.

Beantwoord

Waarom wisselt mijn telefoon steeds van netwerkverbinding?


Badge
Dag allemaal,
Ik heb de laatste tijd dat m'n OnePlus 3t steeds wisselt van 4g+ naar h+ en soms 3g of e als ik dan de vliegtuigmodus uit en aan zet dan gaat de telefoon weer naar 4g+
Wat zou het kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Ray 2 August 2018, 11:38

Bekijk originele reactie

13 reacties

Het lijkt me sterk, je verhaal met zelfs edge is wel apart weinig qua snelheid, maar waar ik aan denk is dat de radiogolven waar de mobiele telefoon zijn signalen ook op werkt hinder ondervinden van de warmte. Combineer dat met afstand, aantal gebruikers, obstakels. Maar zoals gezegd, jouw verhaal de genoemde edge is apart weinig. Vliegtuigmodus zou niet nodig moeten zijn en 4G+ is daar bovenop ook nog het op dit moment hoogst mogelijke.
Heb je de mogelijkheid om een kruistest te doen? Jouw sim in een andere telefoon en andersom. Je weet dan meteen of het aan je sim / netwerk ligt of aan het toestel.
Goed plan @Ray
Klein puntje is dat niet iedereen een foonpieper heeft die over 4g+ beschikt. Een klein puntje maar goed plan.
Voor de test maakt dat niet zo veel uit denk ik. Gaat er om dat @kroontje aangeeft dat er schommelingen zijn tussen 4G > 3G en Edge. 4G+ en H+ zijn een snellere variant van respectievelijk 4G en 3G. Voor 4G+ moet je een geschikte telefoon en dekking hebben.

De mast waarmee thuis verbonden ben ondersteund 4G+ maar met 2 telefoons heb ik matig tot slecht bereik. Dat komt omdat ik om de grens van de straling zit of er net naast. Met de telefoon die ik dagelijks gebruik (Nokia 8 ) heb ik volledig bereik. Antenne zal dus een stuk sterker zijn.

@kroontje zou dus voor de zekerheid ook eens op de KPN Coverage pagina kunnen kijken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Kroontje,

Leuk om je weer op het forum te zien! Wat onhandig dat je verbinding steeds verspringt.

Op je aansluiting zie ik geen vreemde zaken die dit kunnen veroorzaken. Voor de zekerheid wil ik wel je simkaart resetten, dan wordt hij helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon gedurende tien minuten helemaal uit willen zetten?

Ook heb ik voor je gekeken naar de dekking op jouw postcode. In principe zou de dekking voldoende moeten zijn op 4G. Soms, in geval van drukte, kan het zijn dat het netwerk wat langzamer wordt en je automatisch overspringt naar 3G of H+. De beste manier om erachter te komen waar het precies aan ligt, is om je simkaart in een andere telefoon te testen. Zou je dit eens kunnen proberen?

@ Friesian & Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Els
Badge
Nou mensen,
Ik was vandaag ff onderweg en nog steeds hetzelfde probleem vooral in en rond Zeewolde netjes 4g+ en later als ik onder de mast rijd h+ heb vandaag meerdere malen vliegtuigmodus in en uit geschakeld dan pas gaat ie weer op 4g+ heb veel internetradio aan in de auto en kijk dus veel op m'n display en het viel mij ook op dat de telefoon ook dezelfde probleem heeft op de A27 Utrecht-Breda ik blijf het vreemd vinden.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Kroontje,

Lastig zeg dat je verbinding zo wisselend blijft. Had je ook jouw telefoon 10 minuten uit laten staan na de reset die Els heeft uitgevoerd op je simkaart? Als je in de auto zit kan het ook nog zijn dat je telefoon geregeld moet verbinden met een andere zendmast. Ook ik raad je aan om een kruistest te doen zoals Ray en Els je aanraadden. Zodra je weet of het aan je telefoon of de simkaart ligt kunnen we immers verder kijken hoe het opgelost zou kunnen worden.

Houj je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas
Badge
@Thomas ja telefoon 10 min. uit gehad na reset en was vanmorgen en vanmiddag in Zeewolde en toen had ik het weer! Ik ga het nog wel een keer bekijken als ik ergens anders ben ik verdenk toch mijn OnePlus er van.
Ik houd jullie op de hoogte!
Reputatie 6
Badge +4
@Thomas ja telefoon 10 min. uit gehad na reset en was vanmorgen en vanmiddag in Zeewolde en toen had ik het weer! Ik ga het nog wel een keer bekijken als ik ergens anders ben ik verdenk toch mijn OnePlus er van.
Ik houd jullie op de hoogte!


Top dat je het nog even gaat testen. Ik weet dat merken als OnePlus vaak gebruik maken van andere bandbreedtes dan de 'norm' is in Nederland, kans dat het aan je telefoon ligt inderdaad. We wachten je bericht even af! 🙂
Badge
Nou ben op vakantie in Zuid-Limburg en blijf het probleem houden ook hier heb contact opgenomen met oneplus en kwam met cache leegmaken en nog meerdere opties en ik vind dat veel teveel gedoe dus moet ik maar af en toe mijn vliegtuigmodus uit en aan zetten.
Ik heb het overigens met beide simkaarten
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Kroontje,

Oef, dat is onhandig! Balen dat het toch aan je telefoon lijkt te liggen, zeker nu beide simkaarten de problemen aangeven. 😞 Hopelijk is er toch nog een gemakkelijke oplossing voor te vinden voor de Oneplus. Anders hoop ik dat je niet al te vaak de vliegtuigmodus hoeft aan te passen. 🙂

Laat je het weten als we je nog ergens mee kunnen helpen?

Groetjes,
Els
Badge
Goedemiddag,
Even een reactie van mijn kant heb de system cache laten leegmaken en het probleem lijkt opgelost dit was ook de oplossing van de kant van OnePlus het probleem was ook bekend op buitenlandse fora en mocht iemand met een OnePlus 3t dit meemaken dan is de problem fix bekend!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Kroontje,

Wat fijn dat je de oplossing hebt gevonden! Bedankt voor de terugkoppeling, zo kunnen we andere klanten met ditzelfde probleem helpen aan een oplossing. 🙂

Groetjes en fijn weekend!

Els

Reageer