.

Beantwoord

Waarom wordt er geen melding gestuurd van het overschrijden van de belbundel?

  • 7 November 2016
  • 12 reacties
  • 295 Bekeken

Badge
Ik vraag me serieus af waarom Simyo geen meldingen verstuurt over het verbruik van de belbundel, of op zijn minst wanneer die op is. Ik ben al heel lang klant bij Simyo en ben in principe tevreden maar het is me te vaak overkomen dat ik eens per jaar een ongelofelijke hoge rekening krijg omdat ik even niet op mijn verbruik let.

Normaal gesproken check ik mijn verbruik regelmatig maar het gebeurt weleens dat ik te laat pas zie dat ik erover heen zit. Daardoor zijn mijn belkosten over het hele jaar gezien in een klap vele malen hoger dan bij de concurrent. Wat kan een Simyo-klant daartegen doen? Steeds inloggen op MijnSimyo is in mijn ogen geen oplossing.

Daarbij is een melding versturen volgens mij technisch niet zo ingewikkeld. Bij veel andere providers is het normaal.

Mijn bundel opwaarderen is geen echte oplossing omdat ik al de een na grootste bundel heb en ik dan de grootste bundel zou nemen omdat ik eens per jaar veel bel.

Overigens meldt Simyo het wel voor dataverbruik.

Uitspraken doen over de intenties van Simyo is natuurlijk speculeren, maar ik heb sterk de indruk dat het Simyo wel goed uitkomt dat haar klanten geen melding ontvangen. Ik bedoel, dit probleem is makkelijk af te schuiven op de verantwoordelijkheid gebruiker want die had het toch kunnen zien... Bovendien gaat het om incidenten.

Hoe dan ook, het ontbreken van deze functie is voor mij een reden om over te stappen naar een andere provider. Ik voel me echt in de maling genomen dat ik een abonnement van €15 heb maar voor een overschrijding opeens €150 betaal.

Dus nogmaals: waarom stuurt Simyo geen melding over het verbruik?

Bedankt.
icon

Beste antwoord door Caspar 8 November 2016, 13:09

Bekijk originele reactie

Stelling: Simyo moet een melding sturen als de belbundel op is.


12 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi SjakeBeansteak,

Allereerst vind ik het heel vervelend voor je dat je niet door had dat je bundel op was en daardoor een rekening hebt gekregen van € 150,00 😞 We willen onze klanten natuurlijk niet opzadelen met een hoge rekening.

We sturen een waarschuwing wanneer je buiten je internetbundel dreigt te gaan omdat het verbruik van het internet onbewust kan gaan. Hiermee bedoel ik dat je toestel internet kan verbruiken zonder dat je het door hebt. Een voorbeeld hiervan zijn updates die opeens worden gedownload. Daarom is de melding of waarschuwing dat je internetbundel bijna op is niet alleen handig, maar noodzakelijk.

Er wordt inderdaad geen waarschuwing gestuurd als je belbundel op is. Dit komt doordat het bellen niet onbewust kan gebeuren. Wanneer je je telefoon in eigen bezit hebt, zul je altijd weten wanneer er belminuten verbruikt worden.

Ik geef toe dat het inderdaad handig zou zijn als er een melding wordt verstuurd, maar er zijn andere manieren om je verbruik in de gaten te houden. Je kunt inderdaad inloggen op je Mijn Simyo, maar ik denk zelf dat de Simyo app nog makkelijker is. Heb jij deze app op je telefoon? Hier kan je nog makkelijker op inloggen dan op je Mijn Simyo via je computer. Verder is er voor Android gebruikers ook de mogelijkheid om een widget in te stellen. Hier kan je je gebruik nog makkelijker mee in de gaten houden.

Je hebt het over een overschrijding van € 150,00 vanwege het buiten de bundel bellen. Echt super vervelend! Helaas is je forum account gekoppeld aan een Prepaid aansluiting en kon ik je Sim Only aansluiting er niet bij pakken. Wanneer je € 150,00 buiten de bundel belt, gaat dit om 483 minuten. Dit is ruim 8 uur aan gesprekstijd. Was je er echt niet van bewust dat je 8 uur over je belbundel hebt gebeld? Dat kan natuurlijk, maar ik raad je daarom wel echt aan om de Simyo app (wellicht met widget) te gebruiken! Hopelijk gebeurt dit dan niet nog eens.

Wij zullen het echt heel jammer vinden als je hierdoor overstapt. (Vooral) trouwe klanten zien we liever niet weggaan.

