.

Beantwoord

Bereikbaarheid minimaal


Hallo,
Ik heb een Galaxy S3 en had voorheen een KPN abonnement hierop. Prima bereik binnenshuis.
Nu overgestapt naar Simyo en helaas veel problemen met de bereikbaarheid. Als ik al bereik heb binnenshuis, dan is dat maar 1 streepje.
Hoe kan dit? Jullie geven aan dat jullie op het KPN netwerk draaien, maar als ik het vergelijk met mijn 3 tot 4 (volledige) streepjes ontvangst met mijn oude KPN abonnement in hetzelfde toestel, dan kan ik mij echt niet voorstellen dat dit gelijk is.
Tevens voor mijn man hetzelfde probleem. En hij heeft een Galaxy S advance. Had ook een KPN abonnement met volledige bereik binnenshuis en nu met Simyo met heel veel mazzel 1 streepje.
Het lijkt wel alsof Simyo een lagere prioriteit krijgt binnen het netwerk van de KPN. Zo kan ik ook wel vertellen dat ik op het KPN netwerk opereer natuurlijk.

Graag een uitleg en nog liever een oplossing, want wij zijn nu erg vaak niet bereikbaar en daarvoor heb ik natuurlijk geen mobiel. Dan kan ik wel weer terug naar de ouderwetse bedrade telefoontoestellen.

Groet,
Yvette
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2013, 13:23

Bekijk originele reactie

35 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ophem75,

Simyo maakt gewoon gebruik van het KPN netwerk. Ik heb naar aanleiding van je bericht contact opgenomen met de technische dienst om te achterhalen waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb een postcode check gedaan. Ze kunnen dan controleren of er meer klanten zijn met hetzelfde probleem. Ze kunnen ook controleren of er werkzaamheden aan de gang zijn aan de zendmast(en).

Op dit moment zijn er inderdaad werkzaamheden aan de gang welke invloed hebben op het bereik. Deze werkzaamheden staan gepland tot begin van volgende week. Ik wil je daarom vragen om nog even geduld te hebben tot volgende week. Kan je me even laten weten of het dan ook is opgelost? Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Dank voor je reactie.
We hebben gewacht, maar tot op heden helaas geen soelaas.
Zowel mijn man als ik, beiden ex-kpn, hebben nu binnenshuis nagenoeg geen bereik maar.
We moeten nu buiten in de tuin gaan staan om te bellen. Voorheen kon dit gewoon binnen en was er niets aan de hand.
Ik ben hier toch echt zwaar teleurgesteld door.
De schijn heeft toch echt dat Simyo een lagere netwerkprioriteit meekrijgt, waardoor het bereik minder is dan een "echte" kpn klant. :(
En aan het toestel kan het dus echt niet liggen, daar deze met het kpn abbo keurig bereik hadden.

Graag nog je reactie.
Groet,
Yvette
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ophem75,

Vervelend dat je nog geen geen verbetering ervaart. Ik heb daarom weer contact gezocht met de technische dienst. Hetgeen wat je ervaart wordt nog steeds veroorzaakt door de werkzaamheden. Deze staan nu gepland t/m 12/6/13. Kan je hier aan het eind van de week even laten weten of het bereik dan inderdaad is verbeterd? Dan kan ik meteen even nagaan wat ik nog voor je kan betekenen.

Alle KPN klanten ervaren op deze postcode helaas hetzelfde.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Dank voor je snelle reactie.
We wachten het nog even af dan en zullen begin volgende week weer een update plaatsen.

Groetjes,
Yvette
Badge +6
Hoi Alex,

Dank voor je snelle reactie.
We wachten het nog even af dan en zullen begin volgende week weer een update plaatsen.

