.

Beantwoord

Waarom word ik altijd doorverbonden?

  • 21 August 2016
  • 9 reacties
  • 302 Bekeken

Ik kan niet gebeld worden op mijn mobiel. De beller krijgt een melding dat dit nummer in gesprek is (wat niet zo is) en de beller wordt doorverbonden naar de voicemail.
Ik kan wel gewoon zelf bellen met de mobiel.
##002# geprobeerd, simcard opnieuw geplaatst, hielp niet.
icon

Beste antwoord door Jihane 22 August 2016, 17:04

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Dionne01,

Ik heb wat gezocht voor je...

Probeer onderstaande eens:

KPN #35*[code]*[type]# Blokkeren inkomende oproepen opheffen blokkade inkomende [type]-oproepen [type] 11 = spraakoproepen, [type] 16 = SMS oproepen, bij het weglaten van *[type] worden beide aangepast, [code] staat standaard op 0000, zie ook wijzigen blokkeringscode

Dus in jouw geval #35*0000*#

Succes
Hallo Frans,
bedankt voor de reactie,
maar het lukt nog niet:
telefoon geeft melding "oproep blokkeren Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code"

Ik denk dat Simyo deze #35... MMI codes blokkeert?
PS
SMS ontvangen was en is geen probleem, dat gaat vlekkeloos.
Reputatie 7
Badge +9
Ik maakte een foutje, probeer #35*0000#
Reputatie 7
Badge +10
Hi Dionne01.

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er iets mis lijkt te gaan met het gebeld worden! Dat is niet de bedoeling, natuurlijk. Als je ##002# hebt geprobeerd, dan is het waarschijnlijk geen doorschakel-probleem. Zou het kunnen dat je toestel op de 'Niet Storen'-stand staat? Dit kan ervoor zorgen dat telefoongesprekken automatisch meteen naar voicemail gaan, terwijl SMS'jes wel binnenkomen.

Dit komt heel erg overeen met jouw situatie! Je kunt deze optie uitschakelen door het extra-swipe scherm te openen. Bij Android toestellen vind je dit scherm door van boven naar beneden te swipen, en bij Apple toestellen vind je dit scherm door van beneden naar boven te swipen. Vaak heeft deze functie het icoontje van een maan!

Laat je me weten of het zo lukt?

@ Franswon: Dank voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
[Hallo Jihane, bedankt voor je reactie.

Lijkt inderdaad in het toestel te zitten: als ik de simcard in een ander mobieltje plaats, kan die wel gebeld worden!
Ik heb simcard weer terug geplaatst,
Toestel stond niet op "niet storen". Ik heb em op "niet storen" gezet, en dat weer ge-annuleerd. Maakt allemaal geen verschil: toestel (motorola-motoG 3rd-gen) kan niet gebeld worden.
Ik denk erover de fabrieksinstellingen maar terug te zetten, mijn laatste hoop.

Groeten
Dionne
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Dionne01,

Wat apart dat het alsnog niet heeft gewerkt! Wel goed dat je er achter bent gekomen dat het aan de instellingen ligt van het toestel.

Wellicht kun je eerst contact opnemen met de leverancier van het toestel om zekerheid te verkrijgen over de oplossing van dit probleem. Een reset uitvoeren is uiteraard vaak de oplossing voor alles, maar wel een beetje drastisch, haha.

Het is wel belangrijk om te weten of je helemaal niet gebeld kunt worden of dat je enkel niet gebeld kunt worden door één specifiek persoon of door klanten van een specifieke provider.

  • Kan je niet gebeld worden door iedereen, dan is het antwoord van Jihane in principe voldoende.
  • Kan je niet gebeld worden door één persoon, bekijk dan de 'niet storen'-functie of controleer of het nummer niet per ongeluk staat in de geweigerde contacten.
  • Kan je niet gebeld worden door klanten van één specifieke provider, laat ons dan weten welke provider het is en wij zullen hier een onderzoekje naar starten.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Hallo,
ik kan niet op mijn mobiel (moto-G 3gen) gebeld worden door geen enkel andere mobiel, noch door een vaste lijn-toestel..
Ik heb wat aanwijzingen gekregen van Motorola (toestel opstarten in Safe Mode, en vervolgens per app kijken welke app de boosdoender is). Daar moet ik nog mee aan het werk. Bedankt voor de hulp zover, licht niet aan de provider.
Groetjes Dionne.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Dionne01,

Goed dat je bij Motorola te raden bent gegaan om het probleem op te lossen. Ik hoop dat het probleem snel een stukje geschiedenis is! Laat je weten als je de aanwijzingen van Motorola helemaal hebt opgevolgd en of dit effect heeft gehad of niet?

Groetjes,
Ilias

Reageer