.

Beantwoord

Waarom werkt mijn voicemail niet in het buitenland?

  • 19 March 2018
  • 4 reacties
  • 954 Bekeken

Badge
Ik heb een persoonlijke welkom boodschap ingesteld op mijn voicemail. Dat werkt prima als ik in Nederland ben. Maar in het buitenland krijgen bellers niet mijn voicemail te horen maar de stem van engels sprekende operator dat ik niet bereikbaar ben. Is dit "probleem" bekend en is er een oplossing voor?
Mvrgr
M.
icon

Beste antwoord door Niels 19 March 2018, 16:20

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi strampost,

Uit een vorig antwoord https://forum.simyo.nl/buitenland-88/waarom-is-in-het-buitenland-voicemail-onbereikbaar-26121

De melding komt voor wanneer jouw simkaart niet is aangemeld op een netwerk. Om een verbinding te kunnen leggen zoekt het netwerk de locatie van je simkaart op, waar deze is aangemeld. Wanneer dit niet kan worden vastgesteld krijgen de bellers krijgen de melding dat je onbereikbaar bent.

Om deze reden kunnen ze ook niet worden doorgeschakeld worden naar je voicemail.

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland wel aan op Mijn Simyo?
Reputatie 6
Badge +5
Hi strampost,

Onhandig zeg, dat anderen geen voicemail bij jou in kunnen spreken. Zoals franswon aangeeft kan dit te maken hebben met het mobiele netwerk. Ik zie dat de instellingen op je simkaart verder in orde zijn. Kan je verder wel gebeld worden en bellen in het buitenland? En heb je dit probleem eerder gehad buiten Nederland? Als je je voicemail opnieuw instelt, doet deze het dan wel? Bekijk alle instellingen via de volgende link. Ik hoor graag van je!

Bedankt voor je hulp, franswon :)

Groetjes,
Niels
Badge
Beste frans en Niels. In aug 2017 had ik dit probleem ook op Rhodos. En nu verblijf ik op de caribbean met hetzelfde probleem. Ik werk bedrijfsmatig met mijn telefoon en kan niet zonder voicemail. Als tussenoplossing heb ik mijn telefoon doorgeschakeld naar een ander 06 nummer. Ik krijg het probleem niet verholpen en ben hierover radeloos.
Mvrgr
Reputatie 6
Badge +5
Hi strampost,

Ah, dus het gaat hier om een terugkerend probleem. Slim dat je je telefoon hebt doorgeschakeld, maar je voicemail zou natuurlijk naar behoren moeten werken. Zeker als je er zo afhankelijk van bent. Heb je, zoals eerder gevraagd, je voicemail geprobeerd opnieuw in te stellen? En ben je voor de rest wel bereikbaar? Ik heb je voicemail uit- en aangezet vanuit hier, zou je na opnieuw opstarten van je telefoon kunnen kijken of deze het nu wel weer doet?

Groetjes,
Niels

Reageer