Groetjes,
Yvette


Hoi Ophem75,

We vernemen graag je bevindingen.
Badge
Ik ben nu al 2 weken bezig om een fatsoenlijk signaal te krijgen van simyo. U belooft van alles maar doet niks. Ik krijg geen antwoord op mail. Wordt niet teruggebeld terwijl mij dat toegzegd is meerdere malen. Ik geloof niets meer van het verhaal dat er gelijkwaardige toegang is tot het kpn netwerk. Dat is onmogelijk omdat kpn en overigens ook t-mobile een normale ontvangst heeft in mijn omgeving. Als simyo zo laks blijft als ze nu doen dan ga ik maar eens fora bestoken met dit bericht omtrent simyo. En trouwens ook de telecom waakhond van een klacht voorzien. Het wordt tijd dat de claim van simyo dat er sprake is van gelijkwaardigheid met kpn klanten wordt geverifieerd. En als blijkt dat dat een leugen is dan wens ik de directie van simyo nu alvast veel sterkte toe. U heef nog 2 dagen=48 uur=2880 belseconden om mijn ontvangstprobleem op te lossen!!!!  GOOD LUCK!!!!
 
Badge +8
Ik ben nu al 2 weken bezig om een fatsoenlijk signaal te krijgen van simyo. U belooft van alles maar doet niks. Ik krijg geen antwoord op mail. Wordt niet teruggebeld terwijl mij dat toegzegd is meerdere malen. Ik geloof niets meer van het verhaal dat er gelijkwaardige toegang is tot het kpn netwerk. Dat is onmogelijk omdat kpn en overigens ook t-mobile een normale ontvangst heeft in mijn omgeving. Als simyo zo laks blijft als ze nu doen dan ga ik maar eens fora bestoken met dit bericht omtrent simyo. En trouwens ook de telecom waakhond van een klacht voorzien. Het wordt tijd dat de claim van simyo dat er sprake is van gelijkwaardigheid met kpn klanten wordt geverifieerd. En als blijkt dat dat een leugen is dan wens ik de directie van simyo nu alvast veel sterkte toe. U heef nog 2 dagen=48 uur=2880 belseconden om mijn ontvangstprobleem op te lossen!!!!  GOOD LUCK!!!!
 


Hoi simyo_waarbentumeebezig,

Ik heb je vraag beantwoord in het andere topic wat je geopend had. Dat houdt het forum overzichtelijker.

Groetjes,
Charlene
Hallo

ik heb het zelfde probleem , vorige netwerk werk was vodafone , maar nu simyo , heb ook zeer slecht bereik , als ik iemand wil bellen , zegt ie is inbezet , en dan tuut tuut tuut , weg verbinding , terwijl diegene ik wil bellen , helemaal niet beld , en me internet zeer traag , ik heb samsung s3 mini , en als bij data verbinding een H komt testaan dan is het snel , maar komt vaak op een G te staan en dan is 2G verbinding , dus slecht  Gr Raymond
Badge +8
Hallo

ik heb het zelfde probleem , vorige netwerk werk was vodafone , maar nu simyo , heb ook zeer slecht bereik , als ik iemand wil bellen , zegt ie is inbezet , en dan tuut tuut tuut , weg verbinding , terwijl diegene ik wil bellen , helemaal niet beld , en me internet zeer traag , ik heb samsung s3 mini , en als bij data verbinding een H komt testaan dan is het snel , maar komt vaak op een G te staan en dan is 2G verbinding , dus slecht  Gr Raymond


Hoi Rayman61188,

Welkom op het forum :)

Ervaar je deze klachten op 1 locatie of op meerdere? Als dit op 1 locatie is, ontvang ik graag de postcode van je. En heb je al geprobeerd hoe je bereik is in een ander toestel?
Ik heb je simkaart sowieso even opnieuw op het netwerk gezet, dus als je je toestel even uit kunt schakelen en daarna weer aan kunt zetten (batterij er ook even uit, als dat kan), dan kunnen we zien of dat wat heeft opgeleverd.

