.

Beantwoord

Duur betaalde SMS blokeren

  • 22 February 2013
  • 3 reacties
  • 1763 Bekeken

Hallo,
Ik zag net dat er 30 euro is afgechreven op tel van mijn zoon, ivm 2X een sms je naar 9797 en 10 stuks sms terug van 9797.
Ik kan mijn zoon nu niet bereiken, hij is op school.
Ik zie dat jullie adviseren om naar www.smsdienstenfilter.nl. en www.smsgedragscode.nl te gaan. Deze komen beide op www.paycode.nl uit. klopt dat?
Ik zal vanavond proberen die premium diensten uit te zetten (je moet een nummer invullen die ze naar je toe smsen. maar ik heb nu de telefoon niet).

Wat ik gek vind is dat jullie die mogelijkheid niet bieden via jullie portal "Mijn Simyo".

mvgr Erik
icon

Beste antwoord door Alex 25 February 2013, 13:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom Simple,

Premium sms diensten kunnen inderdaad tot hoge kosten leiden. Je kunt dit soort sms diensten wel blokkeren via de klantenservice. Ik heb zojuist een blokkade in het systeem gezet zodat het niet meer mogelijk is om betaalde sms diensten te ontvangen.

Kan je aangeven waar wij adviseren om een dergelijke dienst uit te zetten via een website?

Groetjes,

Alex
Hi Alex, Team

Ik heb 7 maart jullie een reply email gestuurd (naar webcare@simyo.nl met Ticket number #403286) over de afhandeling van een probleem welk ik had aangekaart op dit forum.
In de email leg ik uit dat, ondanks de door jullie ingestelde blokkering op duur betaalde sms diensten, toch nog 8 berichten a 3 euro  in rekening zijn gebracht.  16 maart heb ik een bevestigings email ontvangen dat er vertraging is in het beantwoorden. Nu 9 dagen later nog niets vernomen. Mijn originele topic start werd sneller beantwoord, dus ik probeer via het forum dit in gang te zetten.
Probleem: Mijn zoon heeft in februari twee sms gestuurd naar 9797. Daar kreeg hij 6 sms op terug a 3 euro per stuk. Ik begrijp dat die voor mijn rekening zijn.
Jullie hebben op 25 februari aangegeven dat de betaalde premium nummers voor dat betreffende account zijn geblokkeerd.
Op 7 maart kregen we echter nogmaals 8 smsjes binnen a rason van 3 euro. dus ruim na het blokeren van julie. Ten overvloede: we hebben geen sms verstuurd naar service nummers die deze dure replys zouden kunnen uitlokken.

Wat verwacht ik van jullie:
Ik wil dat jullie die 24 euro terugstorten.
Ik wil dat jullie die blokkade controleren

mvgr Simple
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Simple,

Ik vermoed dat de blokkade niet verwerkt is op het netwerk, want na de blokkade heb je toch nog premium sms berichten ontvangen. Na contact met de klantenservice zie ik dat het afgeschreven tegoed als beltegoed is terug gestort. Als je je toestel uit/aan zet, zou het verwerkt moeten zijn en kun je weer gebruik maken van de aansluiting.

De mogelijkheid tot ontvangen van premium sms diensten is alsnog uitgezet op het achterliggende systeem door de technische dienst.

Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Reageer