.

Vraag

Bellen in buitenland werkt bij mij niet. Optie wel geactiveerd

  • 20 June 2012
  • 27 reacties
  • 3163 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,

Bellen in het buitenland werkt niet. De optie via mijn.simyo.nl drie dagen geleden geactiveerd.
Sindsdien tevergeefs meerdere keren opnieuw de telefoon opgestart.

Zeer irritant.

Graag zo snel mogelijk resetten svp!

27 reacties

Hallo,

Ik heb bellen in en naar het buitenland aan staan op mijn profiel. Toch kan ik in het buitenland niet bellen en sms'en. Ook niet ontvangen.

Hoe kan dit opgelost worden?

Graag spoedig antwoord, ik ga binnen kort naar het buitenland namelijk.

Mvg,
Tom v. S.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Bellen in het buitenland werkt niet. De optie via mijn.simyo.nl drie dagen geleden geactiveerd.
Sindsdien tevergeefs meerdere keren opnieuw de telefoon opgestart.

Zeer irritant.

Graag zo snel mogelijk resetten svp!


Volgens onze gegevens heb je inmiddels gesprekken kunnen voeren in en naar het buitenland. Kunnen wij er van uitgaan dat je probleem is opgelost?

Hallo,

Ik heb bellen in en naar het buitenland aan staan op mijn profiel. Toch kan ik in het buitenland niet bellen en sms'en. Ook niet ontvangen.

Hoe kan dit opgelost worden?

Graag spoedig antwoord, ik ga binnen kort naar het buitenland namelijk.

Mvg,
Tom v. S.


We hebben je aansluiting hersteld op het netwerk. Als je je toestel uit/aan zet zou het gewoon moeten werken. Graag hoor ik of het is gelukt.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Vanaf het moment dat ik de grens over ben heb ik geen service meer, ik zie wel verschillende buitenlandse mobiele providers, maar mijn simkaart staat geen samenwerking toe.
Ik heb dit voordat ik op reis ging al gecheckt bij selfservice en alles stond toen goed aangevinkt.
Mijn mobiel is tijdens de vakantie ook al verscheidene keren uitgeweest en daarna weer herstart dus daaraan kan het ook niet liggen.

Graag spoedig reactie,

Maarten Lenssen
Badge +2
Beste Maarten Lenssen,

Wij gaan bij deze de instellingen voor het bellen in en naar het buitenland voor je resetten. Je dient uw toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Ook ik kan niet bellen of gebeld worden in het buitenland. aan/uit zetten van de telefoon helpt ook bij mij niet. bellen buitenland staat aan. kan dit verholpen worden. volgende week heb ik dit toch echt nodig.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Ydwien,

Volgens onze gegevens staat de optie inderdaad aan. Kun je met je toestel handmatig naar een netwerk zoeken? Wat voor melding krijg je vervolgens als je voor Ă©Ă©n van de gevonden netwerken kiest?

Groetjes,

Alex
Ook ik heb tot mijn grote ergernis problemen met de verbinding in het buitenland. We zijn nu een paar dagen in Frankrijk en vanaf het moment dat we de grens overgegaan zijn, heb ik geen enkel bereik! Van alles heb ik al geprobeerd: opnieuw opgestart, netwerken gezocht, maar het wil niet. Orange F die ik moet hebben kan ik niet 'aanklikken'. Vreselijk irritant. Ben totaal niet bereikbaar. Kunnen jullie me snel helpen???
Hallo,

Ook mijn bellen/smsen doet het niet hier in frankrijk..
Kan dit opgelost worden?

Met Vriendelijke Groet,
Arnande Versluis
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Arnande,

Volgens onze gegevens heb je 2 dagen geleden kunnen sms-en vanuit het buitenland. De optie 'bellen in en naar het buitenland' had je kort hiervoor aan gezet. De optie 'bellen in en naar het buitenland' moet altijd aan staan om gebruik te kunnen maken van Simyo in het buitenland. Werkt onze dienst inderdaad naar behoren in Frankrijk?

Groetjes,

Alex
Hallo, 

Ik kan in het buitenland niet bellen of sms-en. Hoe kan dit? Ik heb de instellingen meerdere malen op 'bellen in en naar het buitenland' gezet. 

Zou u dit svp kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet,
Badge
Als je prepaid belt met simyo wordt je uitgekleed  als je naar het buitenland belt. Simyo brengt hier nog steeds € 1,25 per min (of een deel hiervan) in rekening. SMS € 0,50 (ondanks dat ik een moderator hier heb horen zeggen dat dit per 01-07-2012 aangepast zou worden. Gisteren 3,15 minuten naar het buitenland gebeld € 5,-!!!!!  volslagen belachelijk. Ben best tevreden over simyo maar dit is gewoon diefstal.

Heb nu een kaart aangevraagd bij Dirk v/d Broek. Even ter vergelijking:

12 cent bellen binnenland
 5 cent  sms.  
10 cent  BUITENLAND !!!!!  buitenland bellen is dus goedkoper dan binnenland!!!

Er mag best wat verschil in zitten simyo, maar 0,10 of 1,25  kunnen jullie absoluut niet verdedigen.

Mark
Badge +6
Als je prepaid belt met simyo wordt je uitgekleed  als je naar het buitenland belt. Simyo brengt hier nog steeds € 1,25 per min (of een deel hiervan) in rekening. SMS € 0,50 (ondanks dat ik een moderator hier heb horen zeggen dat dit per 01-07-2012 aangepast zou worden. Gisteren 3,15 minuten naar het buitenland gebeld € 5,-!!!!!  volslagen belachelijk. Ben best tevreden over simyo maar dit is gewoon diefstal.