Ik hoor het graag van je,

groetjes,
Charlene
Hallo . Nee op meerdere locaties . Me postcode is 5731gb mierlo . Ik heb hier zoveel last van mvg Raymond
Badge +6
Hallo . Nee op meerdere locaties . Me postcode is 5731gb mierlo . Ik heb hier zoveel last van mvg Raymond

Hoi Rayman61188,

Gezien je het probleem op meerdere plekken ervaart heb je al je simkaart in een ander toestel geplaatst om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik verneem graag je bevindingen.
Inmiddels zijn we weer een week verder en helaas nog steeds waardeloze resultaten.
Zijn de werkzaamheden nog steeds bezig? Hoe kan het dat dit dan zo enorm uitloopt allemaal?
Wat wordt er verder nog aan gedaan?
We hebben de toestellen ook al meermaals opnieuw opgestart deze week, maar ook daar geen verbeterde resultaten mee mogen behalen.
Ik vind dit toch wel erg teleurstellend en blijf me afvragen hoe het zit met die netwerkprioriteiten? Jullie zijn immers stukken goedkoper, maar als je vervolgens niet kunt bellen op de locatie waar je ruim 75% van je tijd verblijft, dan wordt het wel een erg moeilijk verhaal.

Edit: Ik lees ondertussen een ander bericht waarin jullie aangeven dat er gelijke prioriteiten zouden moeten zijn. Prima, maar waar komt dit dan vandaan?
Nogmaals altijd KPN gehad in deze zelfde toestellen en sinds de Simyo kaart is de verbinding in huis nagenoeg weg tot max 1 streepje en moeten we dus in de tuin of tegen het raam geplakt gaan bellen.... Dit is niet mijn definitie van mobiel bellen helaas :)
Verder niets veranderd aan instellingen, alleen maar de standaard mailtjes van Simyo gebruikt om de internet en mms instellingen te activeren....
En voor de volledigheid: mijn exacte postcode is 3826BR

Ik zie graag uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Yvette
Ik heb altijd goed bereik gehad tot 3-6-2013, sinds die datum kan ik mijn gsm net zo goed thuis laten want ik heb nu nergens langer dan 1 minuut bereik .
ik word er gek van moet wel betalen maar ik weet alleen niet waarvoor?
Hoi Rayman61188,

Gezien je het probleem op meerdere plekken ervaart heb je al je simkaart in een ander toestel geplaatst om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik verneem graag je bevindingen.



hallo , nee ze konden er niets aan doen heb ik gehoord , ja moet toch kunnen bellen en internetten in mijn omgeving want ga niet voor iets betalen wat niet goed werkt , dus dan maar andere provider zoeken , maar hoeveel maanden opzegtermijn heb ik , heb een jaar contract lopen tot ergens in nov , of hoe gaat het te werking als ik het afkoop ?
mvg Raymond
Badge +8
Hallo , nee ze konden er niets aan doen heb ik gehoord , ja moet toch kunnen bellen en internetten in mijn omgeving want ga niet voor iets betalen wat niet goed werkt , dus dan maar andere provider zoeken , maar hoeveel maanden opzegtermijn heb ik , heb een jaar contract lopen tot ergens in nov , of hoe gaat het te werking als ik het afkoop ?
mvg Raymond



Hoi rayman61188,

In jouw omgeving zijn geen werkzaamheden of problemen waardoor je geen bereik zou hebben. Verder geef je al aan dat het niet alleen daar, maar op meerdere plekken niet naar wens is. Dus dan moeten we verder kijken, waar het nog meer aan kan liggen. Vandaar de vraag of je je simkaart in een ander toestel kunt proberen. Dan kunnen we het verder voor je oplossen. Misschien hoef je dan helemaal niet over te stappen.

Kun je dat dus nog even doorgeven, wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb altijd goed bereik gehad tot 3-6-2013, sinds die datum kan ik mijn gsm net zo goed thuis laten want ik heb nu nergens langer dan 1 minuut bereik .
ik word er gek van moet wel betalen maar ik weet alleen niet waarvoor?


Hoi dion,

Graag hoor ik van je of je dit op Ă©Ă©n of meerdere locaties ervaart. En als het er Ă©Ă©n is, welke postcode daarbij hoort.
Ook wil ik je vragen om de simkaart in een ander toestel te proberen, en te laten weten hoe het dan met je bereik is.
Weet je zelf of er iets veranderd is op 3-6-2013? Er zijn in ieder geval geen werkzaamheden op jouw huislocatie, dat ben ik al nagegaan.

Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Hallo

Ik heb me simkaart in andere telefoons gehad en bij alle 3 niet goed . Buiten mierlo is het redelijk . Maar in mierlo waar ik woon is het slecht mvg Raymond
Reputatie 5
Badge +10
Inmiddels zijn we weer een week verder en helaas nog steeds waardeloze resultaten.
Zijn de werkzaamheden nog steeds bezig? Hoe kan het dat dit dan zo enorm uitloopt allemaal?
Wat wordt er verder nog aan gedaan?
We hebben de toestellen ook al meermaals opnieuw opgestart deze week, maar ook daar geen verbeterde resultaten mee mogen behalen.
Ik vind dit toch wel erg teleurstellend en blijf me afvragen hoe het zit met die netwerkprioriteiten? Jullie zijn immers stukken goedkoper, maar als je vervolgens niet kunt bellen op de locatie waar je ruim 75% van je tijd verblijft, dan wordt het wel een erg moeilijk verhaal.

Edit: Ik lees ondertussen een ander bericht waarin jullie aangeven dat er gelijke prioriteiten zouden moeten zijn. Prima, maar waar komt dit dan vandaan?
Nogmaals altijd KPN gehad in deze zelfde toestellen en sinds de Simyo kaart is de verbinding in huis nagenoeg weg tot max 1 streepje en moeten we dus in de tuin of tegen het raam geplakt gaan bellen.... Dit is niet mijn definitie van mobiel bellen helaas :)
Verder niets veranderd aan instellingen, alleen maar de standaard mailtjes van Simyo gebruikt om de internet en mms instellingen te activeren....
En voor de volledigheid: mijn exacte postcode is 3826BR

Ik zie graag uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Yvette


Hoi ophem75,

Ik zal zorgen dat de technische dienst vanmiddag contact met je opneemt om zo het probleem te achterhalen. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge +8
Hallo

Ik heb me simkaart in andere telefoons gehad en bij alle 3 niet goed . Buiten mierlo is het redelijk . Maar in mierlo waar ik woon is het slecht mvg Raymond


Hoi Rayman61188,

Bij nader onderzoek blijkt er toch een verstoring gaande in de omgeving van Mierlo. Ze zijn daar aan het werk. Heel vervelend dat je daar nu zo'n ongemak van ondervindt. Ik wil je vragen om toch nog even geduld te hebben, tot dit is opgelost.

Groetjes,
Charlene
Hallo . Ik wacht nog even af . Hoelang gaat dat duren ? Mvg Raymond
Badge +8
Hallo . Ik wacht nog even af . Hoelang gaat dat duren ? Mvg Raymond

Hoi rayman61188,

Ze geven nu aan dat dit nog enkele dagen kan duren. Ik houd je op de hoogte. Geef jij het ook aan als je verbetering of verslechtering merkt?

Groetjes,
Charlene
Hallo . Ik wacht nog even af . Hoelang gaat dat duren ? Mvg Raymond

Hoi rayman61188,

Ze geven nu aan dat dit nog enkele dagen kan duren. Ik houd je op de hoogte. Geef jij het ook aan als je verbetering of verslechtering merkt?

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene
ik hoor het graag van je wanneer ze klaar zijn , en laat het je weten wat de resultaten van zijn

mvg Raymond
Badge +8
Hoi Charlene
ik hoor het graag van je wanneer ze klaar zijn , en laat het je weten wat de resultaten van zijn

mvg Raymond


Ok, we houden elkaar op de hoogte :)
Hang in there..

Groetjes,
Charlene
Als nieuwe Simyo klant heb ik zelf ook zeer slecht bereik thuis. Helemaal niet of maar 1 streepje.
Zijn er ook werkzaamheden in de buurt? Mijn postcode is 2411WJ.
Badge +8
Als nieuwe Simyo klant heb ik zelf ook zeer slecht bereik thuis. Helemaal niet of maar 1 streepje.
Zijn er ook werkzaamheden in de buurt? Mijn postcode is 2411WJ.


Hoi Jeev,

Heb je je simkaart al in een ander toestel geprobeerd? Er is me niets bekend over werkzaamheden op jouw postcode. Ik heb voor de zekerheid jouw simkaart even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Kun je even je toestel uitschakelen en dan na een tijdje weer aanzetten? Dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene

Reageer