.

Beantwoord

Zeer slecht bereik binnenshuis, wat kan ik doen?

  • 7 August 2013
  • 15 reacties
  • 3183 Bekeken

SInds ongeveer een maand hebben zowel ik als mijn vrouw een zeer slecht bereik binnenshuis. Beiden hebben we een Simyo Sim only abonnement en respetievelijk een Nokia 5230 en een Sony Erickson Xperia Ray. Als ik wil bellen moet ik met mijn toestel vlak bij of zelfs tegen een raam aan gaan zitten of naar buiten gaan. Omdat we van kennissen het advies kregen om een KPN gerelateerde provider te nemen voor een goed bereik, hebben we voor Simyo gekozen, na eerst Vodafone en later Libertel te hebben geprobeerd, beide met het zelfde resultaat: slechte verbinding. Zou hier iets aan te verbeteren zijn? Ons postcodenummer is: 9591 VS.
icon

Beste antwoord door Charlene 9 August 2013, 11:56

Bekijk originele reactie

15 reacties

Daar heb ik zelf ook al een hele tijd last van, totaal geen bereik binnenshuis.
Erg irritant als de verbinding wegvalt terwijl je belt, steeds terug moeten bellen en dan hopen dat je iets verstaat.
Alleen thuis slechte verbinding, ergens anders nergens last van.
Hier helemaal in het zuiden 6343
Ik hoop dat hier inderdaad iets aan gedaan kan worden, anders kan ik beter een andere provider pakken.
Mvg
Reputatie 7
Badge +9
Als je permanent slecht bereik hebt binnenshuis, dan komt dat waarschijnlijk door de constructie van de muren van je huis. Als je dan ook nog de pech hebt dat de sterkte van het KPN signaal op jouw woonplek aan de zwakke kant is (kan verschillende oorzaken hebben), dan is het misschien beter om van een ander netwerk gebruik te gaan maken. Ik zou wel eerst een vriend of kennis op de koffie uitnodigen die een mobiel van een andere provider/netwerk heeft, om te zien of er een verschil is.
Tja, bedankt voor je reactie Scotsman; maar zover ik weet zijn er 3 netwerken en heb ik ze nu alle drie geprobeerd. De zendmast staat hier zo'n 4 km vandaan en ik weet niet of dat te ver is. Ook kennissen hebben amper bereik hier.
Wil.
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn inderdaad 3 netwerken. Als geen van de drie een signaal hebben, dat wordt het inderdaad lastig. Een paar tips: Probeer het een met de toestellen ingesteld om alleen GSM te gebruiken. Misschien dat daarmee enig verbetering mee te behalen is.

Het beste zal je mogelijk af zijn bij Vodafone. Vodafone biedt een product genaamd Signaalplus aan. Een signaalplus is een mini-privé zendmast, die je aan internet moet aansluiten. Daarna heb je via de signaalplus signaal van vodafone in huis hebben.

De handovers tussen een signaalplus en de masten van vodafone zijn helaas niet goed, dus gesprekken zouden bij het verlaten van het huis afgebroken kunnen worden. Het is in ieder geval een tip, die ik zou willen meegeven!
Hoi Groentjuh; bedankt voor je advies, maar ik had al wat reacties bij de anderen gelezen en wist van de Signaalplus af. Maar dat vind ik eigenlijk geen optie; ik vind eigenlijk dat KPN wat aan zijn signaalsterkte moet doen. We wonen in zuid-oost Groningen, dicht bij de grens en dit gebied is gewoon een beetje "vergeten" gebied. En als Vodafone een oplossing weet te bieden, zou KPN dat toch ook moeten kunnen?
Wil.
Reputatie 7
Badge +9
We wonen in zuid-oost Groningen, dicht bij de grens en dit gebied is gewoon een beetje "vergeten" gebied.

Maar wel een mooi gebied, Westerwolde. Kwam er vroeger veel. Bossen, akkers, vennetjes... Een lekker rustig stukje Nederland.
Ja, inderdaad een mooi gebied. En. . .lekker rustig, ook wat het telefonisch bereik betreft. . .:(
Je zou hier eens kunnen kijken: http://www.coveragechecker.nl/
Rechtsbovenin je postcode invoeren en inzoomen op je huis/straat. Als het geen kleurtje heeft dan is er geen of slecht bereik.
Zet hem voor de zekerheid op 2g.
Bedankt; Ik heb dat zojuist geprobeerd en het kaartje geeft wel dekking aan, maar ik vertrouw dat niet zo, omdat op sommige bewoonde plekken geen kleur optreedt en zelfs op 1 plek in de middle of nowhere een heel klein stukje 4G zou moeten zijn en voor de rest nergens meer,
Wil
Badge +8
SInds ongeveer een maand hebben zowel ik als mijn vrouw een zeer slecht bereik binnenshuis. Beiden hebben we een Simyo Sim only abonnement en respetievelijk een Nokia 5230 en een Sony Erickson Xperia Ray. Als ik wil bellen moet ik met mijn toestel vlak bij of zelfs tegen een raam aan gaan zitten of naar buiten gaan. Omdat we van kennissen het advies kregen om een KPN gerelateerde provider te nemen voor een goed bereik, hebben we voor Simyo gekozen, na eerst Vodafone en later Libertel te hebben geprobeerd, beide met het zelfde resultaat: slechte verbinding. Zou hier iets aan te verbeteren zijn? Ons postcodenummer is: 9591 VS.

