.

Beantwoord

0909 bellen niet mogelijk?

  • 8 August 2012
  • 67 reacties
  • 7425 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,
Waarom kan ik geen 0909 nummers bellen en waarom is dit zeer slecht terug te vinden op de simyo site? Tevens bij het aanvragen ven een abbonement wordt dit niet duidelijk genoemd.

Greetzzz
Paul
icon

Beste antwoord door Alex 9 August 2012, 14:15

Bekijk originele reactie

67 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi josakama,

Ik snap natuurlijk wat je bedoeld. Enorm vervelend dat je het op deze manier ervaart. Voor nu is het niet anders dan dat Simyo het automatisch geblokkeerd heeft. Ik neem je feedback echter wel mee in onze evaluatie.

@Franswon, hahaha! Ik denk niet dat velen 't begrijpen, maar ik lig dubbel van het lachen!

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
Badge +9
Dat bij het bellen naar een 0906/0909 nummer de klant het zelf in de hand heeft vind ik wel leuk gevonden 🙂
Het creëren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.

groot gelijk, de klant beslist zelf om een betaalnummer te bellen en moet niet als klein kind behandeld te worden door Simyo, het wordt hoog tijd dat Simyo dit regelt, het is toch van de gekke dat je gedwongen wordt door Simyo om de vaste telefoon te gebruiken
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hans1979,

Zoals ik heb uitgelegd gaan we respectvol met elkaar om op het forum en beledigen wij elkaar niet. We houden het graag gezellig en vriendelijk. Jouw berichten dragen hier niet aan bij. Daarnaast zijn de opmerkingen die jij maakt naar andere forumleden niet netjes. Daarom zijn jouw berichten aangepast.

We hebben al vaker uitgelegd waarom het bij Simyo niet mogelijk is om naar deze nummers te bellen. Als jij je hier niet in kunt vinden, is Simyo wellicht niet de juiste provider voor jou. Helaas kan ik je geen ander antwoord geven.

@Raytje, wederom bedankt :)

Groetjes,
Angela
Dat is al meerdere keren uitgelegd door de Moderators en sommige Forum experts..
zielig hoor om mijn berichte aan te passen
en ik heb gewoon gelijk
geef dan eens antwoord op de vraag waarom u klanten als kleuter behandeld?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pascal roos & Hans1979,

@Pascal Roos, natuurlijk vind ik het fijn om te zien dat je voor ons op komt in deze kwestie! Iedereen heeft recht op een eigen mening, zo ook over het feit dat wij hebben besloten deze nummers standaard te blokkeren. Er zijn mensen die het hier mee eens zijn, en mensen die zich niet kunnen vinden in deze regel. Op het moment dat dit niet past en je deze nummers wil bellen is het verstandig om te overwegen of een andere provider misschien beter past.

Ik ben blij dat jij zo tevreden bent over ons 🙂 Bedankt voor je bericht!

@Hans1979, allereerst zal je zien dat ik je berichten heb aangepast. Wij gaan op het Simyo forum respectvol met elkaar om. De laatste 2 berichten die jij hebt geplaatst, passen niet in dit plaatje. Om deze reden heb ik het aangepast. Dit kan als kwetsend ervaren worden, niet alleen door Pascal Roos, maar ook voor andere forumleden die meelezen.

Ik vind het jammer dat je zo ontevreden bent over deze instelling. Zoals er vaker in dit topic aangegeven is, is dit de manier hoe wij omgaan met deze nummers. Zoals Raytje aangeeft, is het wellicht een idee om te kijken naar een andere provider als je zoveel waarde hecht aan deze optie. Natuurlijk zien we jou liever niet gaan als klant, maar als onze voorwaarden niet passen bij jou moet je de keus misschien toch maken.

Als ik nog iets kan doen, laten jullie het dan weten?

@Raytje, bedankt voor je goede zorgen in dit topic 🙂 Zoals gewoonlijk wordt dit zeer gewaardeerd!

Groetjes,
Angela

ik heb het recht om elke nummer te bellen die ik wil bellen.
Simyo denkt dat haar abonnees een kleuter klas is


Helaas gebeuren er nog regelmatig oplichtingspraktijken door dit soort nummers. Ook vaak het niet door hebben van de kosten + gevolgen ervan is een reden. Dus het is niet zo dat Simyo denkt dat haar klanten kleuters zijn. Simyo wilt graag haar klanten beschermen en doet dat op deze manier.

En ja dat recht heb je, maar Simyo biedt deze mogelijkheid niet. Klinkt bot, maar beter naar de mogelijkheden kijken een optie?
ik heb het recht om elke nummer te bellen die ik wil bellen.
Simyo denkt dat haar abonnees een kleuter klas is
laat maar gaan raytje
ik / we weten wel beter !!
sorry dat ik het zeg maar die mensen zijn de moeite niet waard
Iedereen heeft het recht om zijn mening / visie te ventileren. Gaat er wel om hoe je dat doet, iets beschaafder kan dus wel in is mijn mening.

Maar om dan te reageren met termen hersendood is ook niet echt bijzonder respectvol. :8
Niet geschikt
wat kennen mensen toch zeiken he
ik zit al jaren bij simyo nooit problemen gehad !!
en dat mensen problemen gaan maken omdat ze geen 0909 of 0900 nummers kennen bellen
SORRY hoor
maar ga dan lekker naar Vodafone of naar KPN waar je helemaal uitgekleed wordt
maar ga niet hier lopen zeiken !!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi hans1979,

Vervelend dat je de kans op een prijs gemist hebt.
Zekerheid is er nooit;)

ik heb recht op vergoeding dus kom maar op

Zoals aangegeven kun je op onze site vinden dat het niet mogelijk is om gebruik van service nummers.
Als je nu direct contact met ons had opgenomen op het moment dat je hier achter kwam, hadden we je kunnen wijzen op de work around van Nienke Fleur

Kun je me zeggen over welke prijs en prijsvraag het ging?
ik heb recht op vergoeding dus kom maar op
of wilt u dat ik nu mijn abonnement opzeg?
mijn 1 jaar abonnement is al verstreken dus

Hoi hans1979, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je ook contact hebt gehad met ons via Twitter. Mijn collega Araleh en ik hebben toen al het één en ander verteld. Zo kun je op onze website terugvinden dat je niet kan bellen naar 0909-nummers. Zo zie je het bij de tarieven en in het volgende artikel.

Daarbij vraag ik mij net als Raytje af welke schade je precies hebt opgelopen. Kun je het aangeven?

@Raytje; dankjewel voor je reactie :)
Ik wil 09093001010 kunnen bellen ik kon zwaaien op een rotonde in purmerend om te kunnen bellen
u vergoed nu gewoon mijn schade


Welke schade is er opgelopen dan?


dat ik een prijs zeker kon winnen en uit eindelijk niet won omdat simyo haar klanten als kleine kinderen behandeld
dus regel maar dat het goed komt
Reputatie 4
Badge +10
Hoi hans1979, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je ook contact hebt gehad met ons via Twitter. Mijn collega Araleh en ik hebben toen al het één en ander verteld. Zo kun je op onze website terugvinden dat je niet kan bellen naar 0909-nummers. Zo zie je het bij de tarieven en in het volgende artikel.

Daarbij vraag ik mij net als Raytje af welke schade je precies hebt opgelopen. Kun je het aangeven?

@Raytje; dankjewel voor je reactie 🙂
Ik wil 09093001010 kunnen bellen ik kon zwaaien op een rotonde in purmerend om te kunnen bellen
u vergoed nu gewoon mijn schade


Welke schade is er opgelopen dan?
Ik wil 09093001010 kunnen bellen ik kon zwaaien op een rotonde in purmerend om te kunnen bellen
u vergoed nu gewoon mijn schade
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Duitse dog,

Herzlich willkommen op ons forum!

Als je het maar 1 keer in de 2 jaar nodig hebt, is het wellicht een optie om de oplossing van Nienke-Fleur te gebruiken. Zie hierboven. We zouden het erg jammer vinden als dit voor jou reden is om op zoek te gaan naar een andere provider. Helaas kunnen wij hier niets aan veranderen.

Kun je ons laten weten of het jou net zo makkelijk afging als Nienke Fleur?
Prima dat simyo dit wil maar vind ik ook dat ze dit duidelijk  moeten vermelden op de site.
Bovendien ben ik al 2 jaar een een abo klant bij simyo en mij hebben ze het stop zetten  van deze nummers  mij ook niet gemeld.
Heb het 1 keer nodig in 2 jaar tijd en dan loop je hier tegen aan !
Dus maar op zoek naar een andere telecom provider helaas.
Reputatie 5
Badge +11
maar ik vind niet dat mijn ouders de (telefoon)kosten zouden moeten betalen voor mijn deelname aan belspelletjes/winacties

Hier kunnen nog wat Kinderen een voorbeeld aan nemen! 😃
Hoi Nienke-Fleur,

Wat tof dat je zelf de proef op de som hebt genomen en een positieve ervaring hebt gehad. Bedankt dat je het hier op het forum met ons hebt gedeeld, want dit klinkt als een heel erg goed alternatief :)

Bovendien hebben de meeste huishoudens nog gewoon een vaste lijn, voor het geval ze mee willen doen met win acties!


graag gedaan hoor :)

wij hebben wel een vaste lijn, maar ik vind niet dat mijn ouders de (telefoon)kosten zouden moeten betalen voor mijn deelname aan belspelletjes/winacties
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Nienke-Fleur,

Wat tof dat je zelf de proef op de som hebt genomen en een positieve ervaring hebt gehad. Bedankt dat je het hier op het forum met ons hebt gedeeld, want dit klinkt als een heel erg goed alternatief 🙂

Bovendien hebben de meeste huishoudens nog gewoon een vaste lijn, voor het geval ze mee willen doen met win acties!
Hoi Nienke-Fleur, welkom op het Simyo forum :D

Ik heb nog niet eerder gehoord van 0900Prepaid. Het ziet er wel leuk uit. Alleen ik weet niet of het betrouwbaar is. Weet jij dat misschien of heeft iemand anders hier al ervaringen mee? 😮 Als het werkt, dan zo het inderdaad heel handig zijn.


Ik heb zelf het risico genomen en het gewoon probeerd (ik wou graag mee doen aan een belactie van Radio Veronica voor kaarten voor Queen, helaas niet gewonnen), ik heb een account aangemaakt, via iDeal geld op mijn account gezet, en toen was het een questie van het speciale nummer (020 700 8111) bellen.
dit is ongeveer hoe het werkt:
-als je een account hebt met tegoed erop, dan bel je naar het nummer (of je kan het ook geloof ik via skype doen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd),
-op dit moment kunnen er 2 situaties voordoen, ofwel (a) je hebt je nummermelding aanstaan en hebt het nummer waarmee je belt aan je account gekoppeld of (b) je hebt je nummermelding uit staan en/of je nummer niet aan je account gekoppeld
-indien (b) het geval is moet je eerst je persoonlijke 10-cijferige code invoeren (die krijg je zodra je een account hebt), bij (a) wordt je nummer gelijk herkend, en is de 10-cijferige code niet meer nodig
-vervolgens voer je het 090* nummer in dat je wilt bellen en sluit af met #, en dan wordt je doorverbonden. als je een nummer als eens gebeld hebt, kan je het via je online account toevoegen aan je favouriten, waardoor je in plaats van het hele 090* nummer, ook een snelcode kan gebruiken (en vervolgens afsluiten met #)

voor mij werkte het prima, maar voor het doel waarvoor ik het in dit geval wou gebruiken was het niet perfect, aangezien daar snelheid van belang was (?e beller won de kaarten) en het doorverbinden en zo duurt nou eenmaal net iets langer dan direct bellen, waardoor je in zo'n geval in het nadeel bent.
ik vindt het een mooi systeem, want ze hebben relatief lage prijzen (in vergelijking met wat veel (prepaid) providers vragen bij het bellen van 090* nummers) en bovendien kan je nooit meer eraan uitgeven dan dat je op je account hebt gestort. Het enige waar je rekenning mee moet houden is natuurlijk dat je ook nog de reguliere belkosten van je provider betaalt aan je provider zelf.

wat ik ook wel handig vind is dat er ook een tool ingebouwd zit in je online account, waarin je kan invoeren welk 090* nummer je wilt bellen, en voor hoeveel minuten, en dan zie je hoeveel saldo je daarvoor nodig hebt.

ik vind het een aanrader voor mensen die (zoals bij Simyo) geen 090* nummers kunnen bereiken via de reguliere kanalen, maar het kan volgens mij in veel gevallen ook geld besparen als het wel kan, aangezien sommige providers hoge tarieven vragen voor het bellen van 090* nummers, maar je moet natuurlijk altijd zelf even kijken of dat voor jou ook het geval is! 🙂

Reageer