.

Beantwoord

Waarom werkt bellen via wifi iphone 13 mini niet?

  • 4 December 2021
  • 19 reacties
  • 156 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Beste Simyo, komt bellen via WiFi ook snel voor de iPhone 13 mini?

icon

Beste antwoord door RicoK 6 December 2021, 13:27

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Jjd 

Dankjewel voor je bericht!

Is dit iets wat tot nu toe niet heeft gekund met de Iphone 13 mini of iets wat alleen bij ons tot nu toe niet heeft gekund voor je?

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Veerle

Hallo Veerle, ik heb een nieuwe iPhone 13 mini. Bellen via WiFi lukt niet. Deze telefoon staat ook niet in de Simyo lijst van telefoons waarbij bellen via WiFi ondersteund wordt. Vandaar dat ik denk dat dit nog niet mogelijk is op deze telefoon.

ik hoor graag van je 

Reputatie 7

@Jjd Er zijn heel veel issues met VoWiFi. Zie hier bijvoorbeeld. Het werkt gewoonweg niet stabiel. Er is heel veel over gesproken en heel veel aan gedaan, maar opgelost is het niet.

Thans heb ik een iPhone 13 Pro Max. Sinds dat ik deze heb, nu een goede week, heb ik veelvuldig de scrollende tekst ‘WiFi Calling’ in beeld gehad. Op het moment van schrijven ontbreekt deze tekst echter (weer). Op mijn vorige telefoon een 11 Pro Max had ik exact hetzelfde.

Als ik mijn iPhone 11 van mijn werk er nu bij pak, dat op T-Molbie zit, zie ik daar wel WiFi Calling staan.

Ja, het werkt, maar dat is dan meer een toevalstreffer. Het is niet stabiel. Hier is heel erg veel over gesproken in het topic waarvan ik de link in het begin van mijn reactie plaatste.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Jjd,

 

Bedankt voor je bericht. Het is helaas nog niet bekend wanneer VoWiFi op een iPhone 13 Mini beschikbaar gaat zijn. Dit is uiteraard wel een optie die ingesteld moet staan op het toestel zelf. Is dat het geval?

 

Bedankt voor je reactie @RicoK. Ik hoor inderdaad dat er vaker navraag wordt gedaan over de VoWiFi issues. Wellicht dat je dit voor jezelf opnieuw kan instellen?  Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel iPhone opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' en tik op 'Herstel netwerkinstellingen'.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 7

Bedankt voor je reactie @Nihad , maar als je het topic, ja het zijn hééél veel pagina's, er is dan ook hééél erg veel over geschreven (één van de voorvechters was dan ook @de leon), dat ik aanhaalde in mijn vorige reactie, doorneemt dan zul je zien, dat al het mogelijke over-en-weer is geschreven en gedaan, maar alle goede bedoelingen ten spijt nog altijd zonder resultaat.

Zo had ik het vanmorgen opeens ook weer op mijn telefoon staan, maar even later is dit dan weer weg. Dus, omdat WiFi Calling zo instabiel lijkt te zijn als maar zijn kan, beschouw ik het als niet werkzaam, want als iets werkzaam is, dan moet het het ook doen.

Btw, ik heb niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor mijn iPhone 13 Pro Max in gebruik genomen. Dus als er een moment is dat een telefoon vanaf scratch af aan wordt geïnstalleerd en geen last heeft van welke erfenis dan ook dan is dat het moment wel.

Maar, zoals ik aangaf, nog altijd zo instabiel als maar zijn kan.

 

Edit: jij geeft aan dat niet bekend is wanneer WiFi Calling op de iPhone 13 van @Jjd beschikbaar komt. Huh?? Zeker een iPhone 13 ondersteunt WiFi Calling vanuit de doos, maar het is, zoals gezegd, ja, ik verval in herhalingen, zo instabiel als maar zijn kan!

Reputatie 5
Badge +4

@RicoK Ik heb de reactie even gewijzigd. Dit moest inderdaad iPhone 13 mini zijn en niet iPhone 13. Wat vreemd dat hier nog geen oplossing voor is gekomen! Ik zal zo even de tijd nemen om alles rustig terug te lezen. 

 

 

Reputatie 7

@Nihad Hahaha, het maakt echt niet uit hoor of het nu een iPhone 13/Mini/Pro/Max is. Deze telefoons moeten het doen vanuit de doos.

Bedankt allen en in het bijzonder @RicoK !

Ik heb je berichten en het topic gelezen. Ik zie op mijn iPhone 13 mini inderdaad ook meer niet dan wel KPN wificall bovenin staan. Dat heeft’ie vast direct na ingebruikname gedaan. Ik hoopte dat het een issue was wat lag aan dat dit nog niet mogelijk was op deze telefoon. Nogmaals dank!

 

Reputatie 7

@Jjd Graag gedaan!

Wat echter niet vergeten dient te worden, (de term) WiFi Calling is wellicht verwarrend. Bellen over/met VoWiFi houdt in dat WiFi gespreks-ondersteuning biedt daar waar de dekking van het belsignaal niet volledig dekkend is. Het is niet gratis. Om ‘gratis’ te kunnen bellen over WiFi dan moet er gebeld worden via/met WhatsApp bijvoorbeeld. Ik denk ik zeg het maar wel even bij ;)

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Haha….ik kreeg een mailmelding dat er over de @deleon ‘gekletst’ werd.😁

Dus ik even kijken en moet hier toch even off topic reageren. Heb je de postcode loterij gewonnen, Rico? Of welke loterij dan ook. Gefeliciteerd met je nieuwe iPhone 13 Pro max, jongen. Dat zal een machtig mooi toestel zijn. Ik loop hopeloos achter met mijn iPhoneXR-etje. Maar ben er nog steeds tevreden mee. De 13 komt er wel over een jaartje of twee.

En nog even on topic, heb dit topic niet meer helemaal doorgeworsteld want een vermoeiend probleem, maar ben het helemaal met je eens; ‘VoWifi nog niet beschikbaar voor de iPhone 13’ ?? 🤔🙄😂. Whahaha… ik zou de Appelaars maar snel bellen dan. 
Voor de rest, heb ik -na vele therapieën- 😁 geleerd om ZEN te blijven als WifiCalling niet in beeld komt. Yoga, mindfulness, electroshocks did it. 👍🏻
Voor de geïnteresseerde kijkbuiskindertjes…..momenteel is het niet in beeld op mijn iPhone XR. Meestal wel hoor maar het toestel is waarschijnlijk te oud om het allemaal nog aan te kunnen. 😂 

Reputatie 7

Hey @de leon , je dacht toch niet dat ik je ‘zomaar’ tagde….. :grin: .

Nee hoor, ik heb geen loterij gewonnen. Wel een ‘meevallertje’ gehad, waardoor ik mij zelf een 13 Pro Max kado kon doen. Ja, zeker, het is echt een machtig mooi toestel. Enorm blij mee.

Wat betreft het ‘WiFi Calling’, ik heb mij er in zekere zin ook bij neergelegd…. Maar zo nu en dan wil ik er toch wel weer even op inhaken, want het werkt gewoon niet, zoals het zou moeten werken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @de leon , je dacht toch niet dat ik je ‘zomaar’ tagde….. :grin: .

 

Oh, dachal..🤔😁

@RicoK ik wacht ook op een ‘meevallertje’ (dat maar niet komt 🙄).
Aangezien VoWifi toch niet functioneert zoals het zou moeten functioneren, nog even verder OT. Mijn buuv heeft trouwens ook een iPhone 13 pro Max en is er zeer content mee / over. Vooral is ze te spreken over de accuduur. Ze zit in de bewaking en zei laatst dat ze er lekker op kan Netflixen als er even niks te bewaken valt of een lastige figuur van het bewaakte object af te knuppelen is. 😉

Vanwege een jubileum van mijn werk had ik wel voor een behoorlijk bedrag aan cadeaukaarten van de MediaMarkt. Dan wordt een mens hebberig. Even getwijfeld over een nieuwe iPhone maar uiteindelijk op ‘Black friday’ 3 Google audioboxjes en een google nest hub 2nd gen. gekocht. Ben er content mee. Uit die kleine boxjes komt mooi geluid en het hele zootje is smart. Dus je kunt er ook nog eens alles aan vragen. Dus vraag bijv. om bepaalde muziek op Spotify en je hoeft nergens voor uit je stoel te komen.  
 

 

Reputatie 7

@de leon Ook zeker erg leuk en mooi spul!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @de leon , je dacht toch niet dat ik je ‘zomaar’ tagde….. :grin: .

 

Dus je kunt er ook nog eens alles aan vragen. Dus vraag bijv. om bepaalde muziek op Spotify en je hoeft nergens voor uit je stoel te komen.  
 

 

Ik zit meer in de Apple hoek in plaats van Google, en ik heb Siri wel eens gevraagd waarom WiFi Call zo ‘hit and miss’ is bij Simyo. Nooit een bevredigend antwoord gekregen, misschien kun jij het je nieuwe gadget ook eens vragen.

Reputatie 7
Badge +9

Nooit een bevredigend antwoord gekregen, misschien kun jij het je nieuwe gadget ook eens vragen.

Google assistent denk dat deze pagina gaat helpen.

Reputatie 7

Hahaha @Scotsman , nee, de alwetende Siri laat mij ook wel eens in de steek….. Hierbij maakt het niet uit of ik de mannelijke of de vrouwelijke Siri verkies… :rolling_eyes::joy:

 

Edit: @Groentjuh hahaha, dat is de pagina waarnaar ik ook verwees. Dus ook Google's Assistent kan niet verder helpen…..

Reputatie 7
Badge +9

Om jullie eerlijk de waarheid te zeggen, hier in huis stonden al anderhalf jaar twee Google Nest hubs. En ik moet zeggen dat de Google assistent een goed slaafje blijkt te zijn, dat mij prima verstaat. Soms verbazingwekkend goed. Merkproducten met niet alledaagse namen, zet ‘ie bijv. goed op de boodschappenlijst. Maar je miet niet een splaakgeblek hebben. Siri gebruik ik niet op mijn Appletjes. Vind d’r niet altijd even betrouwbaar. 

Reputatie 7

Siri gebruik ik niet op mijn Appletjes. Vind d’r niet altijd even betrouwbaar.

Om die reden heb ik dan ook de mannelijke variant op mijn telefoon geïnstalleerd…. :joy::joy::joy:

Reputatie 7
Badge +9

Siri gebruik ik niet op mijn Appletjes. Vind d’r niet altijd even betrouwbaar.

Om die reden heb ik dan ook de mannelijke variant op mijn telefoon geïnstalleerd…. :joy::joy::joy:

😂 O, is dat het? Van die Google assistente (ietwat irritante persoon, type directieve directie assistente) heb ik ook maar de assistent gemaakt. De mannen blijken toch betrouwbaarder. 😁. Zelfde op mijn TomTom. 😂

Reageer