.

Beantwoord

Duur gesprek?

  • 8 October 2014
  • 3 reacties
  • 425 Bekeken

Ik heb gisteren een gesprek gehad en blijkbaar niet goed genoeg op 'einde gsprek' gedrukt, gevolg, gespreksduur van 1 uur 17 min. Dom, ja kun je wel zeggen. Het grappige is wel dat de lijn naar die persoon wel was afgesloten, (die persoon heeft in die tijd nog andere gesprekken gevoerd )om nu van 'contact' te hebben, nee dus. Maar de 1.17 wordt wel berekent. Het gesprek wordt in principe afgesloten en wel door een van beide, dus dan is er volgens mij geen verbinding/contact/gesprek meer.
Blijkbaar kan dit dus, maar waarom?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 October 2014, 12:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor zover ik weet is het de beller die bepaalt wanneer een gesprek beeindigd is, door op te hangen. Als de andere partij op "einde gesprek" drukt, dan is zijn toestel weer beschikbaar voor inkomende en uitgaande gesprekken. Maar de vorige verbinding wordt niet automatisch afgesloten, dat gebeurt pas als de beller de verbinding verbreekt.

Maar als de andere partij niet een mobiel nummer maar een vaste lijn heeft dan wordt de verbinding wel verbroken als hij ophangt, tenminste dat is mijn ervaring hier.
Het gesprek wordt in principe afgesloten en wel door een van beide, dus dan is er volgens mij geen verbinding/contact/gesprek meer.
Blijkbaar kan dit dus, maar waarom?

Allereerst wil ik nadrukkelijk stellen dat ik niet weet wat er precies heeft plaatsgevonden.
Echter wat je stelt geeft geen 100% garantie dat dan de verbinding verbroken is wanneer de tegenpartij iemand anders spreekt. Er kan sprake zijn van een 2e of 3e lijn, en dat er naar jou toe te laat de verbinding werd verbroken om welke reden dan ook... 
Dat zoiets gebeurt is helaas iets dat zou kunnen gebeuren, stel je bijvoorbeeld voor een secretaresse van een bedrijf heeft meerdere lijnen waar verschillende klanten dan haar kunnen bereiken.....
Maar zoals gezegd, 100% kan ik het niet weten hoogstens raden......

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tritsen, welkom op het Simyo forum!

Ik heb je vraag, en dus dit hele topic, maar even verplaatst naar het subforum Bellen. Daar past ie perfect tussen, dacht ik zo ;)

Scotsman en Friesian zitten in de goede richting met hun antwoorden: als je zelf niet ophangt wanneer je belt met een ander mobiel nummer, dan blijft de verbinding bestaan en kan die ander zelfs bellen en gebeld worden door anderen. In zo'n geval is er sprake van een 2e of 3e lijn.

Het is zonde van je belminuten, maar we kunnen er helaas niets aan doen.

Reageer