.

Beantwoord

Waarom werkt wifi in de trein niet goed?

  • 16 February 2016
  • 4 reacties
  • 1906 Bekeken

waarom kan ik in de trein of bus geen wifi terug zien, terwijl ik wel het bericht krijg dat ik verbonden ben?
icon

Beste antwoord door franswon 16 February 2016, 14:49

Bekijk originele reactie

4 reacties

Geen idee. Wifi is niet van Simyo maar van de vervoerder in jouw geval. Ik zou daarvoor eens contact opnemen met de eigenaar van het Wifi punt zoals de NS.
Wifi netwerken updaten werkt vaak ook.
Maar dat moet je haast wel gedaan hebben!!!! (Denk ik zo)
Reputatie 7
Badge +9
De kwaliteit van Wi-Fi in de trein is vaak bar slecht, de trein rijdt en moet dus steeds weer met een andere mast verbinding maken, een cel (daarom heet het ook wel cellulair netwerk) is niet zo groot en met 140 km/u schiet je er zo doorheen. Bovendien is het T-Mobile netwerk wat NS gebruikt ook niet overal even goed dekkend. Hoe drukker in de trein, hoe meer mensen gebruik maken van de Wi-Fi en dus minder bandbreedte per gebruiker.
De plaats waar je zit (of staat :() in de trein is ook belangrijk, hoe dichter bij de Wi-Fi zender hoe beter.

Met de bus in Zeeland (Connexxion) heb ik goede ervaringen, in andere delen van Nederland geen ervaring. Ook in bussen van De Lijn in België goede ontvangst.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi huigje, welkom op het Simyo forum :)

Zoals je hierboven al kunt lezen, zijn er meerdere factoren die er voor kunnen zorgen dat je geen wifi ziet in de trein of bus. Helaas gaat wifi niet via jouw Simyo simkaart, dus kan ik niet precies zeggen waar dit door komt. Ik hoop dat de toppers in dit topic je hier misschien verder mee kunnen helpen 🙂!

Groetjes, Tiury

Bedankt Raytje, Niels te Grotenhuis en franswon!

Reageer