.

Beantwoord

Zijn 0800 nummers echt gratis?

  • 17 January 2014
  • 9 reacties
  • 10438 Bekeken

Badge +1
Is het MOBIEL bellen met een gratis 0800 nummer via Simyo ook echt gratis?
Zo niet, wat zijn dan de werkelijke kosten?
icon

Beste antwoord door MartijnR 17 January 2014, 10:39

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ja dat is altijd gratis, zowel voor een vaste aansluiting als voor een mobiele aansluiting.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Unit13,

0800 nummer zijn inderdaad echt altijd gratis. 0900 nummer daarentegen niet. Daarvoor gelden sinds 1 juli 2013 andere regels omtrent tarifering dan je misschien gewend bent.


Martijn®; dank voor het snelle antwoorden 🙂
Badge
Vervolgvraag:

De minuten die men belt met 0800-nummers, dat die gratis zijn geloof ik, maar ik heb ook wel eens gehoord dat deze, met 0800 nummers, gebelde minuten wel van je belbundel af gaan..

Klopt dat?

Groeten,
Maarten
Badge +8
Hoi Maartenn,

Nee, dat is niet de bedoeling. Dan zou het niet echt gratis zijn. Heb jij het idee dat die gesprekken bij jouw aansluiting van je belminuten gaan?

Groetjes,
Charlene
hallo mijn vraag is waarom kan ik de gratis nummers niet bellen als mijn tegoed op null of daar onder sta?
Reputatie 2
Badge +6
hallo mijn vraag is waarom kan ik de gratis nummers niet bellen als mijn tegoed op null of daar onder sta?

Hoi laziz,

Welkom op het forum :)

Op het moment dat je beltegoed op is, worden alle uitgaande gesprekken, sms'en en al het dataverkeer geblokkeerd. Je kunt dan nog wel gesprekken en sms'en ontvangen, maar je kunt zelf niet meer bellen. Ook niet naar 0800 nummers. Pas als je opwaardeert, wordt deze blokkade opgeheven. Daarna kun je weer bellen :)

Heb ik je dat zo goed uitgelegd?
Badge
Hoi Maartenn,

Nee, dat is niet de bedoeling. Dan zou het niet echt gratis zijn. Heb jij het idee dat die gesprekken bij jouw aansluiting van je belminuten gaan?

Groetjes,
Charlene


Toch is het zo dat er belminuten van de bundel af gaan wanneer je naar een 0800 nummer belt. Is dat ook daadwerkelijk de bedoeling? Het 0800 nummer is gratis, maar simyo berekent gewoon belminuten. Is dat ook daadwerkelijk correct?

Ben zeer benieuwd, want ik moet er wel voor betalen.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Gebruiker4432,

Eigenlijk hoor je voor een 0800 nummer niks te betalen.
Staat het wel als 0800 nummer op je factuur of in Mijn Simyo?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Gebruiker4432,

Nu heb ik even je verbruik met de financiële afdeling bekeken, maar wij kunnen geen voorbeeld vinden waar je gesprekken naar 0800 van je bel bundel af zijn gegaan. Sterker nog, het is erg duidelijk te zien dat er geen kosten voor je gesprekken naar 0800 gratis waren (zelfs toen je bundel helemaal op was door je normale verbruik). Heb je hier een concreet voorbeeld van? Dan kunnen we het nog eens goed voor je uitzoeken 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer