.

Beantwoord

Bellen in en naar het buitenland

  • 6 July 2012
  • 9 reacties
  • 1672 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb een HTC-toestel met een sim-only abonnement van Simyo. Ik heb al tijden last van het probleem dat ik niet kan bellen en smsen zodra ik in het buitenland ben. Ook kan ik niet gebeld en gesmst worden. De gemiste oproepen en smsjes van mijn tijd in het buitenlandn komen binnen zodra ik weer op het Nederlandse netwerk zit. Dit, terwijl ik op de site bij mijn instellingen al meteen het onderdeel 'bellen in en naar het buitenland' heb aangezet.

Ik kwam op dit forum bij een andere klant terecht met ongeveer hetzelfde probleem (https://forum.simyo.nl/sms-and-mms-61/geen-sms-buitenland-2622/?highlight=Niet+smsen+en+bellen+buitenland), alleen betrof het deze persoon alleen het smsen. Bij mij lukt ook bellen niet. Toch heb ik de tips die ze daar gaven zelf ook opgevolgd, maar helaas zonder resultaat. De berichtencentrale kan ik op mijn telefoon niet aanpassen (ook nog op gegoogled, meer mensen met een HTC kunnen dit niet op hun telefoon vinden). Ook is het probleem er nog steeds als ik mijn simkaart in een andere simlockvrije telefoon doe. Tenslotte heb ik tevergeefs mijn netwerkmodus op GSM-modus gezet. Meteen getest en ik kan nog steeds niet gebeld worden (ik zit nu namelijk in het buitenland).

Ik hoop dat ik snel geholpen word, aangezien ik me volgende week opnieuw in het buitenland begeef...
icon

Beste antwoord door Alex 6 July 2012, 17:55

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Wekom op het forum AR.

Vervelend om te horen dat je geen gebruik kan maken van je aansluiting in het buitenland. Het is mogelijk dat je gegevens niet correct in ons systeem staan aangemeld. We hebben daarom je gegevens hersteld op het netwerk. Dit zou het probleem moeten verhelpen. Je dient in ieder geval je toestel uit/aan te zetten. Kan je ons laten weten of het nu werkt?

Groetjes,

Alex
Een tijd geleden was ik in Duitsland en kon daar niet bellen/gebeld worden of sms versturen.
Nu moet ik weer die kant op, maar ik wil wel er op kunnen vertrouwen dat het bellen gaat lukken. Stel dat me wat gebeurt, dan sta ik daar helemaal alleen. De instellingen staan goed, dus hoe kan dat? Ik heb een oude Nokia 6300, heel simpel allemaal. Graag een tip of andere hulp wat ik kan doen.
Alvast bedankt!
O ja, ik heb prepaid
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mmm,

Volgens onze gegevens staat de optie bellen in naar het buitenland aan. Ik wil je in ieder geval vragen om het toestel uit/aan te zetten. Indien het opnieuw niet werkt, wil ik graag weten wat voor melding je krijgt op het moment dat je probeert te bellen. Indien je niet kunt bellen, wil ik je ook vragen om handmatig naar een buitenlands netwerk te zoeken. Je kunt vervolgens kiezen uit een provider. Indien je je niet kunt aanmelden, wil ik graag weten op welk netwerk dit was en wat voor melding je zag.

Groetjes,

Alex
Gelezen dat er meer mensen een buitenland bundel WILLEN, ikke OOK !!!!!!!!!!!!!!!! DussssssssssssS i m i o.  DOE er wat aan!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum koosr,

Heb je het dan over een bel/sms bundel voor het buitenland of een internet bundel? Simyo is overigens een provider die zich richt op bellen/sms-en en internetten binnen Nederland. De verwachting is niet dat we ons peilen ook op het buitenland richten. Internetten in het buitenland zal vanaf het eerste kwartaal 2013 mogelijk zijn. Dus dat is zeer binnenkort.

Groetjes,

Alex
Badge
alex ik heb een vraag zit veel in belgie wat zijn de kosten als je een sim only abb hebt en belt naar nederland
of dat je gebeld wordt en zit er verschil tussen naar vast of mobiel bellen? wat kost het per minuut?
vgr gerard hagen uit den-haag😕
Reputatie 7
Badge +9
Bellen vanuit Belgie kost 29 cent per minuut, het maakt niet uit of je naar een vast of mobiel nummer belt.
Als je in Belgie bent met je Simyo mobiel en je wordt gebeld dan kost je dat 8 cent per minuut.

Alle tarieven vind je hier.
Reputatie 5
Badge +11
alex ik heb een vraag zit veel in belgie wat zijn de kosten als je een sim only abb hebt en belt naar nederland
of dat je gebeld wordt en zit er verschil tussen naar vast of mobiel bellen? wat kost het per minuut?
vgr gerard hagen uit den-haag😕


Hi gerard58,

Heeft het antwoord van Scotsman je geholpen?

Reageer