Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

1040 smsjes in laatste factuur naar 0653131313. Hoe kan dit?

  • 27 oktober 2013
  • 19 reacties
  • 12066 Bekeken

Goedenavond,

Ik ben niet zo lang geleden klant geworden van Simyo, maar zit nu al in een kwestie met de berichtencentrale zoals ik overal las op forums.
Er is echt iets niet helemaal goed met de berichtencentrale, voorheen gebruikte ik Tmobile en Telfort, nooit eerder dit probleem tegengekomen.
Normaal kijk ik nooit naar de facturen, maar ik heb een abonnement van 8 euro afgesloten waar nu de kosten zijn opgelopen tot € 323,09.
Tijd dus om de facturen in te zien en bleek dat er afgelopen maand september 1040 smsjes ( € 297,05) zijn verstuurd met vermelding van het 0653131313 nummer, nou heel knap voor iemand die echt bijna nooit smst. Nader de andere 2 facturen in te zien, was dit met ingang van abonnenment in juli met een paar smsjes begonnen naar dit nummer, tweede maand bij simyo opgelopen tot 84 smsjes en 3de maand klant te zijn 1040 smsjes. Er zou zelfs midden in de nacht rond 02:00 zelfs berichten te zijn verzonden. Graag wil ik Simyo verzoeken dit kwestie nader te bekijken.

MVG Ying
icon

Beste antwoord door Charlene 28 oktober 2013, 15:35

Goedenavond,



Ik ben niet zo lang geleden klant geworden van Simyo, maar zit nu al in een kwestie met de berichtencentrale zoals ik overal las op forums.

Er is echt iets niet helemaal goed met de berichtencentrale, voorheen gebruikte ik Tmobile en Telfort, nooit eerder dit probleem tegengekomen.

Normaal kijk ik nooit naar de facturen, maar ik heb een abonnement van 8 euro afgesloten waar nu de kosten zijn opgelopen tot € 323,09.

Tijd dus om de facturen in te zien en bleek dat er afgelopen maand september 1040 smsjes ( € 297,05) zijn verstuurd met vermelding van het 0653131313 nummer, nou heel knap voor iemand die echt bijna nooit smst. Nader de andere 2 facturen in te zien, was dit met ingang van abonnenment in juli met een paar smsjes begonnen naar dit nummer, tweede maand bij simyo opgelopen tot 84 smsjes en 3de maand klant te zijn 1040 smsjes. Er zou zelfs midden in de nacht rond 02:00 zelfs berichten te zijn verzonden. Graag wil ik Simyo verzoeken dit kwestie nader te bekijken.



MVG Ying




Hoi Ying86,



Welkom op het forum.

Wat ik je ten eerste aanraad, is om je simkaart snel uit je toestel te halen. Je toestel geeft namelijk steeds de opdracht om naar een (niet bestaand) nummer te sms'en. Een simkaart kan geen verbinding maken zonder een opdracht uit het toestel. Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten en zij hebben het voor ons bekeken. Ze vermoeden dat je met een software probleem in je Samsung te maken hebt. De smsjes zijn namelijk niet 1 hangend bericht, maar er wordt steeds een nieuwe opdracht gegeven, een nieuwe sms aangemaakt.

Ik zou je toestel dus goed laten nakijken, want er gaat iets grondig mis.

Wij hebben hier helaas geen invloed op. Toch willen we je niet met zo'n hoge rekening laten zitten. Ik heb overleg gehad en we kunnen je tegemoet komen door de helft van de smsjes op deze hoge factuur kwijt te schelden.

Ik hoop dat dat iets van troost is. Laat je weten of je hiermee akkoord gaat?



Groetjes,

Charlene
Bekijk originele reactie

19 reacties

Badge +8
Goedenavond,

Ik ben niet zo lang geleden klant geworden van Simyo, maar zit nu al in een kwestie met de berichtencentrale zoals ik overal las op forums.
Er is echt iets niet helemaal goed met de berichtencentrale, voorheen gebruikte ik Tmobile en Telfort, nooit eerder dit probleem tegengekomen.
Normaal kijk ik nooit naar de facturen, maar ik heb een abonnement van 8 euro afgesloten waar nu de kosten zijn opgelopen tot € 323,09.
Tijd dus om de facturen in te zien en bleek dat er afgelopen maand september 1040 smsjes ( € 297,05) zijn verstuurd met vermelding van het 0653131313 nummer, nou heel knap voor iemand die echt bijna nooit smst. Nader de andere 2 facturen in te zien, was dit met ingang van abonnenment in juli met een paar smsjes begonnen naar dit nummer, tweede maand bij simyo opgelopen tot 84 smsjes en 3de maand klant te zijn 1040 smsjes. Er zou zelfs midden in de nacht rond 02:00 zelfs berichten te zijn verzonden. Graag wil ik Simyo verzoeken dit kwestie nader te bekijken.

MVG Ying


Hoi Ying86,

Welkom op het forum.
Wat ik je ten eerste aanraad, is om je simkaart snel uit je toestel te halen. Je toestel geeft namelijk steeds de opdracht om naar een (niet bestaand) nummer te sms'en. Een simkaart kan geen verbinding maken zonder een opdracht uit het toestel. Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten en zij hebben het voor ons bekeken. Ze vermoeden dat je met een software probleem in je Samsung te maken hebt. De smsjes zijn namelijk niet 1 hangend bericht, maar er wordt steeds een nieuwe opdracht gegeven, een nieuwe sms aangemaakt.
Ik zou je toestel dus goed laten nakijken, want er gaat iets grondig mis.
Wij hebben hier helaas geen invloed op. Toch willen we je niet met zo'n hoge rekening laten zitten. Ik heb overleg gehad en we kunnen je tegemoet komen door de helft van de smsjes op deze hoge factuur kwijt te schelden.
Ik hoop dat dat iets van troost is. Laat je weten of je hiermee akkoord gaat?

Groetjes,
Charlene
Beste Charlene,

Bedankt voor het onderzoek naar het probleem. Ik heb de simkaart gelijk eruit gehaald.
Verder ga ik akkoord met de kwijtschelding en komt zeker als een ware troost, dank jullie vriendelijk. Wel had ik de bank al opdracht gegeven het bedrag eerst terug te boeken totdat ik zeker wist wat er aan de hand was. Ik hoor graag van jullie hoe verder dit te verrekenen.

MVG Ying86
Reputatie 6
Badge +9
Dat is mooi van Simyo. Toch mag je met zoiets niet blij zijn. Ik zou een pittige brief schrijven naar Samsung. Laten zij maar de andere helft dokken want hun produkt is dus klaarblijkelijk niet goed. 
Badge +8
Beste Charlene,

Bedankt voor het onderzoek naar het probleem. Ik heb de simkaart gelijk eruit gehaald.
Verder ga ik akkoord met de kwijtschelding en komt zeker als een ware troost, dank jullie vriendelijk. Wel had ik de bank al opdracht gegeven het bedrag eerst terug te boeken totdat ik zeker wist wat er aan de hand was. Ik hoor graag van jullie hoe verder dit te verrekenen.

MVG Ying86


Hoi Ying86,

Dat leg ik even voor aan de financiële afdeling. Waarschijnlijk kunnen ze je een email sturen met een iDeal link voor het nieuwe bedrag. Dat hoor je dus nog van me.
Gelukkig heeft het een beetje getroost. Het was vast enorm schrikken..

groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Wederom een pluim voor Simyo!! :D
Reputatie 5
Badge +11
Wederom een pluim voor Simyo!! :D

Dank je, je laat ons blozen 😮
Dag Charlene,

Ik heb inmiddels een eerste herinnering gekregen voor  het te betalen bedrag van € 323,09.
Graag wil ik vragen of ik deze eerst moet voldoen (en dan verrekening achteraf) of moet wachten op een nieuwe Ideal link met de kwijtschelding al reeds verrekend.

Groetjes,
Ying86
Badge +8
Dag Charlene,

Ik heb inmiddels een eerste herinnering gekregen voor  het te betalen bedrag van € 323,09.
Graag wil ik vragen of ik deze eerst moet voldoen (en dan verrekening achteraf) of moet wachten op een nieuwe Ideal link met de kwijtschelding al reeds verrekend.

Groetjes,
Ying86


Hoi Ying,

Je mag wachten op een nieuwe link om het gecorrigeerde bedrag te betalen.

Bedankt voor het vragen :)

groetjes,
Charlene
Dag Charlene,

Ik heb inmiddels een eerste herinnering gekregen voor  het te betalen bedrag van € 323,09.
Graag wil ik vragen of ik deze eerst moet voldoen (en dan verrekening achteraf) of moet wachten op een nieuwe Ideal link met de kwijtschelding al reeds verrekend.

Groetjes,
Ying86


Hoi Ying,

Je mag wachten op een nieuwe link om het gecorrigeerde bedrag te betalen.

Bedankt voor het vragen :)

groetjes,
Charlene


Ok prima, dan wacht ik de nieuwe link af. Bedankt!
Badge +6
Ok prima, dan wacht ik de nieuwe link af. Bedankt!