Groetjes,
Caspar
Wat ik nog mis is dat het 3 tot 4 uur vertraging heeft tot de gegevens zijn bijgewerkt. In mijn ogen zou dit beperkt moeten zijn tot hoogstens 1 uur. Dit kan echt beter, kwestie van overleggen met KPN. Beiden hebben er profijt van, simyo en pappie.;)
Owhja, en jullie ook....de werkpaerdjuhs.🆒

Wij zullen het echt heel jammer vinden als je hierdoor overstapt. (Vooral) trouwe klanten zien we liever niet weggaan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Goed punt! We zijn hier ook hard mee aan de slag gegaan, en ik hoop binnenkort te kunnen zeggen dat de vertraging flink verminderd is. Het is vooral een technisch verhaal, maar gelukkig zijn de technici heel effectief hiermee bezig geweest.

Kortom: verandering komt eraan :)

Groetjes,
Jihane
voor de derde keer op rij ook over beldbundel heen
Ik zat er ook ruim overheen omdat ik een lap gekopieerde tekst met SMS heb verstuurd. Ik snap het niet want SMS zit in de belminuten toch? Beter is om de tekst te splitsen in delen.
Badge
Hoi Caspar, bedankt voor je reactie. Mijn telefoon kan de Simyo app niet aan. Overigens vraag ik me af of die app het mij laat weten als mijn belbundel op is. Hoe dan ook, na wat onderzoek ga ik voor Robin Mobile omdat ik daar onbeperkt kan bellen, sms-en en internetten.
Succes bij Robin Mobile, ook zij zitten op het netwerk van KPN.
Lees je wel goed de voorwaarden, ze hebben namelijk wel een fair use policy..
De app van Simyo laat het niet weten. Ik heb een andere app geïnstalleerd die dat wel doet voor je MB. Hoe overschrijding SMS gaat is voor mij handig maar hoe dat moet weet ik niet. Iemand? Wat is fair use policy Raytje?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Thomas84, wat vervelend dat je over je belbundel heen bent gegaan! Wist je dat je elke maand je bundels kunt wijzigen? Ik zie dat jij nu 100 belminuten hebt - wat het minimale aantal belminuten is. Als je verbruik daar niet mee overeenkomt, is het misschien een idee om naar grotere bundels te kijken 🙂 Helemaal jouw keuze natuurlijk, maar dat zou handig kunnen zijn!

Harleyoma-7, in welke maand ben jij over je bundel heen gegaan? Ik zie daar nu niet meteen iets van terug in de recente maanden. Je hebt gelijk over dat de Mijn Simyo app je inderdaad niet actief waarschuwt als je over je belbundel heen gaat, maar je kunt in de app wel altijd je verbruik in de gaten houden. Dat is inderdaad wat Caspar bedoelde met zijn suggestie om de Simyo app te gebruiken hiervoor. Helaas kun je niet instellen dat je een sms krijgt als je (bijna) over je belbundel heen bent. Dat komt omdat het niet altijd even duidelijk is hoeveel MB's een bepaalde online activiteit verbruikt, terwijl het met belminuten best goed bij te houden is. Ik hoop dat het hiermee helder is! :8 Fair Use Policy is trouwens dat je verbruik gespiegeld wordt aan het verbruik van de gemiddelde gebruiker.

Sjakebeansteak, wat vervelend dat je telefoon de Simyo App niet aan kan 😞 Wat voor toestel heb je, met welk besturingssysteem? Zoals hierboven gezegd is, laat de Simyo App het je niet weten als je over je belbundel heen zit.

Raytje, dankjewel voor je input!

Zijn er nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Dat was in mei 2015
Ben inmiddels overgestapt naar simpel. Net zo duur en wel met instelbaar belplafond. Handig voor mijn dochters abonnement
Badge +7
Hoi Allemaal,

Harleyoma-7, ik kan helaas bij je verbruik van mei 2015 niet zien dat we veel sms'jes in rekening hebben gebracht. De enige verbruikskosten die je hebt in die maand, zijn een gesprek en een sms'je vanuit Duitsland. In je verbruik van de maanden eromheen en in mei 2016 zie ik dit ook niet terug. Kun je controleren in welke maand dit gebeurd is?

Thomas84, wat jammer dat je ons verlaten hebt! Al kan ik me voorstellen dat je deze keuze hebt gemaakt.

Groetjes,
Samantha

Reageer