Als je permanent slecht bereik hebt binnenshuis, dan komt dat waarschijnlijk door de constructie van de muren van je huis. Als je dan ook nog de pech hebt dat de sterkte van het KPN signaal op jouw woonplek aan de zwakke kant is (kan verschillende oorzaken hebben), dan is het misschien beter om van een ander netwerk gebruik te gaan maken. Ik zou wel eerst een vriend of kennis op de koffie uitnodigen die een mobiel van een andere provider/netwerk heeft, om te zien of er een verschil is.

Tja, bedankt voor je reactie Scotsman; maar zover ik weet zijn er 3 netwerken en heb ik ze nu alle drie geprobeerd. De zendmast staat hier zo'n 4 km vandaan en ik weet niet of dat te ver is. Ook kennissen hebben amper bereik hier.
Wil.
Hoi Groentjuh; bedankt voor je advies, maar ik had al wat reacties bij de anderen gelezen en wist van de Signaalplus af. Maar dat vind ik eigenlijk geen optie; ik vind eigenlijk dat KPN wat aan zijn signaalsterkte moet doen. We wonen in zuid-oost Groningen, dicht bij de grens en dit gebied is gewoon een beetje "vergeten" gebied. En als Vodafone een oplossing weet te bieden, zou KPN dat toch ook moeten kunnen?
Wil.
Je zou hier eens kunnen kijken: http://www.coveragechecker.nl/
Rechtsbovenin je postcode invoeren en inzoomen op je huis/straat. Als het geen kleurtje heeft dan is er geen of slecht bereik.
Zet hem voor de zekerheid op 2g.
Bedankt; Ik heb dat zojuist geprobeerd en het kaartje geeft wel dekking aan, maar ik vertrouw dat niet zo, omdat op sommige bewoonde plekken geen kleur optreedt en zelfs op 1 plek in de middle of nowhere een heel klein stukje 4G zou moeten zijn en voor de rest nergens meer,
Wil


Hoi Wil Schoonenberg,

Wat lastig dat jullie slecht bereik hebben op jullie locatie. Je geeft aan dat dit sinds een maand is? Daarvoor was het bereik wel in orde? Omdat je aangeeft dat bij het raam of buiten het bellen beter gaat, en dat dit bij andere providers hetzelfde is, heb ik het idee dat het door het bouwmateriaal van je huis komt. 😞 Maar dan zou het natuurlijk voor die maand ook al slecht geweest moeten zijn.

Heb je al kunnen proberen om de toestellen via 2g (GSM) te laten bellen ipv via 3g (UMTS)? Dat zou nog verschil kunnen maken.
Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Daar heb ik zelf ook al een hele tijd last van, totaal geen bereik binnenshuis.
Erg irritant als de verbinding wegvalt terwijl je belt, steeds terug moeten bellen en dan hopen dat je iets verstaat.
Alleen thuis slechte verbinding, ergens anders nergens last van.
Hier helemaal in het zuiden 6343
Ik hoop dat hier inderdaad iets aan gedaan kan worden, anders kan ik beter een andere provider pakken.
Mvg


Hoi J.Dings,

Welkom op het forum 🙂 Als je het probleem alleen in je huis hebt, en daarbuiten niet, dan zou het bij jou ook aan het bouwmateriaal kunnen liggen van de woning. Dit kun je onderzoeken door iemand uit te nodigen die een mobiel van een andere provider/netwerk heeft, om te zien of er een verschil is, zoals Scotsman al als tip geeft.
Ook jij kunt proberen om het bereik te verbeteren door via 2g te bellen, en niet via 3g. Dat bereik zou goed moeten zijn op jouw locatie.

Ik hoor het van je.

Groetjes,
Charlene
Badge
Tegenwoordig zijn er ook signaalversterkers te koop heb ik gelezen. Als het voor je werk belangrijk is om bereikbaar te zijn, zoals bij mij, dan is dat het overwegen waard. Maar voor privé wegen die kosten niet op tegen het voordeel wat je er aan over houdt..
Reputatie 5
Badge +10
@Sandertju. Dat is inderdaad een oplossing. Helaas kunnen we als provider geen verdere invloed op zo'n situatie uitoefenen 😞
Ik heb hier binnen op kantoor met een Iphone 4 met KPN abonnement 5 bolletjes bereik. Tevens heb ik sinds kort een Iphone 5 met een Simyo abonnement (prive) en daarop heb ik nu at the same time slechts twee bolletjes bereik terwijl beiden het KPN NL gebruiken en hier nog geen 100 meter verderop een grote KPN mast staat. Ik kan helaas de simkaarten tussen Iphone 4 en 5 niet uitwisselen om te zien of het aan de Phones ligt, het simkaartje in de Iphone 5 is een stukje kleiner.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pim77, welkom op het Simyo forum :)

KPN en van Simyo maken beiden gebruik van hetzelfde netwerk; KPN natuurlijk. Ook komen onze simkaarten bij dezelfde leverancier vandaag.
Een oorzaak van verschil in aantal bolletjes kan zijn dat de iPhone 5 in staat is optimaal gebruik te maken het aangeboden UMTS 900 en 2100 netwerk. Dit in tegenstelling tot de iPhone 4.
De 4 zal een minder dan optimale verbinding van bijvoorbeeld 10 Mbps herkennen als optimaal, aangezien deze maximaal 7,2 Mbps aankan.
De 5 kan een snellere verbinding tot stand brengen, dus diezelfde 10 Mbps zal als minder goed beschouwd worden.

Voor bellen en internetten lijkt het me overigens niet dat je verschil merkt.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?

Reageer