.

Vraag

Geen 4G in het buitenland alleen 'E'


Beste SYMIO,

Ben nu al drie dagen aan het proberen over de grens (Duitsland) een goede netwerkverbinding te krijgen. Het lukt me ondanks alle online tips maar niet. Geen enkele provider geeft onder Roaming meer dan de letter E (dat is een soort 2G). Ik kan hier echt niet mee vooruit.

Ik heb: mijn tel. instellingen op buitenland gezet. Ik heb roaming aangezet. Ik heb Whatsapp support gevraagd. Ik heb een half uur in de tel. wacht gehangen. Maar helaas geen respons.

Help wat kan SYMIO voor mij doen? 

Heeft iemand anders tips 

Dank groeten van Jonas


13 reacties

Heb je op jouw Mijn Simyo de instellingen goed staan voor in het buitenland? Internet en bellen, aanstaan internet en bellen in buitenland? 

Hi Friesian. Ja ik heb echt alles goed staan. Ook de toestel hulp nog eens doorgelopen. In Nederland ging alles met Simyo prima. En ja ik kan bellen en ook SMS. Internet blijft in ‘E’ hangen // er komt geen megabyte doorheen. 
Mijn reisgenoten met een Ben of KPN abonnement hebben  prima 4G verbindingen op dezelfde netwerken. 
ik ben best radeloos 

jonas

@Friesian 

Als alles goed staat... APN, gebruikersnaam en wachtwoord.

internet

KPN

gprs

 

Dan kun je nog proberen handmatige netwerkselectie. 

Dank @Friesian en ja dat ook al geprobeerd. Drie netwerken beschikbaar O2 Vodafone en TelekomDE.  Alle drie zelfde probleem. Simyo? Iemand?

Schip Jonas

 

 

Morgen zal een medewerker, moderator zich melden. Vaak helpt een reset vanuit Simyo. 

@Friesian Dankjewel weer voor je reactie! Fijn dat iemand blijft volgen. Voor alle zekerheid heb ik ook de kruistest gedaan met de telefoon van mijn reisgenoot. En ja mijn Simyo SIM gaf dezelfde klacht in het andere toestel… dus...

Ik hoop dat de moderator inderdaad in de lucht komt. Dit is de derde dag zonder internet en ik jaag mijn reisgenoot op kosten met haar hotspot!!

Groeten van Schip Jonas

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Schip Jonas,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je in Duitsland alleen verbinding kunt maken met de '’E'’ verbinding. Dit is inderdaad een erg trage verbinding. Ik heb je simkaart een reset gegeven. Als je je toestel 15 minuten lang uit zet moet deze daarna weer werken. Helpt dit niet. Dan hoor ik het graag. 

Thanks voor het reageren en informeren @Friesian!

Groetjes,
Seren

Beste @Seren het werkt!!  Wat een opluchting dankjewel. @Friesian dankjewel dat je hebt gereageerd en ook goed contact hebt met de moderators!!

Ik moest uiteindelijk wel zelf een netwerk kiezen (O2) om 4G te krijgen... Maar het werkt!

Ik heb ervaren dat het forum me sneller bij een oplossing brengt dan e-mail (zou drie dagen moeten duren) Whatsapp (geen reactie) en telefoon (half uur gehangen zonder respons).

Dus hulde voor het forum.

Schip Jonas - uit

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik moest uiteindelijk wel zelf een netwerk kiezen (O2) om 4G te krijgen... Maar het werkt!

Ik heb ervaren dat het forum me sneller bij een oplossing brengt dan e-mail (zou drie dagen moeten duren) Whatsapp (geen reactie) en telefoon (half uur gehangen zonder respons).

Dus hulde voor het forum.

Goed om te horen dat het nu werkt! Geniet van de reis!

Wij als Forum experts helpen de moderatoren zo goed mogelijk, maar verwachten in ruil daarvoor dan ook minimaal de beste moderatoren (/Simyo medewerkers). @Seren valt daar natuurlijk onder en weet dan (met onze hulp) heel goed bij te blijven met alles op het forum!

Diverse van de kanalen hebben het goed druk, dus kan het inderdaad zo zijn dat het minder gemakkelijk is om contact te krijgen via sommige kanalen.

Beste @Seren het werkt!!  Wat een opluchting dankjewel. @Friesian dankjewel dat je hebt gereageerd en ook goed contact hebt met de moderators!!

Ik moest uiteindelijk wel zelf een netwerk kiezen (O2) om 4G te krijgen... Maar het werkt!

Graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling. Van Telekom De weet ik te herinneren van een ander forum dat daarvan de 4G minder is. 

En niet verder vertellen @Schip Jonas maar wij FE is Bossche bollen beloofd. En zoals je begrijpt.... Belofte maakt schuld. 😉😅

En natuurlijk een fijne tijd gewenst in het buitenland. Geniet ervan! 

 

Reputatie 7
Badge +6

Tja Bossche bollen hebben ze dat nou nog niet geregeld, schaam je simyo 🙊

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Schip Jonas,

Wat fantastisch om te horen dat weer werkt! Heel erg bedankt voor jouw vriendelijke woorden, het is goed om te horen dat je zo'n positieve ervaring hebt met ons forum. Uiteraard spelen onze Forum Experts een grote rol bij het ondersteunen van het forum. Nogmaals thanks heren @Groentjuh @Friesian @Ron H 😊. 

De Bossche bollen komen er echt aan heren, dat beloof ik 😋… Nader bericht volgt na de zomervakantie 😏, @Ron H @Friesian.

Groetjes,
Seren

Reageer