.

Vraag

Als ik mobiel internet gebruik via WIFI, word dan de SIMkaart uitgeschakeld? En; als ik internet via SIM gebruik de WIFI uitgescha

  • 10 November 2021
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Badge

Ik heb sinds kort een Samsung A30S
 

VRAAG: Als ik mobiel internet gebruik via WIFI, word dan de SIMkaart uitgeschakeld? En; als ik internet via SIM gebruik de WIFI uitgeschakeld?

Zo nee, Waar kan ik dat instellen?
Zo, nee part deux, schandalig dat dit ‘autoswitchen’ tussen SIM en WIFI nog niet bestaat!!

Implementeren die hap! >:(


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@RicoK Dat klopt inderdaad. Alleen is dat wel een gedoe als je de Apps buiten huis weer nodig hebt (zonder WiFi). Je zou dit helaas handmatig moeten instellen elke keer. Hier is namelijk geen automatische optie voor.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Lupus,

 

Bedankt voor je bericht. Goede vraag! Als je via WiFi internet verbruikt, dan blijft jouw mobiele data (via ons) ook aanstaan. Je kunt dit alleen handmatig uitschakelen via het toestel zelf of via Mijn Simyo onder het kopje 'Internet en bellen.' Het zou inderdaad een hele mooie optie zijn 😊. Dit is wel iets wat alleen ingesteld zou kunnen worden op het toestel zelf en niet via een provider.

 

Groetjes,

 

Nihad

 

Reputatie 7

@Lupus Wat je wel sowieso kunt doen is in de instellingen van je telefoon aangeven welke apps in het geheel geen of juist wel gebruik mogen van 4G.

Reageer