.

Beantwoord

Direct doorschakelen naar voicemail/in gesprek

  • 21 October 2013
  • 9 reacties
  • 20922 Bekeken

Badge
Als mensen mij proberen te bellen krijgen ze direct na een (of halve) keer overgaan dat ik in gesprek ben waardoor ze direct daarna de voicemail krijgen. Ik dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, maar ik weet zeker dat het daar niet meer aan kan liggen want ik heb net een nieuw toestel. Nu moet ik constant iedereen terugbellen die mij probeert te bereiken. Hoe kan ik dit oplossen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,
Laura
icon

Beste antwoord door Ernst 22 October 2013, 13:49

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi laura2402, welkom op het Simyo forum :)

De bedoeling van een mobiele aansluiting bij Simyo is natuurlijk dat mensen je kunnen bellen, niet dat je ze de hele tijd moet terugbellen...

Om erachter te komen waar dit aan kan liggen volgt hieronder een vragenvuur:

- Heb je de mogelijkheid om je simkaart eens in een andere telefoon te doen en af te wachten wat er dan gebeurt? (Dat je huidige telefoon nieuw is, is helaas geen garantie dat ie ook goed werkt... 😞 )
- Heb je deze problemen trouwens altijd, of dan-weer-wel-dan-weer-niet?
- Valt de verbinding tijdens een gesprek ook weg, of doet zich dit enkel voor bij het overgaan van je telefoon?
- Heb je ook problemen met je internetverbinding?
- Heb je dit overal, of op een bepaalde plek?
Badge
Hoi Ernst,

- De simkaart is al gereset door de medewerkers van Simyo. Probleem is niet verholpen.
- Aan de telefoon ligt het niet, dacht ik eerst wel, maar heb onderhand een nieuwe iPhone 4 en heb opnieuw t zelfde probleem.
- Er is nauwelijks sprake van verbinding. Als iemand belt, gaat mijn telefoon niet over. De ander krijgt gelijk te horen dat ik in gesprek ben en ik ontvang direct een sms dat ik een gemiste oproep heb.
- Als ik bel, is er geen probleem met de verbinding.
- Ik heb geen problemen met mijn internetverbinding.
- Ik heb het overal.

Hoop dat je me kan helpen.
Groetjes,
Laura
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ernst,

- De simkaart is al gereset door de medewerkers van Simyo. Probleem is niet verholpen.
- Aan de telefoon ligt het niet, dacht ik eerst wel, maar heb onderhand een nieuwe iPhone 4 en heb opnieuw t zelfde probleem.
- Er is nauwelijks sprake van verbinding. Als iemand belt, gaat mijn telefoon niet over. De ander krijgt gelijk te horen dat ik in gesprek ben en ik ontvang direct een sms dat ik een gemiste oproep heb.
- Als ik bel, is er geen probleem met de verbinding.
- Ik heb geen problemen met mijn internetverbinding.
- Ik heb het overal.

Hoop dat je me kan helpen.
Groetjes,
Laura


Dank je! Dan heb ik 1 laatste vraag: is het mogelijk om na te gaan bij welke provider(s) de mensen die jou niet kunnen bereiken zitten?
Badge
Hoi Ernst,

Ik denk dat het probleem is verholpen. Gek genoeg stonden blijkbaar toch instellingen niet goed 😛
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ernst,

Ik denk dat het probleem is verholpen. Gek genoeg stonden blijkbaar toch instellingen niet goed :p


Een oplossing uit een verrassende hoek! Die had ik niet verwacht.

Welke instellingen waren het die niet goed stonden? (Ben best benieuwd 🆒)
Ben benieuwd naar de oplossing. Heb namelijk hetzelfde probleem. Eerste keer gebeld worden lukt vaak niet en direct daarna wel door dezelfde beller.
Bereik is goed. Met oude telefoon van Nokia geen probleem, pas na gebruik iPhone 4s is dit ontstaan.
Badge +6
Ben benieuwd naar de oplossing. Heb namelijk hetzelfde probleem. Eerste keer gebeld worden lukt vaak niet en direct daarna wel door dezelfde beller.
Bereik is goed. Met oude telefoon van Nokia geen probleem, pas na gebruik iPhone 4s is dit ontstaan.


Hoi Ronvdl,

Welkom op het forum!
Hopelijk Laura2402 weten wat de haar oplossing is geweest en welke instellingen niet goed stonden.
Probleem is opgelost. Het bleek de per ongeluk ingeschakelde niet storen functie te zijn. Een van de instellingen is dat al iemand binnen drie minuten nogmaals belt, de oproep wel doorkomt. Bij de eerste oproep krijgt de beller in gesprek te horen en de tweede oproep gaat wel goed. Als je telefoon niet vergrendeld is, komt de eerste oproep wel door, tenzij je dit anders instelt. Als je niet weet dat deze functie bestaat, snap je dus niet wat er gebeurd. Zie ook o.a. http://www.appletips.nl/ios-7-de-niet-storen-functie-altijd-inschakelen/
Badge +8
Ben benieuwd naar de oplossing. Heb namelijk hetzelfde probleem. Eerste keer gebeld worden lukt vaak niet en direct daarna wel door dezelfde beller.
Bereik is goed. Met oude telefoon van Nokia geen probleem, pas na gebruik iPhone 4s is dit ontstaan.


Hoi Ronvdl,

Ik wou het net zeggen: Niet storen! Maar je hebt het zelf al gevonden. Is wel een handige functie als je niet voor ieder wissewasje gestoord wil worden. Want de tweede oproep die iemand maakt (het is echt belangrijk!) die komt wel door, anders dan als je je toestel uit of op vliegtuigstand zet. Maar dan moet je inderdaad wel weten dat die optie ingeschakeld is 🙂
Gelukkig ben je erachter gekomen.

Groetjes,
Charlene

Reageer