.

Beantwoord

1 gemiste oproen(en) sms

  • 28 October 2012
  • 9 reacties
  • 691 Bekeken

Badge +1
Simyo,

als ik in gesprek ben of iemand wegdruk krijg ik even later een sms met  " 1 gemiste oproep(en) ... ". Nu heb ik 1 nummer (van Vodafone) waarbij ik altijd deze sms 5x a 10x krijg in de 24 uur nadat ik in gesprek was/weggedrukt heb. na +/- 24 uur houd het op. Vanaf andere nummers (KPN, etc) heb ik dit probleem niet.

Hoe kan ik dit oplossen of kunnen jullie dit oplossen ?
icon

Beste antwoord door Alex 10 December 2012, 13:56

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi easydisk2,

Ervaar je dit ook bij andere Vodafone nummers of alleen met dit specifieke nummer?

Groetjes,

Alex
Badge +1
Dat kan ik niet zeggen, heb geen andere Vodafone nummers die mij bellen.. Kan wel zeggen dat ik dit niet had bij Telfort... pas bij de overschakeling naar Simyo is het zo..
Badge +2
Beste easydisk2,

Wanneer je een sms bericht ontvangt, dan geeft je toestel normaal gesproken bericht aan het netwerk dat deze is ontvangen. Wanneer het toestel geen bericht terug stuurt dan zal het netwerk het sms bericht blijven versturen. Nu lijkt het erop dat jouw toestel, ondanks dat je het bericht wel hebt ontvangen dit niet aan het netwerk doorgeeft. Als gevolg hiervan wordt het bericht meerdere malen verstuurd. In dit geval raden wij je aan de simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en af te wachten tot je het bericht nog een keer hebt ontvangen. Hierna kan je de simkaart weer in het toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Hoi,

het probleem is nog niet over..

het is elke elker het zelfde. Alleen vanaf (dat) vodafone nummer, persoon had een iphone en nu tijdelijk een nokia, dus dat is ook al uitgesloten dat het aan de telefoon van de tegen partij ligt. Het is wel opvallend dat het ca 24 uur is na de gemiste oproep, daarna stopt het smsje, ook als ik de sim kaart gewoon in de telefoon laat zitten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi easydisk2,

Heeft de andere partij al navraag gedaan bij de provider? Het is namelijk ook mogelijk dat het aan de andere kant mis gaat.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Heb vandaag met Vodafone gebeld,

uiteraard een lastig gesprek omdat je daar geen klant bent zij zeggen geen SMS naar mij te sturen en sturen mij terug anar Simyo, ook omdat het bij de overgang van Telfort naar Simyo is gekomen.

Vandaag weer veel last van de SMS die elk half uur binnen komen ...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi easydisk2,

Wat ik eigenlijk bedoel, is of de persoon welke klant is bij Vodafone al contact heeft opgenomen met Vodafone?

Ik heb ondertussen wel even contact gehad met de technische dienst. Ze gaan het ook even onderzoeken. Als ik terugkoppeling heb kan ik hier op terugkomen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Als ik dit probleem lees,  moet ik weer denken aan een ervaring paar jaar geleden. Stuurde een sms-je naar kennis die op vakantie was op Curaçao.  Doordat haar telefoon blijkbaar geen signaal teruggaf aan die telecomprovider op Curaçao, heeft ze 5 dagen lang bijna elk uur hetzelfde sms-je ontvangen. Ze werd er gek van :rolleyes: . KPN hier kon niets aan het probleem doen. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi easydisk2,

Net terugkoppeling gekregen. Arie en de leon hebben het antwoord al gegeven. Sommige Nokia toestellen geven geen bevestiging naar de SMS centrale. Hierdoor blijf je deze sms ontvangen. Hier is helaas vanuit Simyo geen oplossing voor voor. Je kan het oplossen door de SIM-kaart in een ander (dan Nokia) toestel te plaatsen en 1 SMS af te wachten.

Groetjes,

Alex

Reageer