.

Beantwoord

er word meer in rekening gebracht dan gewend, hoe kan dat?


Goede Morgen 

Vraag

Mijn nota mei was opeens 43.21 euro hoger.

Ik heb op man fractuur gekeken nu blijk ik op 10 mei gebeld te zijn 

uit de Filipijnen 006************ ??????

Ik weet zeker dat ik bericht niet heb beantwoordt want onbekende nr.

neem ik niet op.

Hoe kan het dat dit op mijn rekening komt .

Sinds wanneer betaalt de persoon die gebeld wordt ????

In afwachting van U antwoordt 

M.V.G 

Gerda Spooren

icon

Beste antwoord door Daisy 28 June 2021, 17:19

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hoi @Vlokje 

Als ik mij  niet vergis betaal je niet voor het ontvangen van een sms / gesprek vanuit het buitenland. 

Alleen als je in het buitenland bent en buiten de EU betaal je voor het gebeld worden. 

Het zou dus een uitgaand gesprek geweest moeten zijn met een bedrag van € 1,271 per minuut.

Tarievenpagina buitenland: https://www.simyo.nl/sim-only/roaming

 

Edit: Je ziet op je factuur alleen uitgaand verkeer geen binnenkomende gesprekken.

Edit 2: Zet bellen naar het buitenland uit op je MijnSimyo - instellingen - tabblad internet en bellen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Vlokje,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt!

 

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat het om een uitgaande oproep gaat, deze zijn altijd voor eigen rekening. Het kan zijn dat je een 06 nummer wilde bellen maar per ongeluk 00 hebt gebruikt, dat zien we wel eens vaker voorbij komen. Super zuur! Helaas kunnen we je niet tegemoet komen in de kosten.

 

Thanks Ray voor de info!

 

Groetjes,

Daisy

Goede Avond 

Bedankt voor het antwoordt.

Maar ik ben het niet eens met U.

Wij hebben geen contacten in de Filipijnen dus heb ik echt niet daar 

na toe gebeld.

Heb dit nummer niet in mijn telefoon staan.

En 13 getallen lijkt mijn ook niet correct.

Sorry maar ik vindt dit een vreemde situatie 

En geeft mijn ook een heel raar / naar gevoel om voor iets te betalen wat niet gebeurt is .

Maar ik ben bang dat dit een welles nietes spelletje wordt.

In afwachting van U reactie 

 

M.V.G 

Gerda Spooren

.

@Vlokje 

Heb je misschien onlangs een nieuwe app gedownload?

Reputatie 7
Badge +9

@Vlokje

Heb je misschien onlangs een nieuwe app gedownload?

Nu ben ik even benieuwd welke kant jij nu op wilt @Ray . 🤔

De TS heeft overigens gelijk, dit is een welles/nietes verhaal. In de systemen is er geregistreerd dat er met jouw telefoon een nummer in het buitenland is gebeld. Zie dan maar eens te ‘bewijzen’ dat dat niet zo is. Lijkt mij een beetje vreemd in het verhaal dat je zulke hoge extra kosten hebt gemaakt door per ongeluk te bellen naar een buitenlands nummer in een land waar je niemand kent.
 

@de leon

Ik probeer dingen uit te sluiten. Er moet iets zijn gebeurd wat deze kosten heeft gemaakt. Ik dacht dus even aan een foute app. 

Als je het bedrag, wat @Vlokje noemde, deelt door het tarief kom je uit op ruim een half uur. Hoe verklaar je dat.

Misschien is het goed als @Vlokje hierop zou willen reageren. 😉🙂

Reputatie 7
Badge +9

@de leon

Ik probeer dingen uit te sluiten. 

Als je het bedrag, wat @Vlokje noemde, deelt door het tarief kom je uit op ruim een half uur. Hoe verklaar je dat.

Ik ben ook van het uitsluiten, dus volg je.

En er is inderdaad iets onverklaarbaars. TS wordt gebeld en krijgt vervolgens een hoge(re) rekening. Normaliter kan dat niet. Ik ken dat wel van frauduleuze ‘terugbelnummers‘ in het buitenland. Oftewel iemand belt nieuwsgierig / onachtzaam een onbekend (buitenlands) nummer terug en de teller begint te lopen, ook al verbreek je. Dat zou hier aan de hand geweest kunnen zijn. In verband met privacy kan Simyo niet zien met welk nummer de TS gebeld zou kunnen hebben. In dit geval ‘jammer’ dus. 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien is het goed als @Vlokje hierop zou willen reageren. 😉🙂

Yep, omdat @Vlokje de enige, binnen dit druk puzzelende gezelschap, is die namelijk precies weet wat ze wel of niet gedaan heeft. Bij mijn weten (of er moet ineens sprake zijn van revolutionaire wijzigingen 😉) kunnen er nooit hoge kosten in rekening gebracht worden voor een niet aangenomen telefoongesprek of een telefoongesprek dat nooit gepleegd is. 
Maar….schiet ons nu vooral lek…🤔😉

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Gerda,

 

Ik kan me voorstellen dat het niet bewust gebeurd is, echter heeft er wel verbinding op het netwerk plaats gevonden waardoor het gesprek in rekening is gebracht. 

 

Heb je inderdaad recentelijk een app gedownload of een bijvoorbeeld een soort spam sms ontvangen en op een link geklikt? 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer