.

Beantwoord

0909 bellen niet mogelijk?

  • 8 August 2012
  • 67 reacties
  • 7423 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,
Waarom kan ik geen 0909 nummers bellen en waarom is dit zeer slecht terug te vinden op de simyo site? Tevens bij het aanvragen ven een abbonement wordt dit niet duidelijk genoemd.

Greetzzz
Paul
icon

Beste antwoord door Alex 9 August 2012, 14:15

Bekijk originele reactie

67 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Paul,

Het bellen naar 0909 en 0906 brengt hoge kosten met zich mee. We hebben deze dienst daarom geblokkeerd. We vermelden dit op onze website bij de veelgestelde vragen.

Groetjes,

Alex
Zeer klantonvriendelijk om die nummers te blokkeren!
Badge +6
Zeer klantonvriendelijk om die nummers te blokkeren!

Hoi Geevee,

Ik snap dat je dit klant onvriendelijk vindt maar het onnodig creëren van hoge rekeningen is nog klant onvriendelijker.
Simyo heeft om deze reden besloten het bellen naar dit soort nummers niet mogelijk te maken.
Het creëren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.
Badge +6
Het creëren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.

Hoi Geevee,

Ik snap je standpunt en die begrijp ik ook. Echter heeft Simyo ervoor gekozen deze optie niet beschikbaar te maken voor de klanten.
Goed, ik  zal dus mijn bel te goed opbellen, en dat gaat simyo er gewoon uit, ik bepaal als klant graag zelf wie en wat ik bel, en dat word dus niet bepaald door simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig leven we in een vrij land. Daarom kan iedereen die vindt dat als hij / zij in zijn / haar keuzes beknot wordt, besluiten om elders zijn / haar heil te vinden. 

Succes verder! 
Reputatie 3
Badge +9
Ik gebruik geen 0900 nummers, maar ik kan me helemaal vinden in Brigitte d'r standpunt.
Reputatie 7
Badge +9
Vind ik eigenlijk ook wel. Mensen moeten zelf kunnen bepalen waar ze naartoe willen bellen.
Ik denk dat Simyo dat in principe ook wel vindt maar toch hebben ze die keuze gemaakt. Om redenen. Ik denk vanwege gedoe en gezeur rondom torenhoge rekeningen als gevolg van...en de gevolgen.
Er is altijd nog de vaste foon om mee te kunnen bellen naar 0900 nummers maar het wordt lastig voor mensen die alleen maar mobiel bellen en er daardoor dus voor hen een probleem ontstaat. Gelukkig leven we in een vrij land en kan je overstappen naar een concurrent als de service je niet bevalt....
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.
Reputatie 5
Badge +2
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Is dat zo?
Reputatie 7
Badge +9
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Klopt niet.

Wat is negatief beltegoed?

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden, ook wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Het gevolg is dat je dan negatief beltegoed hebt.

Dus een torenhoge rekening zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Ook ik zo heel graag gewoon betaalnummer kunnen bellem met mijn Simyo Tring bundel.
Prima dat het standaard uit staat maar ik wil het graag zelf kunnen aanzetten/aan laten zetten.
En ik snap dat ik deze gesprekskosten moet betalen.
 
Reputatie 5
Badge +10
Goed, ik zal dus mijn bel te goed opbellen, en dat gaat simyo er gewoon uit, ik bepaal als klant graag zelf wie en wat ik bel, en dat word dus niet bepaald door simyo.

Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Hoi Birgitte,

Ik kan me je punt wel voorstellen. We hebben er bewust voor gekozen om dit niet mogelijk te maken, omdat dit soort nummers tot erg hoge kosten kunnen leiden. Zoals de leon al aangeeft is het mogelijk om een negatief saldo te creëren. Je kunt namelijk altijd je laatste gesprek afronden. Ook worden de gegevens met een vertraging verwerkt.

