.

Beantwoord

Bereikbaarheid minimaal


Hallo,
Ik heb een Galaxy S3 en had voorheen een KPN abonnement hierop. Prima bereik binnenshuis.
Nu overgestapt naar Simyo en helaas veel problemen met de bereikbaarheid. Als ik al bereik heb binnenshuis, dan is dat maar 1 streepje.
Hoe kan dit? Jullie geven aan dat jullie op het KPN netwerk draaien, maar als ik het vergelijk met mijn 3 tot 4 (volledige) streepjes ontvangst met mijn oude KPN abonnement in hetzelfde toestel, dan kan ik mij echt niet voorstellen dat dit gelijk is.
Tevens voor mijn man hetzelfde probleem. En hij heeft een Galaxy S advance. Had ook een KPN abonnement met volledige bereik binnenshuis en nu met Simyo met heel veel mazzel 1 streepje.
Het lijkt wel alsof Simyo een lagere prioriteit krijgt binnen het netwerk van de KPN. Zo kan ik ook wel vertellen dat ik op het KPN netwerk opereer natuurlijk.

Graag een uitleg en nog liever een oplossing, want wij zijn nu erg vaak niet bereikbaar en daarvoor heb ik natuurlijk geen mobiel. Dan kan ik wel weer terug naar de ouderwetse bedrade telefoontoestellen.

Groet,
Yvette
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2013, 13:23

Bekijk originele reactie

35 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Rayman61188,

Ik heb je een privé bericht gestuurd met meer informatie.

Groetjes,

Alex
Hoi alex

Ik hoop dat het snel word opgelost . Want ik betaal liever niet voor dingen die niet goed functioneren . Wat heb jij zelf in gedachte ?

Mvg Raymond
Badge +6
Hoi Alex,

Nog even een aanvullend bericht. Ik heb zojuist contact gehad met Sofie van jullie klantenservice.
Zij heeft het doorgegeven aan de financiële afdeling en gaf mij aan dat ik duidelijk ";afkoop" op moest laten nemen in het verzoek vanuit de nieuwe provider en dat er dan inderdaad met 5 werkdagen overgezet kan worden.
Wellicht kun je zelf nog even nakijken of nu alles goed in gang is gezet?
En ik neem aan dat de term afkoop niet betekent dat ik nog een eindfactuur ga krijgen voor de resterende maanden? Aangezien ik hier noodzakelijkerwijs voor moet kiezen wegens bereikproblemen?
Graag nog even je reactie,

Groetjes,
Yvette


Hoi Yvette,

Alex is op vakantie en zal geen privé bericht kunnen ontvangen. Kan je mij een privé bericht sturen met het mobiele telefoonnummer die je wilt laten uitporteren dan kan ik dit voor je bekijken,
Hoi Alex,

Nog even een aanvullend bericht. Ik heb zojuist contact gehad met Sofie van jullie klantenservice.
Zij heeft het doorgegeven aan de financiële afdeling en gaf mij aan dat ik duidelijk ";afkoop" op moest laten nemen in het verzoek vanuit de nieuwe provider en dat er dan inderdaad met 5 werkdagen overgezet kan worden.
Wellicht kun je zelf nog even nakijken of nu alles goed in gang is gezet?
En ik neem aan dat de term afkoop niet betekent dat ik nog een eindfactuur ga krijgen voor de resterende maanden? Aangezien ik hier noodzakelijkerwijs voor moet kiezen wegens bereikproblemen?
Graag nog even je reactie,

Groetjes,
Yvette
Hoi Alex,

Dank voor je reactie, Ik heb je inmidels ook alweer geantwoord.
Ik wordt vandaag terug gebeld door de nieuwe provider, maar heb nog geen reactie van je ontvangen. Kun je me nog even berichten alsjeblieft?
Of als je vrij bent, iemand anders dan? Want dan weet ik waar ik aan toe ben en hoe ik eea in werking moet zetten.
Dank je wel en groetjes,
Yvette
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Yvette,

Ik heb je berichtje ontvangen en gelezen. Maandag kan ik in de systemen en ga ik ermee aan de slag.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Ik heb gereageerd op je PM, maar zie net dat deze van een week oud was. :)
Hele uitleg staat daar in ieder geval, zie uit naar je reactie.

Groetjes,
Yvette
Reputatie 5
Badge +10
Heb mijn telefoon herstart maar dit mocht niet baten qua bereik. Op een ander toestal blijft de netwerkmodus op GSM staan.
Het bereik blijft Ă©Ă©n mager streepje binnenshuis of helemaal niet.


Hoi Jeev,

Helaas is het mogelijk dat de constructie van een gebouw of huis het bereik vermindert. Hoe is het bereik als je buiten staat?

