.

Beantwoord

Waarom zijn de tarieven voor gesprekken in zone 1 soms verschillend?

  • 10 January 2017
  • 5 reacties
  • 190 Bekeken

  • Beginner
  • 3 reacties
Simyo werkt met zones, o.a. zone 1. Waarom betaal je veel minder per minuut als je vanuit België naar Nederland belt, dan vanuit Nederland naar België? Dit is dezelfde zone?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 10 January 2017, 09:50

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Binnen Europa gelden maximale tarieven voor het gebruik van je mobiel in het buitenland. Binnen Nederland en voor gesprekken binnen Nederland naar het buitenland gelden geen maximale tarieven. Daarvoor kan Simyo zelf het tarief bepalen.

Hierdoor is het mogelijk dat sommige tarieven ongunstig zijn ten opzichte van hetzelfde soort tarief binnen Europa, maar niet in Nederland. Bijvoorbeeld:
Bellen van Nederland naar België: 0,2299 euro per minuut
Bellen van Duitsland naar België: 0,0605 euro per minuut

Dat belooft wat als later dit jaar de roaming tarieven worden afgeschaft! Dan valt "bellen van Duitsland naar België" binnen de bundel maar mogelijk "Bellen van Nederland naar België" niet! (Zou kunnen is echt niet bekend!)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi TL1,

Welkom op 't forum.

Wat een top uitleg! Groentjuh heeft helemaal gelijk. Heb je nog vragen over zijn uitleg?

@Groentjuh, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Hey TL1,

om antwoord te geven op je vraag, normaal betaald altijd de beller de kosten.
In buitenland zones gaan er altijd andere kosten wat logisch is.
Als je belt naar België worden alle kosten in rekening gebracht door de volgens mij niet gelimiteerde kosten dus Simyo mag zelf helemaal bepalen hoe hoog die prijs is.

Als je van België naar NL belt is het zoals Groentjuh al zei maar 0,0605 euro per minuut.
Dit komt denk ik omdat dit al bij roaming hoort binnen de EU en hier zijn afspraken over gemaakt en mogen maar een bepaald bedrag maximaal vragen daarvoor. Ook hier betaald de beller weer de kosten grotendeels.

Groet Paul
P.S. Aan Groentjuhh: grappig dat je nog steeds Groentjuh heet aangezien je nu al meer dan 1300 reacties hebt 😉
Badge +7
Hoi PaulH,

Heel erg bedankt voor je uitleg 😃 Leuk dat je ook meedenkt.

@TL1, is je vraag zo beantwoord?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 6
Badge +7
Hoi TL1,

Ik heb je bijlage verwijderd, omdat hier privacy gevoelige informatie opstaat.

Je kunt screenshots met telefoonnummers heb beste naar ons privé mailen, als hier naar wordt gevraagd. :D

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer