Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

0900 of 0909 nummers bellen

  • 29 oktober 2012
  • 24 reacties
  • 6681 Bekeken

Badge
Ik kan geen 0900 of 0909 nummers bellen .Ik krijg dan de mededeling dit nummer is niet in gebruik terwijl ik met een ander toestel wel het nummer kan bellen.
icon

Beste antwoord door Alex 30 oktober 2012, 14:30

Welkom op het forum wetering ans,



Het klopt dat het niet mogelijk is om naar 0909 nummers te bellen. Ook is het bellen naar 0906 nummers geblokkeerd. Je kunt echter wel naar 0900 nummers bellen. Aan je aansluiting te zien, zou dit ook moeten kunnen. Daarom ben ik benieuwd naar het volledige 0900 nummer. Dan kunnen we dit hier testen. Kan je mij een privé bericht sturen met de vermelding van het 0900 nummer?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum wetering ans,

Het klopt dat het niet mogelijk is om naar 0909 nummers te bellen. Ook is het bellen naar 0906 nummers geblokkeerd. Je kunt echter wel naar 0900 nummers bellen. Aan je aansluiting te zien, zou dit ook moeten kunnen. Daarom ben ik benieuwd naar het volledige 0900 nummer. Dan kunnen we dit hier testen. Kan je mij een privé bericht sturen met de vermelding van het 0900 nummer?

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum wetering ans,

Het klopt dat het niet mogelijk is om naar 0909 nummers te bellen. Ook is het bellen naar 0906 nummers geblokkeerd. Je kunt echter wel naar 0900 nummers bellen. Aan je aansluiting te zien, zou dit ook moeten kunnen. Daarom ben ik benieuwd naar het volledige 0900 nummer. Dan kunnen we dit hier testen. Kan je mij een privé bericht sturen met de vermelding van het 0900 nummer?

Groetjes,

Alex

Hallo Alex. Het klopt dat ik nu 0900 nummers kan bellen maar waarom kan ik geen 0909 nummers bellen? Bij mijn vorige provider lukte het wel. Het nummer dat ik wilde bellen is 09095050303 en is het nummer van een puzzel uit de krant. Groeten Ans
Reputatie 2
Badge +1
Hey wetering ans,

Het is bij Simyo niet mogelijk om te bellen naar 0909 of 0906 nummers omdat wij enkel de mogelijkheid bieden om te bellen naar 0900 informatie nummers en niet naar 0900 entertainment nummers.
Waarom wordt dit niet ondersteund???
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JWV,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! 🙂 De reden dat je niet naar service nummers kunt bellen, is omdat hier héél veel geld door opgeslokt kan worden. In het verleden hebben we gemerkt dat hier een heleboel haken en ogen aan vast zaten. Je kunt wel naar informatienummers bellen als je dat wilt! Het laatste is wel een optie die je zelf aan en uit kunt zetten op Mijn Simyo.

Laat je 't weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane
is omdat hier héél veel geld door opgeslokt kan worden. In het verleden hebben we gemerkt dat hier een heleboel haken en ogen aan vast zaten.

is het niet logisch dat klanten zelf bepalen of ze dit wel of niet aan willen hebben staan? Je bent dan immers zelf verantwoordelijk voor de gemaakte kosten.

Ik persoonlijk vind het jammer en belachelijk dat het niet mogelijk is om naar een entertainment nummer te smsen of bellen.

Kortom, laat de klant dit zelf bepalen!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Joske23,

Welkom op 't forum.

Ik snap heel goed dat je zelf wilt beslissen of je naar entertainment nummers wilt bellen. Simyo biedt deze dienst echter niet aan. Hier maken we ook geen geheim van, en proberen dit duidelijk naar buiten te communiceren. De reden dat we dit niet aanbieden komt doordat er in het verleden inderdaad heel veel kosten zijn gemaakt voor het bellen naar entertainment nummers. Heb je hier verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar
beste Casper,

Ja ik heb daar een vraag over, waarom laat simyo deze beslissing niet aan de klant zelf door het zelf aan of uit te kunnen zetten?

Gr. Joske23
Reputatie 7
Hallo Joske23, ook ik ben dezelfde mening toegedaan, laat dit aan de klant zelf over!

Echter, en ik kan Simyo hierin (deels) begrijpen, de kosten kunnen tamelijk oplopen! Jij en ik zullen ons hiervan bewust zijn, maar niet iedereen zal dat zijn.
Hey RicoK, dan is de verantwoordelijkheid (indien duidelijk gecommuniceerd dan wel) toch aan de klant en niet aan Simyo? Ik vind het bv. heel erg jammer dat ik niet eens op een programma voor de de goude televizierring kan stemmen omdat simyo het niet aan bied.

Laat het dan aan de klant en geef duidelijk aan dat je zelf verantwoordelijk bent.
Reputatie 7
Ik ben het daar volledig mee eens hoor.

Ik hoop dat Simyo hier nog eens naar kijkt om te zien of hier toch niet iets aan gedaan kan worden.
Laten we het idd hopen!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Joske23,

Ik snap je heel goed. Ik zal zorgen dat je feedback terecht komt bij de juiste persoon.

@RicoK, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor je reactie en inzet Casper! Hopelijk levert het iets op!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Joske23,

Namens Caspar: 'Enorm graag gedaan!'. Wij hopen het ook!

Als je nog vragen hebt of gezellig met ons mee wilt kletsen op het Forum, dan ben je altijd van harte welkom!

Groetjes,
Ilias
Ja 0900 entertaiment moet kunnen! Ik loop er ook steeds tegen aan.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Harleyoma-7,

Zodra er nieuws over is, zullen wij dit jullie uiteraard niet onthouden.

(Supercoole naam by the way)

Groetjes,
Caspar
Tja ben oma en rij Harley
Maar ik bedoelde 0909. 0900 was ook zoeken hoor! Ik had acuut de huisartsenpost nodig. Grgr.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Harleyoma-7,

Hahaha, dan is het een hele logische Forumnaam! Jazeker, 0900-nummers kun je wel gewoon bellen.

Groetjes,
Jihane
Nee Jihane, dat moet je activeren. Ik wist dat niet. Heb eerst iemand anders moeten bellen die voor mij de ha post heeft gebeld
Badge +7
Hoi Harleyoma-7

Wat vervelend zeg! Je hebt gelijk, als je naar 0900-nummers wilt bellen hoort wel de optie 'Bellen naar informatienummers' aan te staan op Mijn Simyo. Dit kan onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik zie dat jij deze optie zelf aan hebt gezet. Heel goed!

Meer informatie hierover vind je op onze website. Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Gewone 0900-nummers kan je wel bellen, echter de ero en amusementssoorten niet.

groet! Lydia.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lydia,

Klopt! 0900 nummers zijn namelijk informatienummers en die kun je bellen mits je de optie "Bellen naar informatienummers" aan hebt staan. Ik heb de link uit je berichtje gehaald, omdat het niet de bedoeling is om door te linken naar derde partijen die een andere service aanbieden.

Groetjes,
Jihane

Reageer