.

Beantwoord

De verstuurde sms'jes lijken niet aan te komen. Wat kan ik doen?

  • 10 December 2020
  • 14 reacties
  • 592 Bekeken

Heb sinds kort een prepaid sim kaart van Simyo. Probleem met sms is dat wanneer ik een sms verstuur ik de melding krijg dat hij niet is afgeleverd, terwijl hij wel 3x is afgeleverd en ook 3x betaald is. Vervolgens laat een antwoord wat door de ontvanger wordt verstuurt uren tot een dag later afgeleverd. Gisteren was een "niet afgeleverde sms” in antwoord op een ontvangen sms werkelijk niet afgeleverd. Met een dergelijk onbetrouwbaar sms berichten systeem kan ik helaas weinig. Heeft er iemand een oplossing of moet ik terug naar mijn oude provider.

icon

Beste antwoord door RicoK 10 December 2020, 11:33

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7

@SjBr Dit is wel vervelend. Ervaar je dit op dezelfde plek, bijvoorbeeld bij je thuis of op wisselende plekken?

Wat je zou kunnen doen is je telefoon even uit te schakelen, even wachten, voor laten we zeggen een minuut of 10 en dan de telefoon weer opnieuw aanzetten. Zo wordt je telefoon en dus de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld.

Plaats waar ik ben maakt niet uit, thuis of onderweg zelfde probleem. Sms niet afgeleverd is de melding en komt bij ontvanger 3x aan en wordt ook 3x in rekening gebracht.

Dat u trouwens tegen deze uitdaging aanloopt wilt niet zeggen dat het sms systeem van Simyo onbetrouwbaar is. Maar er dient wel serieus naar gekeken te worden. 

Heeft u misschien hier iets aan?

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-sms-berichten-versturen-91

 

 

 

 

 

Met de link kom ik ook niet verder, uit en aanzetten telefoon werkt ook niet. Checken of het nummer van de sms centrale goed is ingesteld kan ik volgens de uitleg via de boven staande link ook niet, dit geeft een onbekende fout. In de toestelhulp gaat het sms gebeuren niet verder dan besturing systeem iOS-11, dus zal iOS-14 niet goed meer met sms overweg kunnen.

Welke iPhone heb je? Een collega van mij heeft iOS 14 op zijn toestel, de XR, en kan gewoon smsen. 

@RicoK Weet jij raad?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi SjBr,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt.

 

Wat ontzettend vervelend dat de sms'jes meerdere keren worden verstuurd maar niet lijken aan te komen, heb je dit probleem bij meerdere nummers? Ik heb in ieder geval een reset op je simkaart uitgevoerd, zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Kun jij je toestel 15 minuten uitzetten wanneer je dit leest om de reset af te ronden? Ik hoop dat dit helpt.

 

Mocht het niet zo zijn, laat dat dan vooral weten. RicoK en Ray bedankt voor je hulp!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 7

@Ray Nee, ik kan hierbij niet van dienst zijn. Mijn SMS’jes, als ik al SMS, komen in een keer aan.

Geen probleem :grin:@Daisy heeft al een reset uitgevoerd lees ik net.. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi SjBr,

 

Heb je het toestel 15 minuten uitgezet toen je mijn berichtje las? Zijn de sms'jes die je probeert te versturen blauw of groen gekleurd? Misschien helpt deze link je verder:

https://www.seniorweb.nl/tip/tip-verschil-sms-imessage-op-iphone

 

Groetjes,

Daisy

Daisy,

Ik heb alle aanwijzingen van je opgevolgd maar helaas het resultaat blijft hetzelfde. Ik verstuur een sms bericht en krijg de melding dat mijn sms niet is afgeleverd. De ontvanger heeft het 3x ontvangen en bij mij wordt het 3x in rekening gebracht. Het nummer van de berichten centrale kan ik met de toestelhulp manier niet niet controleren want ik krijg een fout melding. Waarschijnlijk omdat iOS-11 anders werkt dan iOS-14. De berichtjes zijn groen, als ik blauwe berichten niet via mobiel data probeer te verzenden komen ze echt niet aan. Ik ga je meegestuurde link nog proberen.

Gr Sjaak

 

 

Daisy,

De meegestuurde link heeft helaas ook geen toegevoegde waarde.

 

Gr Sjaak.

Of ik lees er overheen, maar heb je dit nou bij meerdere ontvangers of bij 1? 

Je kunt ook de meest rigoureuze actie nemen en je toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een backup te maken. En ik weet niet of je esim gebruikt of een plastic simkaartje. In geval van esim zal Simyo je dan een nieuwe code moeten sturen want die kun je dan niet opvragen. 

 

Maar wie weet helpt dat terugzetten wel. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi SjBr,

 

Ik ben inderdaad benieuwd of je dit bij 1 persoon hebt en of het terugzetten naar de fabrieksinstellingen helpt? Thanks Ray voor tip!

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb deze problemen bij alle ontvangers. De optie om de fabriek instellingen terug te zetten had ik ook al bedacht maar nog niet gedaan. Ik laat het weten als ik dit heb gedaan.

Gr Sjaak

Reageer