.

Vraag

Geen mobiele data tijdens bellen, wat kan ik doen?

  • 6 December 2022
  • 6 reacties
  • 244 Bekeken

Hallo,

 

Sinds ik van Vodafone naar Simyo ben overgestapt heb ik geen mobiele data tijdens bellen. Ik heb de APN aangepast aan de voorgeschreven setttings vanuit Simyo, maar tevergeefs.

 

Wie kan mij adviseren hoe dit euvel op te lossen? Ter info: ik heb een OnePlus 6 toestel.

 

Groet,

 

Rmfbakker


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

VoLTE werkt niet of staat uit. Daardoor werkt bellen via Circuit Switched FallBack (CSFB), wat betekend dat je tijdens bellen terugvalt naar 2G. Met 2G en 3G kun je niet bellen en internetten tegelijk.

Waarom VoLTE niet werkt is een klusje voor een moderator (= Simyo medewerker) om uit te zoeken met jou.

Dank voor je reactie. VoLTE werkt altijd met hetzelfde toestel icm Vodafone, dus hoop die Simyo-medewerker het ei van Columbus kan bieden

Reputatie 7
Badge +6

Hi @rmfbakker,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je mobiele data het niet doet tijdens het bellen!

Ik vraag me af of je de optie in je toestel hebt ingeschakeld, via deze handleiding kun je zien hoe je VoLTE inschakeld in je OnePlus 6. De website is wel in het Engels, hopelijk helpt dit je als nog. Als de optie ingeschakeld staat in je toestel, dan zouden wij verder moeten uitzoeken wat er aan de hand is. Zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik ga hier dan achteraan voor je :).

Weer eens ontzettend bedankt voor je hulp @Groentjuh! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Hi,

 

Dank voor de tip. Echter op mijn toestel, die draait op Android 11, is er geen VoLTE optie zichtbaar die ik aan/uit kan zetten. Echter, bij mn vorige contract met Vodafone, was dit geen punt.

 

Nog andere tips?

 

Rmfbakker

Nog andere tips of kan ik beter teruggaan naar Vodafone??? Niet cynisch bedoeld :-)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @rmfbakker,

Bedankt voor je reactie. In mijn vorige bericht heb ik je gevraagd om mij een privébericht te sturen zodat ik dit kan doorzetten naar de technische dienst :). Zij kunnen dan voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Zou je dit nog even kunnen doen?

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer