.

Beantwoord

Welke netwerken kan ik gebruiken in het buitenland?


Reputatie 7
Badge +7
Ik ga deze zomer naar het buitenland (Schotland en Spanje). Op dat moment is mijn prepaid omgezet naar SimOnly, en ik wil dat dan ook graag kunnen gebruiken daar om te internetten.

Wat ik graag zou willen weten met welke providers Simyo Roaming overeenkomsten heeft in het buitenland (en met name dus Schotland en Spanje). Dan kan ik zelf, als ik problemen ervaar handmatig een netwerk selecteren. Het mooiste zou natuurlijk een complete lijst zijn van alle landen, maar op dit moment is Spanje (plus Gibraltar) en Schotland genoeg.
icon

Beste antwoord door Jihane 22 May 2017, 16:43

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hier in Edinburgh kan je kiezen uit O2, 3 (Three), en EE. Je zult ook zien dat er een Vodafone netwerk is maar dat kun je niet gebruiken. Je kunt het beste je mobiel automatisch een netwerk laten kiezen.
Reputatie 7
Badge +7
Edinburgh is precies waar ik heen ga, dus dat deel van de vraag is beqntwoord, Dank je.
Reputatie 7
Badge +9
Nog een aanvulling: voor Simyo klanten is er alleen G2 en G3, er is ook vrijwel overal in de stad G4 maar daar kun je helaas met een Simyo simkaart geen gebruik van maken.
Reputatie 7
Badge +7
Dat is jammer, want ik heb wel een 4g toestel. Aan de andere kant doe ik toch geen youtube via xG.
Reputatie 7
Badge +9
Kleine correctie: met een 4G telefoon zou je hier wel van 4G gebruik moeten kunnen maken. Ikzelf heb dit niet kunnen testen want de telefoon waar mijn Simyo simkaart in zit heeft alleen maar 2G/3G.
Reputatie 7
Badge +7
En ik moet mezelf ook corrigeren. In Edinburgh zit ik (nog) niet bij Simyo, maar mijn vrouw wel. En die heeft een 3g toestel.
Reputatie 7
Badge +9
Voor jezelf zou je naar een ASDA supermarkt kunnen gaan en daar een gratis Pay as you Go simkaart ophalen en er een tegoed van bijvoorbeeld ÂŁ7 op zetten (dit is goed voor 300 min, 500MB data en unlimited texts). Activeren geschiedt automatisch zodra je het eerste gesprek voert of sms verstuurt. UK calls 8p per min, data 5p per MB. Bellen naar Nederland kost ook 8p per min. Met een 4G toestel krijg je 4G via het 4G netwerk van provider EE.

Meer info hier: https://mobile.asda.com/orders/new
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb over dit soort opties nagedacht, maar ik ga uiteindelijk toch maar voor het gemak. Simmetjes vervangen op een bankje in het park, instellingen aanpassen in Whatsapp en hopen dat je de originele sim niet kwijtraakt gaat me (want ik zal het toch allemaal moeten regelen) al snel tegenstaan.
En om dan toch kosten te sparen kan ik altijd nog internetbundels afzeggen (en dan die 10mb die ze gebruikt tegen buitenbundel prijzen betalen). Of in de winter terug naar prepaid.

Kortom, ik ben weliswaar geen Schot, maar wel een zuinige Nederlander; maar ik wil het werk dat dit kost thuis achter mijn buro doen.

Maar wel bedankt voor het meedenken. We kijken uit naar het bezoek.

En voor mezelf heb ik een abonnement bij een andere provider (maar de administratie daar gaat me binnenkort verjagen naar Simyo).
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wimj12,

Wat leuk dat je naar Schotland toegaat 🙂 Wanneer ga je dit doen? Vanaf 1 juni kun je namelijk gebruik maken van je Sim Only bundels in de EU. Hier lees je daar alles over. Dan hoef je je dus als stukken minder zorgen te maken over de kosten. Ga je daarvoor nog? Dan zijn dit de tarieven die inderdaad buiten de bundel vallen. Je zou trouwens, afhankelijk van het netwerk, wel 4G-verbinding kunnen maken in het buitenland.

Wat de partners betreft: natuurlijk kan ik je die doorgeven! Dit zijn de netwerken die je zou moeten kunnen selecteren in het Verenigd Koninkrijk:
- Jersey Airtel Limited
- Cloud9
- O2 UK Limited
- Hutchison3G UK
- Everything Everywhere Limited (fka T-Mobile)
- Vodafone Limited

In Spanje kun je verbinden met deze netwerken:
- Vodafone Espana S.A. (Airtel)
- Jazztel Spain
- E-Plus Spain - MVNO
- Ortel Spain - MVNO*
- France Telecom España, S.A (Amena)
- Orange (France Telecom España, S.A (Amena)
- TelefĂłnica MĂłviles
- Xfera Moviles S.A.

Ga je er zo uitkomen? 🙂

@ Scotsman, dank voor je input!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +7
Dank voor deze lijst. Ik ga pas in juli c.q. september die kant op, dus dat gaat allemaal binnen de bundel vallen. Dat is dan toch maar een voordeel van de EU.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Wimj12,

Wat leuk dat je naar Schotland toegaat 🙂 Wanneer ga je dit doen? Vanaf 1 juni kun je namelijk gebruik maken van je Sim Only bundels in de EU. Hier lees je daar alles over. Dan hoef je je dus als stukken minder zorgen te maken over de kosten. Ga je daarvoor nog? Dan zijn dit de tarieven die inderdaad buiten de bundel vallen. Je zou trouwens, afhankelijk van het netwerk, wel 4G-verbinding kunnen maken in het buitenland.

Wat de partners betreft: natuurlijk kan ik je die doorgeven! Dit zijn de netwerken die je zou moeten kunnen selecteren in het Verenigd Koninkrijk:
- Jersey Airtel Limited
- Cloud9
- O2 UK Limited
- Hutchison3G UK
- Everything Everywhere Limited (fka T-Mobile)
- Vodafone Limited



De eerste twee zijn niet in Schotland te gebruiken (althans die heb ik nooit gezien op mijn telefoon), wellicht wel in andere delen van het V.K. Verder is het mij nog nooit gelukt om op Vodafone (dat vrijwel overal een goed signaal heeft) in te loggen, weet je zeker dat Vodafone UK een roaming partner is?
Badge +7
Hoi wimj12,

Dat komt heel mooi uit. Zo kun je fijn je Nederlandse bundels gebruiken op vakantie :D

@Scotsman, Bedankt voor je tips! Helaas hebben we geen provider lijst specifiek voor Schotland, daarom heeft Jihane de partners in het Verenigd Koninkrijk gestuurd. Hier kunnen wat afwijkingen in zitten. Dit lijstje hebben we overigens van KPN doorgekregen, en volgens hen zou Vodafone Limited ook een partner zijn. We zullen eens vragen of dit nog klopt.

Laten jullie het weten als er hier nog vragen over zijn?

Groetjes,
Samantha

Reageer