.

Vraag

1 SMS verzonden, drie ontvangen.

  • 7 May 2012
  • 3 reacties
  • 1109 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds kort bel ik via SImyo.

De laatste tijd krijg ik opmerkingen van vrienden dat ik hun meerdere keren dezelfde SMS heb verstuurd, terwijl ik iedere keer er maar 1 heb verstuurd.

Kan iemand mij verklaren wat er aan de hand is en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bij voorbaat dank.



Vincent

3 reacties

Badge +2
Beste Vincent HJD,

Wij verzoeken je ons te voorzien van nadere informatie zodat wij je beter van dienst kunnen zijn. Op welke datum zijn deze berichten verstuurd?

Groetjes,

Arie
Badge
Hoi, ben benieuwd naar het antwoord. In het buitenland (Afrika, Centraal Azie etc) hadden wij regelmatig dat sms die wij verzonden of ontvingen wel 30 keer dezelfde kregen....
Heel irritant...Daar is toen geen verklaring voor gekomen, wel is het toen niet bere\kend....
Badge +2
Beste emielsaskia,

Wanneer je een sms bericht ontvangt, dan geeft je toestel normaal gesproken bericht aan het netwerk dat deze is ontvangen. Wanneer het toestel geen bericht terug stuurt dan zal het netwerk het sms bericht blijven versturen. Nu lijkt het erop dat het ontvangende toestel, ondanks dat het bericht wel is ontvangen dit niet aan het netwerk doorgeeft. Als gevolg hiervan wordt het bericht meerdere malen verstuurd. In dit geval raden wij je aan je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en af te wachten tot u het bericht nog een keer heeft ontvangen. Hierna kan je de simkaart weer in het toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Groetjes,

Airie

Reageer