Pas had ik nog en KPN pre-paid en in mijn huis vol ontvangst (5 streep netwerkdekking), afgelopen week over gestapt op SimYo sim-only contract (omdat KPN hun pre-paid klanten geen 4G aanbieden) en nu zit ik met maar 1-3 streep netwerkdekking!!!
Simyo is een MVNO die surft op het netwerk van KPN, dus hoe kan ik bij KPN vol ontvangst hebben en op Simyo net 1-3 streepjes? Worden SimYo klanten dan blijkbaar achteraan in de rij op de netwerk mast gezet (dus KPN klanten FIRST)?? Ik weet als ex-BelCompany medewerker dat vroeger toen de eerste MVNO in Nederland begonnen dat het netwerk hun eigen klanten voorrang gaven op de plek in de mast, maar nu er in Nederland voldoende masten staan lijkt mij dit achterhaald.
Ik heb dit al gemeld bij klanten service, maar ben benieuwd of meerdere ex-KPN klanten die nu Simyo hebben dit ook ervaren.
Ik weet 100% zeker dat KPN vol dekking heeft, ik gebruik voor mijn werk in Duitsland een BlackBerry Z30 met een O2 pre-paid, die roaming gebruikt bij KPN en die heeft op zelfde plek in huis vol 5 streepjes ontvangst. (zie screenshots BlackBerry Classic+Simyo & BlackBerry Z30+O2.de)
Beste antwoord door Jihane
Bekijk originele reactie