Ook ik zo heel graag gewoon betaalnummer kunnen bellem met mijn Simyo Tring bundel.
Prima dat het standaard uit staat maar ik wil het graag zelf kunnen aanzetten/aan laten zetten.
En ik snap dat ik deze gesprekskosten moet betalen.


Welkom op het forum piebas,

Het is helaas niet mogelijk om deze optie uit/aan te zetten. Ook met een Simyo Tringg aansluiting kun je niet naar 0909 en 0906 nummers bellen.

Groetjes,

Alex
Dan moeten jullie zorgen dat zodra het bel te goed op is het gesprek beindigd word, ben je gelijk van al het gezeik af.
Het maakt trouwens niet meer uit, ik heb al een nieuwe simkaart aangevraagd bij Ben, daar mag je namelijk wel 0909, 0906, 0900 en alles bellen, die doen niet moeilijk.
Reputatie 5
Badge +10
Het maakt trouwens niet meer uit, ik heb al een nieuwe simkaart aangevraagd bij Ben, daar mag je namelijk wel 0909, 0906, 0900 en alles bellen, die doen niet moeilijk.

Hoi Birgitte,

Jammer dat dit je heeft doen besluiten om over te stappen. Succes in ieder geval bij je nieuwe provider.

Groetjes,

Alex
Hoi,

Klopt niet.

Wat is negatief beltegoed?

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden, ook wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Het gevolg is dat je dan negatief beltegoed hebt.

Dus een torenhoge rekening zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.


Is dit trouwens niet een beetje dom van simyo, zeker als ik naar het buitenland bellen aan heb staan betekend dit dus dat ik de boel flink kan flessen, want ik koop een simyo simkaartje, en ik ga lekker voor een hoop geld naar het buitenland zitten bellen, en simyo betaald, want als mijn gesprek is beeindigd gooi ik het kaartje weg en geen mens die me wat kan maken.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi,



Is dit trouwens niet een beetje dom van simyo, zeker als ik naar het buitenland bellen aan heb staan betekend dit dus dat ik de boel flink kan flessen, want ik koop een simyo simkaartje, en ik ga lekker voor een hoop geld naar het buitenland zitten bellen, en simyo betaald, want als mijn gesprek is beeindigd gooi ik het kaartje weg en geen mens die me wat kan maken.


Hoi Birgitte,

Ons systeem herkend aansluitingen die een negatief saldo hebben. Die aansluitingen worden door de financiële afdeling in de gaten gehouden. Klanten met een negatief tegoed krijgen dan ook een bericht van ons.

Groetjes,

Alex
IK ben het met Paul eens, als klant van Symio vind ik het echt onzin dat dit voor mij wordt bepaald. Doe doen een keuze menu dat hij standaard uit staat en dat mensen het zelf kunnen activeren. Dan hebben ze zelf deze bewuste keus gemaakt. Dit is voor mij ook een reden om de overstap te gaan maken naar een andere provider. Vind het zo'n onzin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi marikevb

Jammer dat dit voor jou een reden is om over te stappen. Ik begrijp je punt, maar het is een bewuste keuze van Simyo. Helaas kunnen het bellen naar dit soort telefoonnummers niet voor je activeren.

Groetjes,

Alex
Kan ik wl 0900 nummers bellen als ik overstap naar een ander simyo-abonement  i.p.v. mij huidige tring-abonement?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi piebas,

Er staat inderdaad een blokkade op je Tringg aansluiting voor het bellen naar 0900-nummers. Dit is ooit vanuit Tringg besloten om erop te zetten. Gelukkig hebben wij de mogelijkheid om die blokkade te verwijderen. Dat heb ik dus ook voor je gedaan. Je kunt nu met je Tringg aansluiting naar 0900-nummers bellen.

Je kunt ook altijd overstappen naar de nieuwe bundels van sim only. Misschien is dat voordeliger voor je 🙂 Als je dat wilt, moet je deze instructies volgen.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Dat is mooi, kan ik nu ook deze nummers bellen als het nodig is.
Reputatie 5
Badge +11
Namens Dries: geen dank 😮

Reageer