.

Vraag

Buitenland smsen/bellen

  • 20 February 2012
  • 11 reacties
  • 2331 Bekeken

Badge
Ik zit in Suriname, maar heb hier geen bereik. Ik ontvang niks en kan niks verzenden.
Wel heb ik gister het bellen van en naar het buiteland aan gezet en mijn mobiel ook opnieuw weer aangezet,
maar het kan nog steeds niet...

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum SaraPater22,

Heb je al geprobeerd om handmatig voor een netwerk te kiezen? Ook zou ik je willen vragen het toestel uit/aan te doen. Volgens mijn gegevens staat de optie 'bellen in en naar het buitenland' inderdaad aan. Graag hoor ik van je of het werkt.

Groetjes,

Alex
Hoi, ook ik heb een probleem ik ben in belgie en kan alleen gebeld worden maar niet zelf bellen smsen gaat ook niet kan ze wel ontvangen.
Bellen in het buitenland staat aan heb hand matig provider gekozen en heb meerdere keren opnieuw opgestart.
Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?
Mijn telefoon is een Samsung 3 en heb de 3G uitstaan

BVD Annie
Badge +6
Beste Annie,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting.
Je dient je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk. In Suriname mag je gebruik maken van TeleSur of Digicel.
Ben nu voor de tweede keer in Frankrijk, maar zodra ik de grens Nederland/Belgie overga kan ik niet meer sms-en en bellen.
Vorig jaar weet ik dat aan mijn net nieuwe abonnement (nog geen factuur betaald), maar nu begrijp ik het niet meer.
Waardoor lukt e.e.a. niet?
Badge +6
Ben nu voor de tweede keer in Frankrijk, maar zodra ik de grens Nederland/Belgie overga kan ik niet meer sms-en en bellen.
Vorig jaar weet ik dat aan mijn net nieuwe abonnement (nog geen factuur betaald), maar nu begrijp ik het niet meer.
Waardoor lukt e.e.a. niet?


Beste Mg00079,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting. Je dient je toestel uit/aan te zetten.
Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
[De opie bellen in en naar het buitenland stond allang aan.Ik heb het toestel opnieuw aangezet en er is niets veranderd. Ik heb nog steeds geen enkel bereik! Als ik het handmatig zoek is de enige optie F SFR 2G. Helaas krijg ik dan de melding": "niet geregistreerd".  Dat schiet dus niet op! Wat de reden hiervoor is mag Joost weten, ik snap er in ieder geval niets van en baal er flink van!!! Ik was een hele enthousiaste Simyo klant, maar ben dat nu zeker niet meer...... Wij zijn met zijn 4-en klant van Simyo, maar mijn dochter met een prepaid abonnement van jullie is de enige die kan bellen en sms-en. Ik hoop dat jullie dit alsnog kunnen oplossen.
[
De optie bellen in en naar het buitenland stond allang aan.Ik heb het toestel opnieuw aangezet en er is niets veranderd. Ik heb nog steeds geen enkel bereik! Als ik het handmatig zoek is de enige optie F SFR 2G. Helaas krijg ik dan de melding": "niet geregistreerd".  Dat schiet dus niet op! Wat de reden hiervoor is mag Joost weten, ik snap er in ieder geval niets van en baal er flink van!!! Ik was een hele enthousiaste Simyo klant, maar ben dat nu zeker niet meer...... Wij zijn met zijn 4-en klant van Simyo, maar mijn dochter met een prepaid abonnement van jullie is de enige die kan bellen en sms-en. Ik hoop dat jullie dit alsnog kunnen oplossen.

M.vr.gr.

Emmie
Ben nu voor de tweede keer in Frankrijk, maar zodra ik de grens Nederland/Belgie overga kan ik niet meer sms-en en bellen.
Vorig jaar weet ik dat aan mijn net nieuwe abonnement (nog geen factuur betaald), maar nu begrijp ik het niet meer.
Waardoor lukt e.e.a. niet?


Toen ik net keek bij mijn instellingen op deze site, stond bellen buitenland uit. Ik heb dit weer aan gezet, mijn telefoon aan en uit en weer aan gezet, maar er is helaas niets veranderd. Wat nu te doen?
Ik wilde nog even door geven dat het voor mij uiteindelijk toch nog geholpen heeft.
Nog bedankt voor de reactie.

Gr Annie
Badge +6
Beste Annie,

Blij te horen dat het gelukt is.
Badge +6
Toen ik net keek bij mijn instellingen op deze site, stond bellen buitenland uit. Ik heb dit weer aan gezet, mijn telefoon aan en uit en weer aan gezet, maar er is helaas niets veranderd. Wat nu te doen?

Beste Mg00079.

Wanneer je toestel niet automatisch het juiste netwerk vind dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.

Reageer