.

Beantwoord

0909 bellen niet mogelijk?

  • 8 August 2012
  • 67 reacties
  • 7427 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,
Waarom kan ik geen 0909 nummers bellen en waarom is dit zeer slecht terug te vinden op de simyo site? Tevens bij het aanvragen ven een abbonement wordt dit niet duidelijk genoemd.

Greetzzz
Paul
icon

Beste antwoord door Alex 9 August 2012, 14:15

Bekijk originele reactie

67 reacties

Het creƫren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.
Goed, ikĀ  zal dus mijn bel te goed opbellen, en dat gaat simyo er gewoon uit, ik bepaal als klant graag zelf wie en wat ik bel, en dat word dus niet bepaald door simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Paul,

Het bellen naar 0909 en 0906 brengt hoge kosten met zich mee. We hebben deze dienst daarom geblokkeerd. We vermelden dit op onze website bij de veelgestelde vragen.

Groetjes,

Alex
Zeer klantonvriendelijk om die nummers te blokkeren!
Badge +6
Het creƫren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.

Hoi Geevee,

Ik snap je standpunt en die begrijp ik ook. Echter heeft Simyo ervoor gekozen deze optie niet beschikbaar te maken voor de klanten.
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig leven we in een vrij land. Daarom kan iedereen die vindt dat als hij / zij in zijn / haar keuzes beknot wordt, besluiten om elders zijn / haar heil te vinden.Ā 

Succes verder!Ā 
Reputatie 7
Badge +9
Vind ik eigenlijk ook wel. Mensen moeten zelf kunnen bepalen waar ze naartoe willen bellen.
Ik denk dat Simyo dat in principe ook wel vindt maar toch hebben ze die keuze gemaakt. Om redenen. Ik denk vanwege gedoe en gezeur rondom torenhoge rekeningen als gevolg van...en de gevolgen.
Er is altijd nog de vaste foon om mee te kunnen bellen naar 0900 nummers maar het wordt lastig voor mensen die alleen maar mobiel bellen en er daardoor dus voor hen een probleem ontstaat. Gelukkig leven we in een vrij land en kan je overstappen naar een concurrent als de service je niet bevalt....
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.
Ook ik zo heel graag gewoon betaalnummer kunnen bellem met mijn Simyo Tring bundel.
Prima dat het standaard uit staat maar ik wil het graag zelf kunnen aanzetten/aan laten zetten.
En ik snap dat ik deze gesprekskosten moet betalen.
Ā 
IK ben het met Paul eens, als klant van Symio vind ik het echt onzin dat dit voor mij wordt bepaald. Doe doen een keuze menu dat hij standaard uit staat en dat mensen het zelf kunnen activeren. Dan hebben ze zelf deze bewuste keus gemaakt. Dit is voor mij ook een reden om de overstap te gaan maken naar een andere provider. Vind het zo'n onzin.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat ik geen 0909 of 0906 nummers kan bellen, ik begrijp dat het een keuze is van Simyo om 0909 en 0906 nummers te blokkeren. Maar ik snap niet waarom, ik moet die rekening toch betalen en als ik zĀ’n nummer bel dan kies ik daar bewust voor en dan weet ik dat ik hier meer voor moet betalen.
Ik hoop dat jullie hier nog eens over na willen denken, of maakt er een keuze van net als Ā“bellen in het buitenlandĀ” die standaard uitstaat. Of hou een enquĆŖte onder de klanten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben die dit zou willen.
Persoonlijk ben ik het met jullie eens en vind het absoluut idioot dat een Simyo voor mij gaat denken en 'mij tegen mijzelf gaat beschermen' door deze functies uit te schakelen. Ben ik een 10 jarige of een mongool of zo.? Ik heb idd ooit voor Simyo als budget provider gekozen, maar
dat wil nog niet zeggen dat jullie voor mij moeten gaan denken en handelen.? Ik heb mij de afgelopen WK weer groen en geel geƫrgerd dat ik niet mee kon doen aan die Radio538 acties. In een andere post werd geantwoord dat je dan maar via een vaste lijn moest gaan bellen (als je opdat moment in de auto zit en binnen een minuut moet reageren...!!) En dat die telefoontjes niet gratis zijn, ja dat snap elke boeren.... nog wel. En dat ik die zelf moet betalen, dat snap elke boeren... ook wel. En dat dat mijn eigen verantwoordelijkheid is, ook dat snap elke boeren.... met een IQ van 4 nog wel.
Simyo, je bent al een hele tijd mijn provider en redelijk tot mijn tevredenheid (op een onoplosbaar probleem met mijn Iphone4 destijds na), maar je moet mij niet als een klein kind of puber behandelen. Daar kan ik niet zo goed tegen.

En mag ik jullie ĆØĆØn tip geven, voor als jullie weer met een BS antwoord komen......

Onderschat de kracht van het internet niet als je negatieve reacties wilt oproepen.......
Hoi Nienke-Fleur,

Wat tof dat je zelf de proef op de som hebt genomen en een positieve ervaring hebt gehad. Bedankt dat je het hier op het forum met ons hebt gedeeld, want dit klinkt als een heel erg goed alternatief :)

Bovendien hebben de meeste huishoudens nog gewoon een vaste lijn, voor het geval ze mee willen doen met win acties!


graag gedaan hoor :)

wij hebben wel een vaste lijn, maar ik vind niet dat mijn ouders de (telefoon)kosten zouden moeten betalen voor mijn deelname aan belspelletjes/winacties
Reputatie 5
Badge +11
maar ik vind niet dat mijn ouders de (telefoon)kosten zouden moeten betalen voor mijn deelname aan belspelletjes/winacties

Hier kunnen nog wat Kinderen een voorbeeld aan nemen! 😃
Ik wil 09093001010 kunnen bellen ik kon zwaaien op een rotonde in purmerend om te kunnen bellen
u vergoed nu gewoon mijn schade


Welke schade is er opgelopen dan?


dat ik een prijs zeker kon winnen en uit eindelijk niet won omdat simyo haar klanten als kleine kinderen behandeld
dus regel maar dat het goed komt
ik heb het recht om elke nummer te bellen die ik wil bellen.
Simyo denkt dat haar abonnees een kleuter klas is
zielig hoor om mijn berichte aan te passen
en ik heb gewoon gelijk
geef dan eens antwoord op de vraag waarom u klanten als kleuter behandeld?
Het creƫren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.

groot gelijk, de klant beslist zelf om een betaalnummer te bellen en moet niet als klein kind behandeld te worden door Simyo, het wordt hoog tijd dat Simyo dit regelt, het is toch van de gekke dat je gedwongen wordt door Simyo om de vaste telefoon te gebruiken
Reputatie 7
Badge +9
Dat bij het bellen naar een 0906/0909 nummer de klant het zelf in de hand heeft vind ik wel leuk gevonden 🙂
Badge +6
Zeer klantonvriendelijk om die nummers te blokkeren!

Hoi Geevee,

Ik snap dat je dit klant onvriendelijk vindt maar het onnodig creƫren van hoge rekeningen is nog klant onvriendelijker.
Simyo heeft om deze reden besloten het bellen naar dit soort nummers niet mogelijk te maken.
Reputatie 3
Badge +9
Ik gebruik geen 0900 nummers, maar ik kan me helemaal vinden in Brigitte d'r standpunt.
Reputatie 5
Badge +2
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Is dat zo?
Reputatie 7
Badge +9
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Klopt niet.

Wat is negatief beltegoed?

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden, ook wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Het gevolg is dat je dan negatief beltegoed hebt.

Dus een torenhoge rekening zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Reputatie 5
Badge +10
Goed, ik zal dus mijn bel te goed opbellen, en dat gaat simyo er gewoon uit, ik bepaal als klant graag zelf wie en wat ik bel, en dat word dus niet bepaald door simyo.

Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Hoi Birgitte,

Ik kan me je punt wel voorstellen. We hebben er bewust voor gekozen om dit niet mogelijk te maken, omdat dit soort nummers tot erg hoge kosten kunnen leiden. Zoals de leon al aangeeft is het mogelijk om een negatief saldo te creƫren. Je kunt namelijk altijd je laatste gesprek afronden. Ook worden de gegevens met een vertraging verwerkt.

Ook ik zo heel graag gewoon betaalnummer kunnen bellem met mijn Simyo Tring bundel.
Prima dat het standaard uit staat maar ik wil het graag zelf kunnen aanzetten/aan laten zetten.
En ik snap dat ik deze gesprekskosten moet betalen.


Welkom op het forum piebas,

Het is helaas niet mogelijk om deze optie uit/aan te zetten. Ook met een Simyo Tringg aansluiting kun je niet naar 0909 en 0906 nummers bellen.

Groetjes,

Alex
Dan moeten jullie zorgen dat zodra het bel te goed op is het gesprek beindigd word, ben je gelijk van al het gezeik af.

Reageer