.

Beantwoord

Geen bericht van gemiste oproep als telefoon uitstaat, hoe kan dit?

  • 5 November 2012
  • 14 reacties
  • 6957 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een simyo abo met blackberry internet.

Een tijdje geleden heb ik de voicemail uitgezet. Sinds die tijd krijg ik geen berichten meer van gemiste oproepen, van mensen die mij bellen terwijl de telefoon uitstaat. 

Dus als ik de telefoon dan weer aanzet, kreeg je normaal een smsje oid met het bericht dat er een gemiste oproep is. Maar nu zet ik de telefoon aan en krijg ik geen bericht dat ik oproepen heb gemist, met als gevolg dat ik dus niet weet of iemand me heeft proberen te bereiken of niet.... 

Ik heb het een aantal maal getest, en ik vroeg me af of hier een oplossing voor is.

Mvg,

Steven
icon

Beste antwoord door Alex 8 November 2012, 09:53

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Stevenb1,

Je ontvangt inderdaad alleen een sms bericht als je voicemail aan staat. Je kunt dus geen sms bericht ontvangen als je voicemail uit staat.

Groetjes,

Alex
Badge
Maar een bericht van dat je een gemiste oproep had, terwijl de telefoon uitstond zonder voicemail is bij andere providers wel mogelijk afaik. Zou goede service tonen als dat ook gewoon bij simyo kan...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Stevenb1,

Dat klopt. Bij Simyo ondersteunen we deze optie helaas niet.

Groetjes,

Alex
Badge
Helaas, het is ook wel overkomelijk. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!
Badge
Hoi Stevenb1,

Je ontvangt inderdaad alleen een sms bericht als je voicemail aan staat. Je kunt dus geen sms bericht ontvangen als je voicemail uit staat.

Groetjes,

Alex

Wat vreselijk erg dat ik zo ver terug moet zoeken hoe het zit... 😞 :(

Beste Simyo,
Waarom moet ik Voicemail hebben om een SMS voor gemiste oproep te ont vangen?

Wat ik juist wil is: persé geen Voicemail en wel een SMS bij gemiste oproep.  *)

En welke toetscode moet ik daarvoor invoeren zonder dat ellenlange gezever van 1233 te moeten afluisteren (mijn geheugen kan dat allemaal niet onthouden).
Ik heb via website mijn Voicemail uitgezet.

*)  Ik zou heel graag daar een instelknopje voor op Mijn Simyo hebben! 
Jullie vragen vaak wat Simyo beter kan doen. Dit dus.
Reputatie 7
Waarom een SMS willen ontvangen bij een gemiste oproep? Bij het missen van een oproep geeft je telefoon toch een melding?
Badge
Waarom een SMS willen ontvangen bij een gemiste oproep? Bij het missen van een oproep geeft je telefoon toch een melding?

In de eerste plaats omdat ik het wil. Dat jij het nut voor mij ervan 'niet inziet' komt misschien doordat  het nut voor Simyo tegengesteld is? Klooien met Voicemail genereert belminuten! Maar ik wil het niet, kan het niet onthouden. Geef mij alsjeblieft een SMSje met een nummer om de beller terug te bellen.

Nee. Wat voor melding dan? Tenzij je met "melding" een Voicemailbericht bedoelt, maar dat wou ik dus niet.
Ik heb een simpele Nokia 6233.
Die neemt niet automatisch een gesprek aan, daarvoor moet ik opnemen (op een knopje drukken).

Ik wil een SMS met het telefoonnummer wat ik moet terugbellen, als ik niet heb opgenomen.
Is dat nou echt zo iets raars?
Ik had dat altijd bij vorige providers; misschien moet ik maar weer terug overstappen.
Reputatie 7
Voor zover mij bekend heeft elke telefoon, nieuw of oud maakt niet uit, een 'bellijst'. Dit is een lijst met uitgaande oproepen, binnenkomende aangenomen oproepen, maar ook een lijst met binnenkomende gemiste oproepen. En van een gemiste oproep geeft een telefoon tevens in het display weer hoeveel oproepen gemist zijn en van welke nummers die oproep(en) afkomstig zijn.

Deze melding is geen sms, maar een melding van/door de telefoon zelf. Check het op je Nokia en pak desnoods je handleiding er eens bij.
Reputatie 7
Badge +9
De User Guide voor deze telefoon zegt over dit onderwerp het volgende:

8. Log
To view the information on your calls, select Menu > Log > Missed calls, Received calls, or Dialled numbers. To view your recent missed and received calls and the dialed numbers chronologically, select Call log. To view the contacts to whom you most recently sent messages, select Message recipients.


Bron:
http://nds1.webapps.microsoft.com/files/support/apac/phones/guides/Nokia_6233_APAC_UG_en.pdf
Badge
Inderdaad kan ik zoeken naar gemiste oproepen. Misschien moet ik dat voortaan maar doen.
Ben gewend om eerst in "Berichten" te kijken als ik mijn telefoon ter hand neem.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt me maar een kleine verandering, na een paar dagen ben je er helemaal aan gewend, let op mijn woorden!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Douwe,

Alex geeft het volgende al aan
Je ontvangt inderdaad alleen een sms bericht als je voicemail aan staat. Je kunt dus geen sms bericht ontvangen als je voicemail uit staat.

Zie je niet in je scherm dát je een gemiste oproep hebt? Dan kom je er ook met 1 druk op de knop.

Scotsman en RicoK, dank jullie voor het meedenken!
Badge
Hi, ben nog steeds abo dus jullie doen het goed. Maar dit is volgens mij nog steeds niet aangepakt.

Probleem is dat als je telefoon uit staat (of op vliegtuig modus) en de voicemail ook uit staat en iemand belt je dan dat je dat nooit te weten zult komen.. Want je kan dus niet opnemen (vliegtuig modus) en je krijgt geen smsje dat iemand je gebeld heeft. Die oproep komt ook niet tussen je gemiste gesprekken te staan in de bellijst op je telefoon.

Cheers!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Stevenb1,

Wat fijn om te horen dat je nog bij Simyo zit 😮 Het klopt inderdaad je geen bericht krijgt als je voicemail uitstaat. Ook niet wanneer je eigen toestel uitstaat of wanneer die op de vliegstand staat. Dit is dus niet mogelijk bij ons.

Hopelijk zien wij je terug op het forum 🙂

Reageer