Heb nu een kaart aangevraagd bij Dirk v/d Broek. Even ter vergelijking:

12 cent bellen binnenland
 5 cent  sms.  
10 cent  BUITENLAND !!!!!  buitenland bellen is dus goedkoper dan binnenland!!!

Er mag best wat verschil in zitten simyo, maar 0,10 of 1,25  kunnen jullie absoluut niet verdedigen.

Mark


Beste Mark,


De tarieven voor het bellen binnen de Europese Unie zijn per 1 juli veranderd. De tarieven die een vanuit Nederland gelden naar het zone 1 is door Simyo zelf bepaalt.
Badge +6
Hallo, 

Ik kan in het buitenland niet bellen of sms-en. Hoe kan dit? Ik heb de instellingen meerdere malen op 'bellen in en naar het buitenland' gezet. 

Zou u dit svp kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet,


Beste Smeets,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland op nieuw voor je geactiveerd op je aansluiting.
Je dient je toestel uit/aan te zetten. Mocht het toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Toen ik weer in Nederland was, had een kennis een tip: probeer eens, voor je pincode, een '1' te zetten. Bij hem had het geholpen....... Tis het proberen waard!
Badge
hallo,

ik was afgelopen week in tsjechie en ging er van uit dat ik vandaar kon bellen.
maar helaas werkte het niet terwijl ik in mijn abonnement heb aangegeven dat ik het buitenland moet kunnen bellen.
kunnen jullie mij helpen.
ik ga 3 september naar hongarije.
kan ik vandaar wel bellen?

nog een ander vraagje. kan ik iets van een internet bundel kopen o.i.d. zodat ik (goedkoop) kan bellen en internetten op mijn mobiel.

ik hoor het graag.

mvg,

danny
Hallo,

Ik ben drie weken op vakantie geweest ik kon door niemand gebeld of gesmst worden.. Ik heb dit wel gewoon aan gevinkt op mijn simyo ook heb ik mijn toestel begeerte keren uit gehad.
Tot nu toe blijf ik het probleem houden ik kan nog steeds niet gebeld of gesmst worden in het buitenland ik ga vak naar duitsland dus dit is wel jammer.. Ik hoop dat dit verholpen kan worden

Mvg Roshnie
Ik kan ook niet bellen en smsen.of gebeld en gesmst worden in het buitenland.. Was drie weken op vakantie kon hier niet maar in duitsland en zo ook niet.. Het staat wel aan gevinkt op simyo en mijn toestel is meerdere keren aan uit geweest ik hoop dat jullie me kunnen helpen het is sinds best lastig namelijk...

Mvg Roshnie
Badge +6
Ik kan ook niet bellen en smsen.of gebeld en gesmst worden in het buitenland.. Was drie weken op vakantie kon hier niet maar in duitsland en zo ook niet.. Het staat wel aan gevinkt op simyo en mijn toestel is meerdere keren aan uit geweest ik hoop dat jullie me kunnen helpen het is sinds best lastig namelijk...

Mvg Roshnie


Beste Roshnie,

Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting. Je dient je toestel uit/aan te zetten.
Wanneer je de volgende keer in het buitenland bent en je toestel vind niet automatisch het juiste netwerk dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Goedemiddag,

Ook bij mij was het enkele weken geleden onmogelijk om vanuit België naar NL of CZ te bellen. Optie 'van en naar buitenland bellen' staat aan. Is al verschillende keren uit en weer aan gezet. Ook met tussenpozen van min. 15 minuten zoals de klantenservice aangaf. Telefoon daarna min. kwartiertje uit gehad, maar nu krijg ik nog steeds de mededeling ''U kunt van dit nummer geen gebruik maken. Bel 1200". Dit laatste heeft dus niet geholpen.

Ook Whatsapp's sturen naar dit nummer lukt niet. Wat is hier nog aan te doen?? Ligt niet aan mijn telefoon, want met oude provider, was het absoluut geen probleem.

Groet, Erik
Badge +6
Hoi Erikkk,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie 'Bellen in en naar het buitenland' opnieuw voor je aangezet. Je dient je toestel uit/aan te zetten.
Whats App gaat via het internet en Simyo ondersteunt geen internet in het buitenland. Begin volgend jaar zal dit mogelijk worden.
Hoi Natascha,

Het is wel verwarrend! Kijk ik nu bij 'Mijn gegevens' dan staat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' op uit! Toch maar mijn toestel gereset (half uurtje uit laten staan), maar nog steeds krijg ik de boodschap: U kunt van dit nummer geen gebruik maken.
Het Whatsappen naar CZ lukt ook niet vanuit Nederland. Wil je er nog eens naar kijken?

B.v.d. Erik
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Erikkk,

Zou je nu opnieuw je toestel uit/aan kunnen zetten en kunnen controleren of het werkt?

Groetjes,

Alex
Goedemorgen Alex,

Er is helaas niets veranderd. Nog altijd dezelfde foutmelding: 'U kunt van dit nummer geen gebruik maken'. Aan deze kant alles gechecked. Nummer bellen via vaste lijn werkt gewoon, bij vorige provider (KPN) werkte het prima, alleen mobiel via Simyo lukt het dus niet meer. Graag verdere support van jullie kant.

Groet, Erik
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Erikkk,

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met het telefoonnummer dat je probeert te bellen?

Groetjes,

Alex
Bij mij werkt het ook niet in het buitenland.

Reageer