.

Beantwoord

belbundel overschreden, waarom ontvang ik geen waarschuwingsms?


Goedemorgen,

Ik kijk nooit op mijn simyo betreft mijn verbruik, omdat ik daar altijd onder zit. Nu klikte ik per toeval vorige week op mijn simyo en dacht, ik kan weleens even kijken. Zag ik dat €35 buiten mijn belbundel heb gebeld! Dit is mij nog nooit overkomen en als ik dat zou hebben geweten, zou ik minuten hebben bijgekocht. Waarom wordt er geen waarschuwing gegeven als je bijna je belbundel hebt verbruikt net zoals met je internetbundel? Ik vind dit ech het heel erg zuur!

Met vriendelijke groet, 

Sabrina

icon

Beste antwoord door Daisy 4 May 2021, 09:09

Bekijk originele reactie

4 reacties

Goedemorgen,

Waarom wordt er geen waarschuwing gegeven als je bijna je belbundel hebt verbruikt net zoals met je internetbundel? Ik vind dit ech het heel erg zuur!

Met vriendelijke groet, 

Sabrina

Hoi @Sabrina80 - Sabrina.

Wettelijke gezien zijn er afspraken gemaakt voor transparantie gedragscode waar dit in staat beschreven. 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/kosten-gebruik-mobiele-telefoon

Een andere reden die Simyo heeft is dat belminuten eenvoudiger zijn te berekenen door de klant dan het dataverkeer.

En dat je het zuur vindt is te begrijpen. 

Reputatie 1
Badge +1

Vreemd dat er meerdere mensen zijn die geen waarschuwing per SMS hebben gehad…

Hoe kan dat? Gaat er ergens iets mis? 

 

Reputatie 7

@Mailbox45 Het gaat in dit geval specifiek om buiten-de-bundel-belkosten. Voor overschrijding van de belbundel wordt namelijknimmer een waarschuwings-sms verzonden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sabrina80,

 

Super zuur dat je extra kosten hebt gemaakt, ik kan me voorstellen dat dit niet bewust gebeurd is. 

 

Je ontvangt overigens over je belbundel geen waarschuwing sms zoals je over de internetbundel wel ontvangt. Dit omdat een internetbundel heel lastig is om zelf bij te houden, een belbundel gemakkelijker zelf bij te houden is. Ik zie dat je inmiddels de bundel hebt aangepast naar een onbeperkte bundel, slim! 

 

Groetjes,

Daisy 

 

Reageer