.

Beantwoord

Bereikbaarheid minimaal


Hallo,
Ik heb een Galaxy S3 en had voorheen een KPN abonnement hierop. Prima bereik binnenshuis.
Nu overgestapt naar Simyo en helaas veel problemen met de bereikbaarheid. Als ik al bereik heb binnenshuis, dan is dat maar 1 streepje.
Hoe kan dit? Jullie geven aan dat jullie op het KPN netwerk draaien, maar als ik het vergelijk met mijn 3 tot 4 (volledige) streepjes ontvangst met mijn oude KPN abonnement in hetzelfde toestel, dan kan ik mij echt niet voorstellen dat dit gelijk is.
Tevens voor mijn man hetzelfde probleem. En hij heeft een Galaxy S advance. Had ook een KPN abonnement met volledige bereik binnenshuis en nu met Simyo met heel veel mazzel 1 streepje.
Het lijkt wel alsof Simyo een lagere prioriteit krijgt binnen het netwerk van de KPN. Zo kan ik ook wel vertellen dat ik op het KPN netwerk opereer natuurlijk.

Graag een uitleg en nog liever een oplossing, want wij zijn nu erg vaak niet bereikbaar en daarvoor heb ik natuurlijk geen mobiel. Dan kan ik wel weer terug naar de ouderwetse bedrade telefoontoestellen.

Groet,
Yvette
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2013, 13:23

Bekijk originele reactie

35 reacties

Als nieuwe Simyo klant heb ik zelf ook zeer slecht bereik thuis. Helemaal niet of maar 1 streepje.
Zijn er ook werkzaamheden in de buurt? Mijn postcode is 2411WJ.


Hoi Jeev,

Heb je je simkaart al in een ander toestel geprobeerd? Er is me niets bekend over werkzaamheden op jouw postcode. Ik heb voor de zekerheid jouw simkaart even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Kun je even je toestel uitschakelen en dan na een tijdje weer aanzetten? Dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene


Heb mijn telefoon herstart maar dit mocht niet baten qua bereik. Op een ander toestal blijft de netwerkmodus op GSM staan.
Het bereik blijft Ă©Ă©n mager streepje binnenshuis of helemaal niet.
Hoi charlene . Nu na dagen later is er nog geen verbetering plaatsgevonden mvg Raymond
Reputatie 5
Badge +10
Heb mijn telefoon herstart maar dit mocht niet baten qua bereik. Op een ander toestal blijft de netwerkmodus op GSM staan.
Het bereik blijft Ă©Ă©n mager streepje binnenshuis of helemaal niet.


Hoi Jeev,

Helaas is het mogelijk dat de constructie van een gebouw of huis het bereik vermindert. Hoe is het bereik als je buiten staat?

Groetjes,

Alex

Hoi charlene . Nu na dagen later is er nog geen verbetering plaatsgevonden mvg Raymond

Hoi Rayman61188,

Bedankt voor de update. Balen dat je nog geen verbeteringen ervaart 😞. Ik heb daarom nogmaals contact opgenomen met de technische dienst. Ze geven aan dat de werkzaamheden helaas nog niet verholpen zijn. De werkzaamheden zijn helaas verlengd met 2,5 week. Je kunt wachten tot het is verholpen. Dan kunnen we vervolgens wel iets voor je betekenen. Zou je even kunnen laten weten wat je nu zelf zou willen?

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Ik heb gereageerd op je PM, maar zie net dat deze van een week oud was. :)
Hele uitleg staat daar in ieder geval, zie uit naar je reactie.

Groetjes,
Yvette
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Yvette,

Ik heb je berichtje ontvangen en gelezen. Maandag kan ik in de systemen en ga ik ermee aan de slag.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Dank voor je reactie, Ik heb je inmidels ook alweer geantwoord.
Ik wordt vandaag terug gebeld door de nieuwe provider, maar heb nog geen reactie van je ontvangen. Kun je me nog even berichten alsjeblieft?
Of als je vrij bent, iemand anders dan? Want dan weet ik waar ik aan toe ben en hoe ik eea in werking moet zetten.
Dank je wel en groetjes,
Yvette
Hoi Alex,

Nog even een aanvullend bericht. Ik heb zojuist contact gehad met Sofie van jullie klantenservice.
Zij heeft het doorgegeven aan de financiële afdeling en gaf mij aan dat ik duidelijk ";afkoop" op moest laten nemen in het verzoek vanuit de nieuwe provider en dat er dan inderdaad met 5 werkdagen overgezet kan worden.
Wellicht kun je zelf nog even nakijken of nu alles goed in gang is gezet?
En ik neem aan dat de term afkoop niet betekent dat ik nog een eindfactuur ga krijgen voor de resterende maanden? Aangezien ik hier noodzakelijkerwijs voor moet kiezen wegens bereikproblemen?
Graag nog even je reactie,

Groetjes,
Yvette
Badge +6
Hoi Alex,

Nog even een aanvullend bericht. Ik heb zojuist contact gehad met Sofie van jullie klantenservice.
Zij heeft het doorgegeven aan de financiële afdeling en gaf mij aan dat ik duidelijk ";afkoop" op moest laten nemen in het verzoek vanuit de nieuwe provider en dat er dan inderdaad met 5 werkdagen overgezet kan worden.
Wellicht kun je zelf nog even nakijken of nu alles goed in gang is gezet?
En ik neem aan dat de term afkoop niet betekent dat ik nog een eindfactuur ga krijgen voor de resterende maanden? Aangezien ik hier noodzakelijkerwijs voor moet kiezen wegens bereikproblemen?
Graag nog even je reactie,

Groetjes,
Yvette


Hoi Yvette,

Alex is op vakantie en zal geen privé bericht kunnen ontvangen. Kan je mij een privé bericht sturen met het mobiele telefoonnummer die je wilt laten uitporteren dan kan ik dit voor je bekijken,
Hoi alex

Ik hoop dat het snel word opgelost . Want ik betaal liever niet voor dingen die niet goed functioneren . Wat heb jij zelf in gedachte ?

Mvg Raymond
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Rayman61188,

Ik heb je een privé bericht gestuurd met meer informatie.

Groetjes,

Alex

Reageer