.

Vraag

Beller kan geen voicemail inspreken, krijgt "dit nr is niet in gebruik". Wat kan ik doen?

  • 17 September 2021
  • 8 reacties
  • 350 Bekeken

Klantenservice heeft de simkaart ge-reset, maar inspreken lukt nog steeds niet. Voicemail uit en weer aangezet. Niets helpt, er zou een specialist mee bezig zijn, maar dit duurt nu al een week ...


8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi I.Y Ho,

 

Goed dat je contact opneemt!

 

Heb je verder ook problemen met bellen/inkomende oproepen? Op welke manier heb je de voicemail geprobeerd aan en uit te zeteen, per sms of bellen? Heeft de voicemail eerder wel gewerkt? Wat voor toestel gebruik je?

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb hier ook last van en kom via de klantenservice weinig verder dan ‘we vragen het onze netwerkspecialisten’ maar al 2 dagen radiostilte nu.

Reputatie 7
Badge +7

In dit topic heb ik, en een andere gebruiker ons bereikbaar gemaakt door Volte uit te zetten.

 

https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-85/waarom-kan-specifiek-nummer-kan-mij-niet-bellen-45877

Vraag die ik heb: welk toestel heb je, en waar heb je dat gekocht.

@wimj12 ik heb niet een probleem met nrs die mij bellen maar het probleem is als volgt: Wanneer iemand (willekeurig) mij belt en ik niet opneem of in gesprek ben, zou de voicemailservice het gesprek moeten beantwoorden. In plaats daarvan krijgen de bellers te horen: Dit nummer is niet in gebruik. Na een reset van mijn simkaart krijgen bellers nu drie korte piepjes te horen wanneer de voicemailservice zou moeten beantwoorden. Het lijkt mij op een verkeerde verwijzing of autorisatie op de voicemailserver. Simyo heeft de netwerkspecialist gevraagd maar heb nog geen antwoord. Echt een irritant probleem. 

Reputatie 7
Badge +7

Als je telefoon wel overgaat is het inderdaad een ander probleem.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @joosiej,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat andere mensen te horen krijgen dat je nummer niet in gebruik is! Ik heb dit meteen even nagekeken en ik zie dat dit probleem is aangekaart bij de netwerkspecialisten. Zodra wij een terugkoppeling hebben gekregen, wordt je hiervan op de hoogte gesteld via het oorspronkelijke kanaal waarop je contact hebt opgenomen (Whatsapp). 

Bedankt voor je hulp @wimj12 😊!

Mocht je tussendoor vragen hebben, aarzel niet om dit te laten weten.

Groetjes,
Roeqajja

Hi @Roeqajja,

we zijn inmiddels al ruim een week verder sinds dat ik de melding heb gemaakt en Simyo heeft nog geen oplossing. Het lijkt wel of jullie het niet belangrijk vinden.

Wat gaat er nu aan gedaan worden om het op te lossen?

 

Groet, Joost.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @joosiej,

Bedankt voor je reactie. Jeetje, ik kan me voorstellen dat je dit inmiddels wel lang vindt duren. Zojuist heb ik dit aangekaart bij de collega die je via Whatsapp hebt gesproken, hij gaat hier opnieuw achteraan voor je. Hij neemt uiterlijk morgenochtend contact met je op hierover.

Indien je vragen hebt, laat het weten.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer