Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

De verstuurde sms'jes lijken niet aan te komen. Wat kan ik doen?

  • 10 december 2020
  • 14 reacties
  • 440 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties

Heb sinds kort een prepaid sim kaart van Simyo. Probleem met sms is dat wanneer ik een sms verstuur ik de melding krijg dat hij niet is afgeleverd, terwijl hij wel 3x is afgeleverd en ook 3x betaald is. Vervolgens laat een antwoord wat door de ontvanger wordt verstuurt uren tot een dag later afgeleverd. Gisteren was een "niet afgeleverde sms” in antwoord op een ontvangen sms werkelijk niet afgeleverd. Met een dergelijk onbetrouwbaar sms berichten systeem kan ik helaas weinig. Heeft er iemand een oplossing of moet ik terug naar mijn oude provider.


14 reacties

Reputatie 7

@SjBr Dit is wel vervelend. Ervaar je dit op dezelfde plek, bijvoorbeeld bij je thuis of op wisselende plekken?

Wat je zou kunnen doen is je telefoon even uit te schakelen, even wachten, voor laten we zeggen een minuut of 10 en dan de telefoon weer opnieuw aanzetten. Zo wordt je telefoon en dus de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld.

Plaats waar ik ben maakt niet uit, thuis of onderweg zelfde probleem. Sms niet afgeleverd is de melding en komt bij ontvanger 3x aan en wordt ook 3x in rekening gebracht.

Reputatie 7

Dat u trouwens tegen deze uitdaging aanloopt wilt niet zeggen dat het sms systeem van Simyo onbetrouwbaar is. Maar er dient wel serieus naar gekeken te worden. 

Heeft u misschien hier iets aan?

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-sms-berichten-versturen-91

 

 

 

 

 

Met de link kom ik ook niet verder, uit en aanzetten telefoon werkt ook niet. Checken of het nummer van de sms centrale goed is ingesteld kan ik volgens de uitleg via de boven staande link ook niet, dit geeft een onbekende fout. In de toestelhulp gaat het sms gebeuren niet verder dan besturing systeem iOS-11, dus zal iOS-14 niet goed meer met sms overweg kunnen.

Reputatie 7

Welke iPhone heb je? Een collega van mij heeft iOS 14 op zijn toestel, de XR, en kan gewoon smsen. 

@RicoK Weet jij raad?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi SjBr,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt.

 

Wat ontzettend vervelend dat de sms'jes meerdere keren worden verstuurd maar niet lijken aan te komen, heb je dit probleem bij meerdere nummers? Ik heb in ieder geval een reset op je simkaart uitgevoerd, zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Kun jij je toestel 15 minuten uitzetten wanneer je dit leest om de reset af te ronden? Ik hoop dat dit helpt.

 

Mocht het niet zo zijn, laat dat dan vooral weten. RicoK en Ray bedankt voor je hulp!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 7

@Ray Nee, ik kan hierbij niet van dienst zijn. Mijn SMS’jes, als ik al SMS, komen in een keer aan.

Reputatie 7

Geen probleem :grin:@Daisy heeft al een reset uitgevoerd lees ik net.. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi SjBr,

 

Heb je het toestel 15 minuten uitgezet toen je mijn berichtje las? Zijn de sms'jes die je probeert te versturen blauw of groen gekleurd? Misschien helpt deze link je verder:

https://www.seniorweb.nl/tip/tip-verschil-sms-imessage-op-iphone

 

Groetjes,

Daisy

Daisy,

Ik heb alle aanwijzingen van je opgevolgd maar helaas het resultaat blijft hetzelfde. Ik verstuur een sms bericht en krijg de melding dat mijn sms niet is afgeleverd. De ontvanger heeft het 3x ontvangen en bij mij wordt het 3x in rekening gebracht. Het nummer van de berichten centrale kan ik met de toestelhulp manier niet niet controleren want ik krijg een fout melding. Waarschijnlijk omdat iOS-11 anders werkt dan iOS-14. De berichtjes zijn groen, als ik blauwe berichten niet via mobiel data probeer te verzenden komen ze echt niet aan. Ik ga je meegestuurde link nog proberen.

Gr Sjaak

 

 

Daisy,

De meegestuurde link heeft helaas ook geen toegevoegde waarde.

 

Gr Sjaak.

Reputatie 7

Of ik lees er overheen, maar heb je dit nou bij meerdere ontvangers of bij 1? 

Je kunt ook de meest rigoureuze actie nemen en je toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een backup te maken. En ik weet niet of je esim gebruikt of een plastic simkaartje. In geval van esim zal Simyo je dan een nieuwe code moeten sturen want die kun je dan niet opvragen. 

 

Maar wie weet helpt dat terugzetten wel. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi SjBr,

 

Ik ben inderdaad benieuwd of je dit bij 1 persoon hebt en of het terugzetten naar de fabrieksinstellingen helpt? Thanks Ray voor tip!

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb deze problemen bij alle ontvangers. De optie om de fabriek instellingen terug te zetten had ik ook al bedacht maar nog niet gedaan. Ik laat het weten als ik dit heb gedaan.

Gr Sjaak

Reageer