.

Beantwoord

Wordt steeds gebeld door een anoniem nummer. Wat nu?

  • 15 December 2016
  • 11 reacties
  • 712 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Beste simyo/forum-leden,

Sinds dinsdag 13 dec word ik steeds gebeld door een anoniem nummer. Meestal 1x in de ochtend en 1x aan het eind van de middag (rond half 6). Elke keer gaat het om een anoniem nummer. Ik heb dan ook 2 keer opgenomen. Ik hoor dan helemaal niets en vervolgens wat gekraak en dan wordt er opgehangen. Ik vraag mij af wat ik hiermee kan doen, want het wordt langzamerhand wel erg vervelend en een beetje eng. Hopelijk is hiertegen iets te doen!

Groetjes Wing.
icon

Beste antwoord door Caspar 15 December 2016, 16:59

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hoi,

Dat is inderdaad vervelend. Je kunt er wel iets tegen doen maar dan zijn alle afgeschermde nummers geblokkeerd en dat kan ook weer nadelig zijn. Sommige telefoons hebben zo'n zwarte lijst optie maar er zijn ook apps voor.

Andere optie is om een ander nummer aan te vragen, maar dan zul je weer iedereen daarvan op de hoogte moeten brengen.
Badge
Pfoe, ander nummer zou weer te ver gaan voor mij. Ik ga eens kijken of er inderdaad een goeie app daarvoor is. Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Wing,

Jeetje, wat vervelend dat je telkens gebeld wordt door een anoniem nummer.

Zoals Raytje zegt, zou je ervoor kunnen kiezen om een ander nummer te kiezen.

Er is ook nog een alternatief. We kunnen de beller helaas niet blokkeren, maar we zouden deze bellen wel een waarschuwing kunnen sturen. In dat geval hebben we wel wat informatie nodig, namelijk 10 verschillende contactmomenten tussen jou en de anonieme beller. Klik hier voor meer informatie.

Heb je hier nog vragen over?

@Raytje bedankt voor je hulp

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt Caspar voor je reactie. Helaas heb ik nog geen 10 contactmomenten. Tot op heden heb ik 3 keer opgenomen. Gisteren werd ik weer gebeld en heb ik opgenomen. Het lijkt erop dat het van de postcodeloterij komt, of dat ook echt zo is, weet ik niet. Wellicht zijn het oplichters schuilen onder de naam van postcodeloterij. Ik had opgenomen zonder iets te zeggen. Wellicht zullen ze niet meer bellen. We zullen zien.

Groetjes, Wing
Badge
Schuilend*
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wing,

Het blijft toch wel vervelend zo 😞 Ik hoop dat ze nu ophouden met bellen. Heb jij je aangemeld bij het 'Bel-me-niet-register'? Wie weet haalt dit nog iets uit. Je kunt hier precies aangeven door welke instanties je wel en niet gebeld wilt worden. Als je klant bent van een bedrijf kunnen ze je uiteraard wel bellen.

Kan ik nog iets voor je doen hierin?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Angela, ook enorm bedankt voor je reactie. Ik heb deze paar dagen even afgewacht en ze hebben niet meer teruggebeld. Ik denk dat deze post wel gesloten kan worden.

Allen hartelijk bedankt!

Groetjes Wing.
Reputatie 7
Badge +10
Dat klinkt als een hele verbetering. Wat een rust 😉 Ik zal voor je duimen dat het allemaal zo blijft. Mocht je in de toekomst nog andere vragen voor ons hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela
Badge
Bedankt voor alle hulp!

Even nog een vraagje, moet ik deze post nog markeren als beantwoord of iets dergelijks? Indien dat het geval is, enig idee hoe dat dan moet?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wing,

Graag gedaan! 😃 De vraag is al op 'beantwoord' gezet. Jij hoeft dus niets meer te doen.

Laat je het wel weten als we je nog ergens anders mee kunnen helpen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt! Zal ik doen als er weer iets is 😉

Reageer