Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Aansluiting buiten gebruik wegens administratieve redenen

  • 1 september 2012
  • 33 reacties
  • 2328 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Sinds vandaag kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Als ik probeer te bellen krijg ik de melding "wegens administratieve redenen is uw aansluiting buiten gebruik" Ik had altijd een tring abonnement en heb dat vorige maand opgezegd en een nieuw xxl simyo abonnement genomen met nummer behoud. Begin augustus ontving ik mijn nieuwe simkaartje van simyo. Vanaf ca. 4 augustus was mijn oude nummer overgezet naar mijn huidige simyosimkaart. Gisteren kreeg ik een mail dat mijn abonnement was opgezegd per 1 sepember dat is dus vandaag! Gekke is dus dat het gaat om de opzegging van mijn Tringg-abonnement en niet mijn huidige simyo-abonnement. Wat is er aan de hand ???
icon

Beste antwoord door Wayne 4 september 2012, 13:21

Welkom op het forum RJK,



Volgens onze gegevens kan je inmiddels weer gebruik van jouw aansluiting maken. Zou je even kunnen bevestigen of alles inmiddels naar behoren werkt?
Bekijk originele reactie

33 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum RJK,

Volgens onze gegevens kan je inmiddels weer gebruik van jouw aansluiting maken. Zou je even kunnen bevestigen of alles inmiddels naar behoren werkt?
Ik zit met hetzelfde probleem, mijn aansluiting is wegens administratieve redenen afgesloten. 
Kunnen jullie na kijken wat het probleem is?
Ik heb het bericht ontvangen dat mijn aansluiting om administratieve redenen is afgesloten. graag uw advies!
Badge +2
Beste SHWAN,

Uit onze gegevens blijkt dat je reeds gebruik heb gemaakt van je aansluiting. Wij gaan er van uit dat het probleem is verholpen.
Laat ons even weten als dit niet het geval is.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Caroline Bomers,

Ik heb je een privébericht gestuurd

Groetjes,

Arie
Mijn abonnement is om administratieve redenen afgesloten, er is beltegoed, aan/uit werkt niet, watis er aan de hand. Graag zsm een reactie, heb mijn telefoon dringend nodig vandaag. Bij voorbaat bedankt. Gr.
Goedemorgen medewerkers webcare,

Is het mogelijk dat iemand de moeite neemt om te reageren?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Robbie,

Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Ik zou je willen vragen om het toestel uit/aan te zetten. Vervolgens zou je aansluiting weer moeten werken. Kan je controleren of het is opgelost?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Even de feiten op een rij:
- Simyo is telefonisch niet bereikbaar (een keuze van Simyo).
- Forumvragen worden niet binnen de gestelde tijd opgelost.
- urgente vragen worden niet (tijdig) gesignaleerd
- administratieve afsluitingen zijn aan de orde van de dag gelet op het aantal forum topics en hits via google.
- Wat blijft er dan nog over van klantenservice?

Dan de oplossing:
- Jij zegt dat je mijn probleem hebt opgelost.
- Leuk van je om dat te melden maar dat is niet zo! Een collega op twitter heeft het euvel aangepakt.

Conclusie:
Ik stap over naar een ander provider.

Groet,

Robbie
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robbie,

Jammer dat je over stapt naar een andere provider. Ik heb net als mijn collega je aansluiting hersteld op het netwerk. Ik heb je vraag dus later gelezen dan mijn collega op Twitter. Excuses daarvoor.

Wanneer je als klant om administratieve redenen is afgesloten kan dit meerdere oorzaken hebben. In jouw geval ging het om een fout in ons systeem. Op het forum staat een topic met een overzicht van redenen waarom je aansluiting om administratieve redenen afgesloten kan zijn. In jouw geval was er sprake van een vertraagde verwerking van je opwaardering. Zie punt 2.

Groetjes,

Alex
Alex, zou je mij ook even uit de brand willen helpen?

Heb hetzelfde probleem en heb mijn telefoon hard nodig vandaag.

Alvast bedankt!

Groet,

Erik
Reputatie 2
Badge +1
Hey Telefonerik,

Voglens onze gegevens kan je inmiddels gebruik van jouw aansluiting maken. Zou je even kunnen laten weten of dit het geval is?
Sinds vandaag krijg ik een melding .....wegens administratieve redenen......kunnen jullie me vertellen wat er aan de hand is?
Gr. Ron
Sinds vandaag krijg ik een melding .....wegens administratieve redenen......kunnen jullie me vertellen wat er aan de hand is?
Gr. Ron


Ik heb een uur geleden de klantenservice gesproken. Het probleem zou binnen 5 minuten hersteld worden. Nog steeds niet gebeurd. Inmiddels mijn telefoon al een paar keer uit en aan gezet. Wat nu?
Ook ik heb problemen met een blokkade om administratieve reden. Mijn abonnement is vandaag ingegaan.
Ik ben al de hele dag onbereikbaar en dat zijn jullie natuurlijk ook te vaak.

Ik heb een aantal dagen geleden een vraag ingestuurd (#290547). Ook daar is nog niet op gereageerd.

Graag even een reactie om dit z.s.m. op te lossen.
Badge +2
Beste Ronny10,

Uit onze gegevens blijkt dat je reeds gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Wij gaan er van uit dat het probleem is verholpen. Laat ons even weten als dit niet het geval is of als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste R4yn0r,

Uit onze gegevens blijkt dat ook jij reeds gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Wij gaan er van uit dat het probleem is verholpen. Laat ons even weten als dit niet het geval is of als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Beste lezer,

En ook ik ervaar het zelfde probleem.
Het meest rare is dat ik twee keer een half uur in de wacht heb gestaan en vervolgens wordt weggeklikt.

Kunnen jullie regelen dat z.s.m. mijn aansluiting gewoon werkt?

Groet, Rene
Ik heb hetzelfde probleem. Drie weken geleden kreeg ik deze boodschap bij het bellen voor het eerst. Nou ja, even wachten tot de opwaardering is verwerkt. Niet dus. Na een week een mailtje aan klantenservice gestuurd. Geen atwoorrd. Na een week herhaald. Toen een mailtje dat ze wegens grote drukte niet binnen 2 dagen konden antwoorden. Kan gebeuren. Maar het  is intussen al 2 weken na het eerste mailtje en er gebeurt niets. Zojuist maar weer via de site een boodschap gestuurd. Waar blijft antwoord van klantenSERVICE?
Badge
Ik heb hetzelfde probleem, kan iemand mij zsm helpen?

Mvg Harry
Hallo ik heb mijn rekening betaald 2dgn later kreeg ik een brief van een incasso bureau dat er een rekening open staat. nu ben ik bijna een week verder en is mijn tel nog steeds afgesloten terwijl de rekening wel betaald is. klantenservice is niet te bereiken. die incasso bureau ga ik niet betalen en al bijna een week afgesloten terwijl de rekening gewoon betaald is.als hij vandaag niet aangesloten wordt en het incasso bureau door jullie niet wordt gemeld dat deze betaald is dan ga ik naar opgelicht en kassa ik geef jullie tot vandaag om hem gewoon aan te sluiten indien de betaling al bijna een week geleden is en nu toch anderhand wel verwerkt is
Hier nog 1 zelfs incasso bureau kreeg ik een brief van terwijl hij daarvoor al betaald was en nu bijna een week afgesloten dat is toch niet normaal!als dit zo doorgaat en de klantenservice niet gewoon te bereiken is dan zeg ik volgende maand mijn abb op en ga ik er een zaak van maken bij opgelicht radar en denk dat er een hoop mensen met nij meegaan. waarom zijn jullie niet te bereiken worden de dagen dat ik onnodig afgesloten bent ook betaald aan mij.jullie verwachtten op tijd je geld ik verwacht dat ik weer gewoon netjes wordt aangesloten en het incasso bureau gemeld wordt dat de betaling gewoon binnen is maar jullie er een zooitje van maken dus aan jullie de keus
Graag reactie??? Heb nu weer brief van incasso bureau gekregen. heb halverwege nov mijn contract afgesloten en al een rekening van 64 euro terwijl hij halverwege de maand is gestart ik heb betaald betaalbewijs gestuurd dus snap niet wrom.jullie afsluiten en niet meer aansluiten
Hij is nu dubbelzijdig afgesloten hallo reactie graag
Het is toch schandalig dat jullie nergens op reageren. Wat een *** bedrijf zijn jullie tijd voor tros radar en opgelicht denk als ik alles zo leest er veel mensen met mij mee doen

Reageer