.

Vraag

Geen mogelijkheid om te bellen/sms-en

  • 13 August 2012
  • 12 reacties
  • 746 Bekeken

Hallo,

Tijdens mijn vakantie in Noorwegen had ik het probleem dat ik opeens niet meer kon bellen/sms-en en/of oproepen/sms-jes ontvangen.
De week hiervoor zat ik in Zweden en was dit nog wel mogelijk. Nu ben ik ongeveer anderhalve week weer thuis en heb ik van alles geprobeerd om mijn mobiel weer aan de praat te krijgen, zonder succes. Het wifi doet het nog wel.

Ik hoop dat dit makkelijk opgelost kan worden,
Jonathan

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Jonathan,

Het lijkt er op dat je simkaart geen connectie kan maken met het KPN netwerk. Daarom wil ik je vragen om handmatig voor het KPN netwerk te kiezen. Kun je nagaan wat voor melding je krijgt wanneer je voor het KPN netwerk kiest? Allereerst is het raadzaam om je toestel uit/aan te zetten.

Groetjes,

Alex
Ik had al geprobeerd om handmatig het kpn netwerk te kiezen. Dit werkte helaas niet.
Uiteraard werkt het opnieuw aan en uitzetten ook niet.

Welke krijg ik steeds deze melding als ik mijn mobiel aanzet: "pincode voor ontgrendelen SIM-netwerk". Deze moet ik dan dus invullen en ontgrendelen of negeren.
Badge +6
Beste Jonathan,

De pincode voor het ontgrendelen van het netwerk heeft Simyo niet. Heb je al geprobeerd je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken welke melding je dan krijgt.
Ik heb de simkaart in een ander toestel gedaan en toen had ik wel bereik en kon ik bellen etc.
Dit zou nu dus moeten liggen aan de instellingen van de telefoon.
Ik weet vrij zeker dat ik tijdens de vakantie niets heb veranderd. Ik heb alleen andere netwerken geselecteerd.
Heeft u enig idee waar ik misschien naar zou kunnen kijken?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jonathan,

Je toestel heeft in ieder geval de mogelijkheid om te kunnen bellen in het buitenland. Anders zou je ook in Zweden geen gebruik moeten kunnen maken van deze optie. Van wat voor toestel maak je precies gebruik?

Groetjes,

Alex
Ik maak gebruik van samsung galaxy nexus.
Maar ik kon dus wel in Zweden bellen maar in Noorwegen niet meer.
Op de terugweg door Zweden kon ik ook in Zweden niet meer bellen. Dus misschien is er een optie aan-/uitgezet?
Ook wij hebben afgelopen vakantie problemen gehad met met bellen in Frankrijk naar een frans nummer.
ruim 5 dagen eerder (ook Frankrijk, ook frans nummer)  lukte het zonder problemen.
Nu kregen wij echter de meldimng "bellen buitenland geblokkeerd" of zoiets.

Wij hebben tijdens onze vakantie niet onze instellingen op "mijnSimyo" gewijzigd.
Beide toestellen deden het niet meer.
Reputatie 5
Badge +10
Ik maak gebruik van samsung galaxy nexus.
Maar ik kon dus wel in Zweden bellen maar in Noorwegen niet meer.
Op de terugweg door Zweden kon ik ook in Zweden niet meer bellen. Dus misschien is er een optie aan-/uitgezet?


Er is in ons systeem niets gewijzigd. Niet door ons en ook niet door jou via de persoonlijke pagina.

Ook wij hebben afgelopen vakantie problemen gehad met met bellen in Frankrijk naar een frans nummer.
ruim 5 dagen eerder (ook Frankrijk, ook frans nummer)  lukte het zonder problemen.
Nu kregen wij echter de meldimng "bellen buitenland geblokkeerd" of zoiets.

Wij hebben tijdens onze vakantie niet onze instellingen op "mijnSimyo" gewijzigd.
Beide toestellen deden het niet meer.


Welkom op het forum Moon,

Kon je wel gebeld worden en/of sms versturen? Ook ben ik benieuwd of je naar meerdere nummers niet kon bellen. Er zijn inderdaad geen instellingen gewijzigd.

Groetjes,

Alex
Blijkbaar was ik niet duidelijk:

Dat weet ik niet. Ik had er geen belang bij om willekeurige Fransozen te bellen of SMS-en.
Ik kon wel degehele periode Nederlandse nummers in Frankrijk bellen .Dus beginnend met  +31.
Franse nummers in Frankrijk konden ook in iedergeval op of tot 24 juli 2012
Ons beldgedrag is niet zodanig dat we elke dag en de  gehele tijd aan het bellen zijn.

Wij weten dat we op 24 gebeld hebben naar een Frans nummer terwijl wij in Frankrjk waren. Dat werkte.
Op   1 augustus lukte het niet om in Frankrijk naar een Fransnummer te bellen. Toen krgen we die melding.
Met we bedoel ik mijn partner met andere simkaart van Simyo
Met mij bedoel ik mijn eiogen sim van Simyo.
Op 1 augustus heb ik dus ook mijn partner gebeld om te kijken of dat wel ging. Dat werkte dus wel. Ik was toen nog in Frankrijk en hij ook. 

Uiteindelijk via een simkaart  van Vodafoon  gebeld. Dat ging wel.

 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Moon,

Vreemd dat jullie beide niet hebben kunnen bellen naar dat nummer. Zitten jullie nu nog in Frankrijk? Omdat bellen naar andere nummers wel werkte heb ik eerder het vermoeden dat er iets mis is geweest met het nummer. Daarom zou ik graag het telefoonnummer weten waar het om gaat. Kan je dit in een privé bericht sturen? Dan kunnen we hier met een Simyo aansluiting naar dat nummer bellen.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Het nummer kun je krijgen als ik weet hoe ik prive berichten zou moeten sturen maar ik hoop dat je dan wel een goed verhaal heb waarom we met een andere sim (vodafoon) en zelfde toestel!!! wél met die bewuste nummer contact konden krijgen.
Dus geef mij een verhaal waarom Simyo-sim een probleem heeft met een een nummer en Vodafoon of ander profider (ook vanuit Nederland daarheen gebeld want het is een centraal reserveringnummer om hotels mee te reserveren, niet).
Badge +6
Beste Moon,

Wanneer je op de naam van Alex klikt komt er een menu naar beneden in dit staat privé bericht.
Wanneer je op privé bericht klikt dan kan je Alex of 1 van de andere moderators een privé bericht sturen.

Reageer