Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

0909 bellen niet mogelijk?

  • 8 augustus 2012
  • 67 reacties
  • 7066 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,
Waarom kan ik geen 0909 nummers bellen en waarom is dit zeer slecht terug te vinden op de simyo site? Tevens bij het aanvragen ven een abbonement wordt dit niet duidelijk genoemd.

Greetzzz
Paul
icon

Beste antwoord door Alex 9 augustus 2012, 14:15

Welkom op het forum Paul,



Het bellen naar 0909 en 0906 brengt hoge kosten met zich mee. We hebben deze dienst daarom geblokkeerd. We vermelden dit op onze website bij de veelgestelde vragen.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

67 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Paul,

Het bellen naar 0909 en 0906 brengt hoge kosten met zich mee. We hebben deze dienst daarom geblokkeerd. We vermelden dit op onze website bij de veelgestelde vragen.

Groetjes,

Alex
Zeer klantonvriendelijk om die nummers te blokkeren!
Badge +6
Zeer klantonvriendelijk om die nummers te blokkeren!

Hoi Geevee,

Ik snap dat je dit klant onvriendelijk vindt maar het onnodig creëren van hoge rekeningen is nog klant onvriendelijker.
Simyo heeft om deze reden besloten het bellen naar dit soort nummers niet mogelijk te maken.
Het creëren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.
Badge +6
Het creëren van eventuele hoge rekeningen heeft de beller zelf in de hand en niet Simyo. Laat de klant dus zijn eigen verantwoordelijkheid svp, zoals hij dat ook heeft bij een vaste telefoonaansluiting.

Hoi Geevee,

Ik snap je standpunt en die begrijp ik ook. Echter heeft Simyo ervoor gekozen deze optie niet beschikbaar te maken voor de klanten.
Goed, ik  zal dus mijn bel te goed opbellen, en dat gaat simyo er gewoon uit, ik bepaal als klant graag zelf wie en wat ik bel, en dat word dus niet bepaald door simyo.
Reputatie 6
Badge +9
Gelukkig leven we in een vrij land. Daarom kan iedereen die vindt dat als hij / zij in zijn / haar keuzes beknot wordt, besluiten om elders zijn / haar heil te vinden. 

Succes verder! 
Reputatie 3
Badge +9
Ik gebruik geen 0900 nummers, maar ik kan me helemaal vinden in Brigitte d'r standpunt.
Reputatie 6
Badge +9
Vind ik eigenlijk ook wel. Mensen moeten zelf kunnen bepalen waar ze naartoe willen bellen.
Ik denk dat Simyo dat in principe ook wel vindt maar toch hebben ze die keuze gemaakt. Om redenen. Ik denk vanwege gedoe en gezeur rondom torenhoge rekeningen als gevolg van...en de gevolgen.
Er is altijd nog de vaste foon om mee te kunnen bellen naar 0900 nummers maar het wordt lastig voor mensen die alleen maar mobiel bellen en er daardoor dus voor hen een probleem ontstaat. Gelukkig leven we in een vrij land en kan je overstappen naar een concurrent als de service je niet bevalt....
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.
Reputatie 5
Badge +2
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Is dat zo?
Reputatie 6
Badge +9
Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Klopt niet.

Wat is negatief beltegoed?

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden, ook wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Het gevolg is dat je dan negatief beltegoed hebt.

Dus een torenhoge rekening zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Ook ik zo heel graag gewoon betaalnummer kunnen bellem met mijn Simyo Tring bundel.
Prima dat het standaard uit staat maar ik wil het graag zelf kunnen aanzetten/aan laten zetten.
En ik snap dat ik deze gesprekskosten moet betalen.
 
Reputatie 5
Badge +10
Goed, ik zal dus mijn bel te goed opbellen, en dat gaat simyo er gewoon uit, ik bepaal als klant graag zelf wie en wat ik bel, en dat word dus niet bepaald door simyo.

Ik bel preypaid, hoe kan ik in godsnaam een torenhoge rekening krijgen, zodra mijn bel te goed op is kan ik niet meer bellen, dus ik kan nooit meer op maken als dat ik heb.

