.

Beantwoord

'E' in plaats van '3G'

  • 9 July 2014
  • 8 reacties
  • 2751 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

Na meerdere malen via Twitter om hulp gevraagd te hebben, zonder reactie..., probeer ik het nu hier.

Ik heb de laatste tijd vaak last van 'E' in plaats van '3G'. Dit ervaar ik als erg vervelend en zie dit probleem graag verholpen.

Groet Nynke
icon

Beste antwoord door Kim 10 July 2014, 16:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Beste Nynke,

Ik ben bang dat Simyo hier niet heel veel aan kan doen. Dit heeft te maken met het netwerk van KPN en de lokale omstandigheden.
De masten van KPN staan net iets te ver voor goed 3G ontvangst. Ook kan het zijn dat er een nieuw gebouw, boom die nog groeit, hijskraan, etc ervoor zorgen dat het ontvangst net iets minder wordt waardoor je net geen 3G meer hebt.

Misschien dat de mensen van Simyo verdere informatie of suggesties hebben, maar vooralsnog is het niet iets wat simpel op te lossen is.
Badge +6
Beste Simyo,

Na meerdere malen via Twitter om hulp gevraagd te hebben, zonder reactie..., probeer ik het nu hier.

Ik heb de laatste tijd vaak last van 'E' in plaats van '3G'. Dit ervaar ik als erg vervelend en zie dit probleem graag verholpen.

Groet Nynke


Hoi Nynkert,

Heb je op een bepaalde locatie dat je nu vaker E in plaats van 3G hebt of op meerdere plekken? En is dit zowel binnen als buiten het geval? Wanneer het één locatie is, dan zou ik daar graag de postcode van willen weten om te checken of de Netwerkspecialisten hier meer over kunnen vertellen en of er plannen voor verbetering zijn.

Wat vervelend om te horen trouwens dat we klaarblijkelijk je tweets niet hebben gezien 😞 Wat is je Twitternaam, dan ga ik het uitzoeken waarom je geen reactie hebt gehad, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

@Daxy, dankjewel voor het meedenken! 🙂
Ik heb het zelfde probleem terwijl dit altijd eerst goed was. Ik merk ook dat anderen op de zelfde plek vaak wel 3G of 4g hebben met ook simyo .Kan het eraan liggen dat mijn jaar contract verlopen is?
Badge +1
Allereerst bedankt voor de reactie. Ik dacht dat jullie mij n.a.v. een eerder probleem nog volgden op Twitter en had daarom een reactie verwacht.

Meestal heb ik het probleem thuis: postcode 9205AH, zowel binnen als buiten. Helaas ervaar ik het steeds vaker elders. Een keer een 'E' is niet erg, maar het is momenteel wel vaak aan de hand.

Groet Nynke
Badge +6
Ik heb het zelfde probleem terwijl dit altijd eerst goed was. Ik merk ook dat anderen op de zelfde plek vaak wel 3G of 4g hebben met ook simyo .Kan het eraan liggen dat mijn jaar contract verlopen is?

Hoi Robin92, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat je problemen hebt met je bereik, maar dat komt absoluut niet doordat je jaarcontract is verlopen hoor :)

Wanneer andere gebruikers van het KPN netwerk wel 3G dekking hebben op deze plek, dan zou ik je willen aanraden om je simkaart eens in een andere telefoon te stoppen en te kijken of daarin het probleem blijft bestaan, dit om na te gaan of het aan de simkaart/het bereik ligt of misschien aan je telefoon.

Blijft het probleem bestaan, zou je dan willen laten weten op welke postcode dit het geval is en of het zowel binnens- als buitenhuis zo is?

Overigens dat je geen 4G bereik hebt, dat kan wel kloppen, dit omdat je 4G niet aan hebt staan op je aansluiting :)

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Badge +6
Allereerst bedankt voor de reactie. Ik dacht dat jullie mij n.a.v. een eerder probleem nog volgden op Twitter en had daarom een reactie verwacht.