Groetjes,

Alex

Hoi charlene . Nu na dagen later is er nog geen verbetering plaatsgevonden mvg Raymond

Hoi Rayman61188,

Bedankt voor de update. Balen dat je nog geen verbeteringen ervaart 😞. Ik heb daarom nogmaals contact opgenomen met de technische dienst. Ze geven aan dat de werkzaamheden helaas nog niet verholpen zijn. De werkzaamheden zijn helaas verlengd met 2,5 week. Je kunt wachten tot het is verholpen. Dan kunnen we vervolgens wel iets voor je betekenen. Zou je even kunnen laten weten wat je nu zelf zou willen?

Groetjes,

Alex
Hoi charlene . Nu na dagen later is er nog geen verbetering plaatsgevonden mvg Raymond
Als nieuwe Simyo klant heb ik zelf ook zeer slecht bereik thuis. Helemaal niet of maar 1 streepje.
Zijn er ook werkzaamheden in de buurt? Mijn postcode is 2411WJ.


Hoi Jeev,

Heb je je simkaart al in een ander toestel geprobeerd? Er is me niets bekend over werkzaamheden op jouw postcode. Ik heb voor de zekerheid jouw simkaart even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Kun je even je toestel uitschakelen en dan na een tijdje weer aanzetten? Dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene


Heb mijn telefoon herstart maar dit mocht niet baten qua bereik. Op een ander toestal blijft de netwerkmodus op GSM staan.
Het bereik blijft Ă©Ă©n mager streepje binnenshuis of helemaal niet.
Badge +8
Als nieuwe Simyo klant heb ik zelf ook zeer slecht bereik thuis. Helemaal niet of maar 1 streepje.
Zijn er ook werkzaamheden in de buurt? Mijn postcode is 2411WJ.


Hoi Jeev,

Heb je je simkaart al in een ander toestel geprobeerd? Er is me niets bekend over werkzaamheden op jouw postcode. Ik heb voor de zekerheid jouw simkaart even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Kun je even je toestel uitschakelen en dan na een tijdje weer aanzetten? Dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Als nieuwe Simyo klant heb ik zelf ook zeer slecht bereik thuis. Helemaal niet of maar 1 streepje.
Zijn er ook werkzaamheden in de buurt? Mijn postcode is 2411WJ.
Badge +8
Hoi Charlene
ik hoor het graag van je wanneer ze klaar zijn , en laat het je weten wat de resultaten van zijn

mvg Raymond


Ok, we houden elkaar op de hoogte :)
Hang in there..

Groetjes,
Charlene
Hallo . Ik wacht nog even af . Hoelang gaat dat duren ? Mvg Raymond

Hoi rayman61188,

Ze geven nu aan dat dit nog enkele dagen kan duren. Ik houd je op de hoogte. Geef jij het ook aan als je verbetering of verslechtering merkt?

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene
ik hoor het graag van je wanneer ze klaar zijn , en laat het je weten wat de resultaten van zijn

mvg Raymond
Badge +8
Hallo . Ik wacht nog even af . Hoelang gaat dat duren ? Mvg Raymond

Hoi rayman61188,

Ze geven nu aan dat dit nog enkele dagen kan duren. Ik houd je op de hoogte. Geef jij het ook aan als je verbetering of verslechtering merkt?

Groetjes,
Charlene
Hallo . Ik wacht nog even af . Hoelang gaat dat duren ? Mvg Raymond
Badge +8
Hallo

Ik heb me simkaart in andere telefoons gehad en bij alle 3 niet goed . Buiten mierlo is het redelijk . Maar in mierlo waar ik woon is het slecht mvg Raymond


Hoi Rayman61188,

Bij nader onderzoek blijkt er toch een verstoring gaande in de omgeving van Mierlo. Ze zijn daar aan het werk. Heel vervelend dat je daar nu zo'n ongemak van ondervindt. Ik wil je vragen om toch nog even geduld te hebben, tot dit is opgelost.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 5
Badge +10
Inmiddels zijn we weer een week verder en helaas nog steeds waardeloze resultaten.
Zijn de werkzaamheden nog steeds bezig? Hoe kan het dat dit dan zo enorm uitloopt allemaal?
Wat wordt er verder nog aan gedaan?
We hebben de toestellen ook al meermaals opnieuw opgestart deze week, maar ook daar geen verbeterde resultaten mee mogen behalen.
Ik vind dit toch wel erg teleurstellend en blijf me afvragen hoe het zit met die netwerkprioriteiten? Jullie zijn immers stukken goedkoper, maar als je vervolgens niet kunt bellen op de locatie waar je ruim 75% van je tijd verblijft, dan wordt het wel een erg moeilijk verhaal.

Edit: Ik lees ondertussen een ander bericht waarin jullie aangeven dat er gelijke prioriteiten zouden moeten zijn. Prima, maar waar komt dit dan vandaan?
Nogmaals altijd KPN gehad in deze zelfde toestellen en sinds de Simyo kaart is de verbinding in huis nagenoeg weg tot max 1 streepje en moeten we dus in de tuin of tegen het raam geplakt gaan bellen.... Dit is niet mijn definitie van mobiel bellen helaas :)
Verder niets veranderd aan instellingen, alleen maar de standaard mailtjes van Simyo gebruikt om de internet en mms instellingen te activeren....
En voor de volledigheid: mijn exacte postcode is 3826BR

Ik zie graag uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Yvette


Hoi ophem75,

Ik zal zorgen dat de technische dienst vanmiddag contact met je opneemt om zo het probleem te achterhalen. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hallo

Ik heb me simkaart in andere telefoons gehad en bij alle 3 niet goed . Buiten mierlo is het redelijk . Maar in mierlo waar ik woon is het slecht mvg Raymond
Badge +8
Ik heb altijd goed bereik gehad tot 3-6-2013, sinds die datum kan ik mijn gsm net zo goed thuis laten want ik heb nu nergens langer dan 1 minuut bereik .
ik word er gek van moet wel betalen maar ik weet alleen niet waarvoor?


Hoi dion,

Graag hoor ik van je of je dit op Ă©Ă©n of meerdere locaties ervaart. En als het er Ă©Ă©n is, welke postcode daarbij hoort.
Ook wil ik je vragen om de simkaart in een ander toestel te proberen, en te laten weten hoe het dan met je bereik is.
Weet je zelf of er iets veranderd is op 3-6-2013? Er zijn in ieder geval geen werkzaamheden op jouw huislocatie, dat ben ik al nagegaan.

Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hallo , nee ze konden er niets aan doen heb ik gehoord , ja moet toch kunnen bellen en internetten in mijn omgeving want ga niet voor iets betalen wat niet goed werkt , dus dan maar andere provider zoeken , maar hoeveel maanden opzegtermijn heb ik , heb een jaar contract lopen tot ergens in nov , of hoe gaat het te werking als ik het afkoop ?
mvg Raymond



Hoi rayman61188,

In jouw omgeving zijn geen werkzaamheden of problemen waardoor je geen bereik zou hebben. Verder geef je al aan dat het niet alleen daar, maar op meerdere plekken niet naar wens is. Dus dan moeten we verder kijken, waar het nog meer aan kan liggen. Vandaar de vraag of je je simkaart in een ander toestel kunt proberen. Dan kunnen we het verder voor je oplossen. Misschien hoef je dan helemaal niet over te stappen.

Kun je dat dus nog even doorgeven, wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Charlene
Hoi Rayman61188,

Gezien je het probleem op meerdere plekken ervaart heb je al je simkaart in een ander toestel geplaatst om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik verneem graag je bevindingen.



hallo , nee ze konden er niets aan doen heb ik gehoord , ja moet toch kunnen bellen en internetten in mijn omgeving want ga niet voor iets betalen wat niet goed werkt , dus dan maar andere provider zoeken , maar hoeveel maanden opzegtermijn heb ik , heb een jaar contract lopen tot ergens in nov , of hoe gaat het te werking als ik het afkoop ?
mvg Raymond
Ik heb altijd goed bereik gehad tot 3-6-2013, sinds die datum kan ik mijn gsm net zo goed thuis laten want ik heb nu nergens langer dan 1 minuut bereik .
ik word er gek van moet wel betalen maar ik weet alleen niet waarvoor?
Inmiddels zijn we weer een week verder en helaas nog steeds waardeloze resultaten.
Zijn de werkzaamheden nog steeds bezig? Hoe kan het dat dit dan zo enorm uitloopt allemaal?
Wat wordt er verder nog aan gedaan?
We hebben de toestellen ook al meermaals opnieuw opgestart deze week, maar ook daar geen verbeterde resultaten mee mogen behalen.
Ik vind dit toch wel erg teleurstellend en blijf me afvragen hoe het zit met die netwerkprioriteiten? Jullie zijn immers stukken goedkoper, maar als je vervolgens niet kunt bellen op de locatie waar je ruim 75% van je tijd verblijft, dan wordt het wel een erg moeilijk verhaal.

Edit: Ik lees ondertussen een ander bericht waarin jullie aangeven dat er gelijke prioriteiten zouden moeten zijn. Prima, maar waar komt dit dan vandaan?
Nogmaals altijd KPN gehad in deze zelfde toestellen en sinds de Simyo kaart is de verbinding in huis nagenoeg weg tot max 1 streepje en moeten we dus in de tuin of tegen het raam geplakt gaan bellen.... Dit is niet mijn definitie van mobiel bellen helaas :)
Verder niets veranderd aan instellingen, alleen maar de standaard mailtjes van Simyo gebruikt om de internet en mms instellingen te activeren....
En voor de volledigheid: mijn exacte postcode is 3826BR

Ik zie graag uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Yvette
Badge +6
Hallo . Nee op meerdere locaties . Me postcode is 5731gb mierlo . Ik heb hier zoveel last van mvg Raymond

Hoi Rayman61188,

Gezien je het probleem op meerdere plekken ervaart heb je al je simkaart in een ander toestel geplaatst om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik verneem graag je bevindingen.

Reageer