Hoi Birgitte,

Ik kan me je punt wel voorstellen. We hebben er bewust voor gekozen om dit niet mogelijk te maken, omdat dit soort nummers tot erg hoge kosten kunnen leiden. Zoals de leon al aangeeft is het mogelijk om een negatief saldo te creëren. Je kunt namelijk altijd je laatste gesprek afronden. Ook worden de gegevens met een vertraging verwerkt.

Ook ik zo heel graag gewoon betaalnummer kunnen bellem met mijn Simyo Tring bundel.
Prima dat het standaard uit staat maar ik wil het graag zelf kunnen aanzetten/aan laten zetten.
En ik snap dat ik deze gesprekskosten moet betalen.


Welkom op het forum piebas,

Het is helaas niet mogelijk om deze optie uit/aan te zetten. Ook met een Simyo Tringg aansluiting kun je niet naar 0909 en 0906 nummers bellen.

Groetjes,

Alex
Dan moeten jullie zorgen dat zodra het bel te goed op is het gesprek beindigd word, ben je gelijk van al het gezeik af.
Het maakt trouwens niet meer uit, ik heb al een nieuwe simkaart aangevraagd bij Ben, daar mag je namelijk wel 0909, 0906, 0900 en alles bellen, die doen niet moeilijk.
Reputatie 5
Badge +10
Het maakt trouwens niet meer uit, ik heb al een nieuwe simkaart aangevraagd bij Ben, daar mag je namelijk wel 0909, 0906, 0900 en alles bellen, die doen niet moeilijk.

Hoi Birgitte,

Jammer dat dit je heeft doen besluiten om over te stappen. Succes in ieder geval bij je nieuwe provider.

Groetjes,

Alex
Hoi,

Klopt niet.

Wat is negatief beltegoed?

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden, ook wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Het gevolg is dat je dan negatief beltegoed hebt.

Dus een torenhoge rekening zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.


Is dit trouwens niet een beetje dom van simyo, zeker als ik naar het buitenland bellen aan heb staan betekend dit dus dat ik de boel flink kan flessen, want ik koop een simyo simkaartje, en ik ga lekker voor een hoop geld naar het buitenland zitten bellen, en simyo betaald, want als mijn gesprek is beeindigd gooi ik het kaartje weg en geen mens die me wat kan maken.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi,



Is dit trouwens niet een beetje dom van simyo, zeker als ik naar het buitenland bellen aan heb staan betekend dit dus dat ik de boel flink kan flessen, want ik koop een simyo simkaartje, en ik ga lekker voor een hoop geld naar het buitenland zitten bellen, en simyo betaald, want als mijn gesprek is beeindigd gooi ik het kaartje weg en geen mens die me wat kan maken.


Hoi Birgitte,

Ons systeem herkend aansluitingen die een negatief saldo hebben. Die aansluitingen worden door de financiële afdeling in de gaten gehouden. Klanten met een negatief tegoed krijgen dan ook een bericht van ons.

Groetjes,

Alex
IK ben het met Paul eens, als klant van Symio vind ik het echt onzin dat dit voor mij wordt bepaald. Doe doen een keuze menu dat hij standaard uit staat en dat mensen het zelf kunnen activeren. Dan hebben ze zelf deze bewuste keus gemaakt. Dit is voor mij ook een reden om de overstap te gaan maken naar een andere provider. Vind het zo'n onzin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi marikevb

Jammer dat dit voor jou een reden is om over te stappen. Ik begrijp je punt, maar het is een bewuste keuze van Simyo. Helaas kunnen het bellen naar dit soort telefoonnummers niet voor je activeren.

Groetjes,

Alex
Kan ik wl 0900 nummers bellen als ik overstap naar een ander simyo-abonement  i.p.v. mij huidige tring-abonement?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi piebas,

Er staat inderdaad een blokkade op je Tringg aansluiting voor het bellen naar 0900-nummers. Dit is ooit vanuit Tringg besloten om erop te zetten. Gelukkig hebben wij de mogelijkheid om die blokkade te verwijderen. Dat heb ik dus ook voor je gedaan. Je kunt nu met je Tringg aansluiting naar 0900-nummers bellen.

Je kunt ook altijd overstappen naar de nieuwe bundels van sim only. Misschien is dat voordeliger voor je 🙂 Als je dat wilt, moet je deze instructies volgen.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Dat is mooi, kan ik nu ook deze nummers bellen als het nodig is.
Reputatie 5
Badge +11
Namens Dries: geen dank 😮

Reageer