Meestal heb ik het probleem thuis: postcode 9205AH, zowel binnen als buiten. Helaas ervaar ik het steeds vaker elders. Een keer een 'E' is niet erg, maar het is momenteel wel vaak aan de hand.

Groet Nynke


Hoi Nynkert,

We zijn er inmiddels achter waardoor we je tweets niet gezien hebben: je account is afgeschermd, waardoor de tweets helaas niet in het programma binnenkomen waar we mee werken, we zullen hier scherper op gaan letten.

Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten voor je. Zij geven aan dat zeker buitenshuis je gewoon 3G dekking zou moeten hebben op 9205AH, maar ook binnenshuis.

Nu geef je aan dat je ook op andere plekken vaker verbinding krijgt met Edge, in plaats van 3G. Daarom zou ik je voor nu graag willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je hierin hetzelfde probleem ervaart. Dit om na te gaan of het aan de simkaart/dekking ligt of misschien aan je telefoon.

Ook ben ik benieuwd of je misschien gebruikers van het KPN netwerk in je buurt hebt die dezelfde problemen ervaren op de postcode 9205AH?

Ik hoor graag van je! 🙂
Badge +1
Allereerst bedankt voor de reactie. Ik dacht dat jullie mij n.a.v. een eerder probleem nog volgden op Twitter en had daarom een reactie verwacht.

Meestal heb ik het probleem thuis: postcode 9205AH, zowel binnen als buiten. Helaas ervaar ik het steeds vaker elders. Een keer een 'E' is niet erg, maar het is momenteel wel vaak aan de hand.

Groet Nynke


Hoi Nynkert,

We zijn er inmiddels achter waardoor we je tweets niet gezien hebben: je account is afgeschermd, waardoor de tweets helaas niet in het programma binnenkomen waar we mee werken, we zullen hier scherper op gaan letten.

Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten voor je. Zij geven aan dat zeker buitenshuis je gewoon 3G dekking zou moeten hebben op 9205AH, maar ook binnenshuis.

Nu geef je aan dat je ook op andere plekken vaker verbinding krijgt met Edge, in plaats van 3G. Daarom zou ik je voor nu graag willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je hierin hetzelfde probleem ervaart. Dit om na te gaan of het aan de simkaart/dekking ligt of misschien aan je telefoon.

Ook ben ik benieuwd of je misschien gebruikers van het KPN netwerk in je buurt hebt die dezelfde problemen ervaren op de postcode 9205AH?

Ik hoor graag van je! :)


Beste Kim, 

Zoals eerder aangegeven dacht ik dat jullie mij nog volgden op Twitter i.v.m. een vorig probleem. Dit bleek echter niet zo te zijn, dus ik zal hier een eventueel volgende keer rekening mee houden. Dat maakt verder ook niet uit, want mijn vraag is nu beantwoord. Dank daarvoor. 

In de meeste gevallen heb ik gewoon 3G. Ik heb er de laatste dagen extra op gelet en het valt mij op dat de 3G eigenlijk alleen wegvalt in mijn slaapkamer. De andere keren dat ik Edge heb is vooral in de auto, dus misschien rijd ik dan door een minder goed bereikbaar gebied o.i.d. 

Het hele gezin heeft Simyo en ik ben de enige die het probleem ervaart, maar dit kan dus ook komen omdat de rest in verhouding weinig op mijn kamer komen. 

I.v.m. mijn vakantie is het wat lastig om het probleem de komende tijd in de gaten te houden, maar mocht ik daarna nog problemen ervaren, dan neem ik contact op. 

Voor nu bedankt!

Groet Nynke
Badge +6
Hoi Nynkert,

Graag gedaan hoor en helemaal goed! Hou ons op de hoogte, we horen het graag als we nog iets voor je kunnen betekenen! 🙂

Reageer