2G (GSM) 3G (UMTS) niets te zien waaruit we kunnen opmaken dat klanten kwaliteitsproblemen kunnen ervaren. De dekking is dus voor beide type netwerken goed. Ik kan wel een netwerkklacht indienen. Hiervoor heb ik de volgende informatie nodig (sommige informatie heb ik alvast voor je ingevuld):

- Op welke locatie doet de klacht zich voor? 5047 RA
- Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
- Doet het probleem zich voor als je binnen of buiten bent? Of heb je klachten als je onderweg bent?
- Zijn er meerde mensen die gebruik maken van het KPN netwerk die hier last van hebben? Zo ja, kan je mij dan een privé bericht sturen met de betreffende telefoonnummers?

Groetjes,

Alex
Hoi jbsim75,

Bedankt voor je reactie. Je hebt al veel informatie gegeven die we nodig hebben om je gericht te kunnen helpen. Ik heb opnieuw contact gehad met de technische dienst. Ook nu is er voor zowel 2G (GSM) 3G (UMTS) niets te zien waaruit we kunnen opmaken dat klanten kwaliteitsproblemen kunnen ervaren. De dekking is dus voor beide type netwerken goed. Ik kan wel een netwerkklacht indienen. Hiervoor heb ik de volgende informatie nodig (sommige informatie heb ik alvast voor je ingevuld):

- Op welke locatie doet de klacht zich voor? 5047 RA
- Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
- Doet het probleem zich voor als je binnen of buiten bent? Of heb je klachten als je onderweg bent?
- Zijn er meerde mensen die gebruik maken van het KPN netwerk die hier last van hebben? Zo ja, kan je mij dan een privé bericht sturen met de betreffende telefoonnummers?

Groetjes,

Alex


Probleem doet zich al langere tijd voor, zeker een jaar, maar is zoals al gezegd erg onregelmatig.
Soms meerdere keren per dag, en soms een paar dagen niet.
Ik heb er alleen binnen last van.

Bij het bedrijfspand op 5047RA (industrieterrein) pal naast mij zijn een paar mensen die `Hi` van KPN hebben, en die hebben nergens last van zeggen ze.

Op mijn woonadres 5032XD (woonwijk) heb ik wel eens minder bereik, maar nooit dat hij van het netwerk afgaat.

Mijn huidige telefoon gebruikt GPRS zover ik kan zien, kan dat iets uitmaken ?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jbsim75,

Bedankt voor de extra informatie. Je telefoon kan verbinding maken met het 2G (GSM) of het 3G (UMTS) netwerk. Op sommige postcodes is de 2G verbinding beter dan de 3G verbinding. Het toestel kan switchen naar 2G en 3G. Dit levert soms kwaliteitsproblemen op. Daarom wil ik je vragen om de netwerk modus vast te zetten op zowel 2G als 3G om na te gaan wat de ervaringen dan zijn.

Kan je me even laten weten wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Alex
Hoi jbsim75,

Bedankt voor de extra informatie. Je telefoon kan verbinding maken met het 2G (GSM) of het 3G (UMTS) netwerk. Op sommige postcodes is de 2G verbinding beter dan de 3G verbinding. Het toestel kan switchen naar 2G en 3G. Dit levert soms kwaliteitsproblemen op. Daarom wil ik je vragen om de netwerk modus vast te zetten op zowel 2G als 3G om na te gaan wat de ervaringen dan zijn.

Kan je me even laten weten wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Alex


Dat kan ik niet instellen op mijn huidige telefoon.
Wel de netwerkkeuze.
Deze heb ik op handmatig gezet omdat hij bij automatisch soms een ander netwerk pakt als `NL KPN` met nog slechter bereik als resultaat.

Ik zal denk ik moeten wachten tot ik mijn nieuwe telefoon kan gebruiken om de netwerkmodus te kunnen kiezen.
Dinsdagavond vervangende sim besteld via `Mijn Simyo`, maar nog niets ontvangen. (ook geen bevestiging van de bestelling overigens)
Hallo,
Ik merk vandaag dat ik geen verbinding heb met KPN netwerk. Op diverse plaatsen in de stad heb ik het geprobeerd, maar helaas geen resultaat.
Ik heb geen idee hoe lang dit al is. Ik heb zelf voor het laatst gebeld op zaterdag 29-06.
Het vervelende is dat ik dus ook niet bereikbaar ben en dat is niet prettig terwijl er twee kinderen op zomerkamp zijn. Ik moet t.a.t. bereikbaar zijn.
Ik zit in postcodegebied 4617 (mocht dat helpen bij het zoeken van een antwoord) en heb een Samsung Galaxy S3.
Graag jullie reactie/advies!
Groet,
Marjolein
Badge +1
Ik heb precies hetzelfde probleem, nu al 2 dagen. Heb het toetsel al meerdere keren aan en uit gezet, helpt allemaal niet. Ik ben ook verder weg geweest van huis maar heb overal slecht bereik dus het zal niet aan een storing ofzo liggen. Heb mn simkaart ook al in een ander toestel gedaan maar daar heb ik precies hetzelfde probleem. Wat moet ik doen?
Bij mij is het probleem gelukkig opgelost. Ik heb hem ook uit en weer aan gezet en bij mij werkte dat gelukkig.
Dusd het zal een ander probleem geweest zijn dan bij Ester. Succes. Hopelijk draagt iemand jouw oplossing snel aan.
Badge +8
Ik heb precies hetzelfde probleem, nu al 2 dagen. Heb het toetsel al meerdere keren aan en uit gezet, helpt allemaal niet. Ik ben ook verder weg geweest van huis maar heb overal slecht bereik dus het zal niet aan een storing ofzo liggen. Heb mn simkaart ook al in een ander toestel gedaan maar daar heb ik precies hetzelfde probleem. Wat moet ik doen?

Hoi estherpelle,

Ik heb jouw vraag hier beantwoord.
Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hallo,
Ik merk vandaag dat ik geen verbinding heb met KPN netwerk. Op diverse plaatsen in de stad heb ik het geprobeerd, maar helaas geen resultaat.
Ik heb geen idee hoe lang dit al is. Ik heb zelf voor het laatst gebeld op zaterdag 29-06.
Het vervelende is dat ik dus ook niet bereikbaar ben en dat is niet prettig terwijl er twee kinderen op zomerkamp zijn. Ik moet t.a.t. bereikbaar zijn.
Ik zit in postcodegebied 4617 (mocht dat helpen bij het zoeken van een antwoord) en heb een Samsung Galaxy S3.
Graag jullie reactie/advies!
Groet,
Marjolein

Bij mij is het probleem gelukkig opgelost. Ik heb hem ook uit en weer aan gezet en bij mij werkte dat gelukkig.
Dusd het zal een ander probleem geweest zijn dan bij Ester. Succes. Hopelijk draagt iemand jouw oplossing snel aan.


Hoi mvveldhoven,

Ja, dat is heel vaak de oplossing: het toestel uit en weer aan. dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.
Ik ben blij om te horen dat je weer kunt bellen, want als de kinderen van huis zijn, wil je toch wel gevoel hebben dat ze je kunnen bereiken. :)

Groetjes,
Charlene
Is in het postcodegebied 1625 de ontvangst slecht? Heb op mijn display naast de antenne 1 vakje; normaal 4 stukst? Word telkens afgebroken?

Reageer