.

Beantwoord

Er worden spontaan sms'jes verstuurd namens mij, wat kan ik hieraan doen?

  • 21 November 2022
  • 6 reacties
  • 1308 Bekeken

Ik zie in mijn verbruik dat er een aantal keren naar een mobiel nr ge-smst is, terwijl ik nooit sms. Eerst naar 0635210000, later naar 0635210001, daarna 02 en 03. Allemaal na enkele maanden. Is het de volgende keer 04 en moet ik deze blokkeren?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 22 November 2022, 13:34

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Focus,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat er sms’jes worden verstuurd namens jou!

Deze sms’jes komen vanuit je toestel zelf. Het zou kunnen dat deze sms’jes vanuit bepaalde apps worden verstuurd. Sommige apps op je telefoon hebben toegang tot bepaalde informatie en kunnen namens jou sms’jes versturen. Je kunt de app machtiging uitschakelen in je telefoon op deze manier. Het zou ook kunnen helpen om de nummers te blokkeren in je telefoon.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd!

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb deze 06 nummers veel vaker voorbij zien komen, met soms het argument dat Google de authenticiteit van je toestel controleert. Het is alleen vreemd dat de nummers zo dicht bij elkaar liggen 00- 08. Jullie moeten er toch achter kunnen komen wie er achter zitten, aangezien deze klacht veel al vaker bij jullie geuit is. Beter de bron van de ziekte bestrijden, dan allerlei medicijnen voorschrijven.

Reputatie 7
Badge +9

Bij het opzoeken van die nummers verwijst één van de gebruikers naar deze pagina. Kun jij eens kijken welke instellingen jij hebt staan als je de stappen onder “Change how your phone's number gets verified” doorloopt?

Bedankt Groentjuh, de link geeft duidelijke informatie en dit is wat er ws ook gebeurd. Alleen staat er geen enkel sms bericht of tekst op mijn telefoon, ik zie alleen in mijn gebruik gegevens dat er een sms berekend wordt. Laten ze dan vanuit mijn telefoon een sms versturen met de tekst; verificatie Google.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Focus,

Bedankt voor je bericht. Dit is inderdaad een sms die wordt verstuurd om je Google account te verifiëren. @Groentjuh Bedankt voor je reactie en het delen van de link! Deze berichten worden vanuit jouw toestel verstuurd en hebben wij als provider geen invloed op. Het spijt me dat we niet meer voor je kunnen betekenen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Laten ze dan vanuit mijn telefoon een sms versturen met de tekst; verificatie Google.

De tekst schijnt iets in de richting van het volgende te zijn:

(############) Google is verifying the phone# of this device as part of setup.

Waarbij de #-jes een unieke waarde hebben.

iPhones doen een soort gelijk iets, maar dan naar "+447786205094”.

Reageer