Hoi Ying86,

Graag gedaan en een fijne dag.
Beste Simyo,

over september en oktober zijn respectievelijk 596 en 659 smsjes verstuurd naar de berichtencentrale 0653131313 van Simyo! Op een enkele sms na, is hier GEEN SMS-opdracht gegeven door het apparaat (alarm) en door automatisch opwaarderen is dit weken doorgegaan. Daarnaast is het sms 'gedrag' ZEER SIGNIFICANT ANDERS dan de maanden/jaren ervoor en ik ben niet gewaarschuwd door Simyo, nog is het automatisch opwaarderen gestaakt! Ik ga er van uit dat dit wordt gerestitueerd door Simyo. In afwachting van uw reactie! Groet, Wesley.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wbeneg,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is een vervelende situatie zeg!

Allereerst raad ik je aan om je simkaart snel uit dit apparaat te halen. Zoals eerder in dit topic beschreven, geeft het apparaat steeds de opdracht om naar een (niet bestaand) nummer te sms'en. Een simkaart kan geen verbinding maken zonder een opdracht uit een telefoon of apparaat.

Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. De sms'jes zijn daadwerkelijk verzonden. Ze vermoeden dat je met een software probleem te maken heeft. Hierdoor wordt er constant een nieuwe sms aangemaakt door het apparaat. Laat het apparaat goed nakijken voordat je de simkaart er weer terug in plaatst. Ik heb hier verder geen invloed op.

Het is ook belangrijk om te melden dat een Simyo Simkaart in een ander soort apparaat dan een telefoon gebruiken niet helemaal de bedoeling is. Wij ondersteunen deze apparaten niet en kunnen in dit soort gevallen dan ook geen ondersteuning bieden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
En de rol van Simyo bij een dergelijk spontaan significant afwijkend gedrag??? Gewoon incasseren dus... Wat een service.
Dus in vergelijkbare 'software probleemgevallen' compenseert u wel en nu niet? Opmerkelijk.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WBenEG,

Deze reactie is niet vreemd om het antwoord van mijn collega Angela, echter ik hoop dat je begrijpt waarom we zo reageren. We willen eerst dat je de oorzaak herkent en eventuele problemen dat betreft oplost, voor we überhaupt over een tegemoetkoming nadenken. We kunnen je tegemoetkomen in de kosten, maar wat als het volgende week hetzelfde liedje is?

Daarnaast is het terecht dat we aangeven dat deze simkaart niet voor dergelijke systemen zijn bedoeld. Maar goed, daar heb jij nu niets aan.

Heb je al weten te achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren en heb je eventueel contact gehad met de leverancier van dit systeem?

Groetjes, Tiury
Ik ben niet bekend met dit soort apparaten, maar net als bijvoorbeeld met een smart TV, is er geen mogelijkheid om een software update te downloaden? Het lijkt me duidelijk dat er een verkeerd (verouderd) nummer is ingeprogrammeerd waar die sms'jes naar toe worden gestuurd. Misschien dat dit door een software update verholpen kan worden.
Beste Simyo,
ik heb een klacht ingestuurd. De sim is niet meer actief geweest (uit apparaat) op het netwerk sinds 20-10 en de machtiging voor incasso is ook op 20-10 ingetrokken. Dit blijkt ook uit het online klantportal en de registratie van laatste netwerkactiviteit (sms) van 20-10-2015 op vandaag 22-10-2015. Desondanks stonden er 3 incasso's klaar voor 23-10. Het vermoeden bestaat dat het telefoonnummer van iemand anders aan ons rekeningnummer is gekoppeld door Simyo. Simyo is als gemachtigd bedrijf ook geblokkeerd, ik heb alleen prepaid product van simyo. De simkaart heb ik uit zorgvuldigheid ook geblokkeerd net. Gelieve de klacht net ingestuurd met grote prioriteit te behandelen!
Voor volledigheid: Mogelijk oorzaak is zeker herkent. Het apparaat wordt ter controle / reparatie aangeboden. Hierover is op 21-10 contact geweest met de leverancier.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WBenEG,

Ik zie inderdaad dat de simkaart geblokkeerd is. Daarnaast begrijp ik dat je op 20 oktober de eenmalige machtiging hebt ingetrokken. Er stonden er nog een aantal klaar. Het duurt altijd even voordat wij dit afschrijven van jouw bank. We zetten hem bijvoorbeeld klaar op 18 oktober, voegen jouw tegoed toe en schrijven het daarna pas op de 23e af. Omdat alles al klaargezet is, kunnen wij zit niet meer tegenhouden.

Omdat jij de machtiging hebt stopgezet en bij de bank een blokkade hebt aangemeld, zal het laatste bedrag nog automatisch gestorneerd worden. Het wordt dan ook weer van jouw beltegoed afgehaald. Hier gaat ook nog wat tijd overheen. Jouw bank zal de aankomende 2 afschrijvingen waarschijnlijk blokkeren waardoor dit niet afgeschreven wordt. Is het zo wat duidelijker?

Groetjes,
Angela

Reageer