.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Simyo aansluiting met een nieuw toestel niet in Italië?


Enkele weken geleden heb ik een nieuwe "Samsung A5(2017)" gekocht en daarna een SIMYO Prepaid kaart.
In Nederland werkt(e) alles prima en naar tevredenheid, maar sinds gisteren zijn we in Italie en daar gaat het helemaal mis. Met dit toestel en dus SIMYO geeft steeds foutmeldingen, waaronder "Niet aangemeld bij netwerk".

Na wat zoeken op internet de volgende acties genomen.
1. Toestel AAN - UIT. Dit is zelfs meerdere malen gedaan en ook gedurende langere tijd. Geen effect.

2. Via "Netwerkoperators">"Automatisch selecteren": dit geeft "Kan niet verbinden. Probeer het later opnieuw". Maar deze melding blijft komen, dus dit 'later proberen' is blijkbaar geen adequate oplossing.

3. Via "Netwerkoperators">"Netwerken zoeken": dit geeft een lijst met 4 operators: "vodafone IT"-"I WIND"-"I TIM"-"3 ITA". Met de hand selecteren van "vodafone IT" levert de melding "Kan niet verbinden. Probeer het later opnieuw". De andere 3 leveren de melding "Uw SIM-kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe".
Ieder van deze meldingen levert geen oplossing of zelfs maar juiste oplossingsrichting op.

Gaarne uw hulp zodat ik weer via mijn SIMYO bereikbaar ben.
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 May 2017, 20:40

Bekijk originele reactie

15 reacties

Ik mis nog dat op Mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen bellen in en naar het buitenland aan staat.
En op de telefoon (data)roaming aan. Instellingen, meer netwerken, mobiele netwerken.
Zet daarna toestel eens uit en aan en zoek weer verbinding...anders handmatig indien nodig.
Geef ff aan of het werkt.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=45
Hallo Friesian, (mooie avatar trouwens).,

Ik heb in Mijn SIMYO het "bellen in en naar het buitenland" nu aan staan. Dat stond uit .......
Die staat nu weer op AAN. Dus daarvoor in ieder geval dank!

De andere setting die je noemt staat echter ook fout. Maar dat vormt nog een probleem.
Als ik op mijn Samsung A5(2017) naar "Instellingen">"Verbindingen">"Mobiele Netwerken" ga,
dan staat "Roaming"op UIT.
Maar de tekst en de knop om AAN te zetten zijn 'greyed out', dus niet te bedienen/selecteren.

Ik heb zojuist gezocht via internet hoe dit op te lossen, maar ik krijg geen hits die iets opleveren.
Ik vermoed/vrees dat er nog en andere instelling niet goed staat waardoor de "Roaming" niet op AAN kan worden gezet.

Heb jij misschien een idee welke andere instelling ik moet aanpassen, voordat die "Roaming"-instelling weer kan worden AAN gezet?
Weet je zeker dat mobiel internet in het buitenland werkt met een prepaid kaart? Ik lees op de simyo site namelijk:

Het is met Simyo Prepaid niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Met een Simyo Sim Only abonnement kan dit wel. Wil je overstappen? Log dan in op Mijn Simyo en klik op de knop 'stap over naar Sim Only'. Binnen 48 uur zetten we je automatisch over van een Prepaid aansluiting naar een Sim Only abonnement.

Zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-met-mijn-prepaid-simkaart-internetten-201
Hoi marietje567

Mobiele gegevens aanvinken en daarna roaming.
Dankjewel. .
Avatar is niet zomaar een Friesian horse...... maar een bijzondere.....

@Rastukker.
Het gaat niet over Internet maar over verbinding maken met een buitenlands netwerk. ROAMING dus...gastgebruik van een ander netwerk.
Friesian,

Zo lukte het inderdaad om "Roaming" op AAN te zetten.

Daarna het toestel UIT en AAN gezet.
Via "Netwerkoperators">"Automatisch selecteren": dit geeft "Kan niet verbinden".
Maar na handmatig zoeken en selecteren van "1 TIM" werkt het toestel.
PERFECTE hulp dus, Friesian! Zonder waren we er echt niet uit gekomen, dus heel veel dank!!

Er is nu alleen een nieuw verschijnsel.
Bellen NAAR ons 2e toestel (een 'gewone' niet-smart Samsung GT-C3520) lukt prima.
Het lukt alleen niet om gebeld te worden DOOR onze Samsung GT-C3520.
De GT-C3520 werkt verder goed en zit ook op hetzelfde netwerk "I TIM" .

Ik durf het bijna niet te vragen ... maar zou je hier ook iets op weten?
Want we willen elkaar juist kunnen bellen als we elkaar in de drukte kwijtraken.
Staat van dat specifieke 06 nummer bij mijn simyo Bellen in en naar het buitenland aan?
Vraag het toch voor de zekerheid...
In die Samsung GT-C3520 hebben we Prepaid Telfort.

Maar we kunnen er hier wel mee bellen en gebeld worden. Alleen niet (voor zover we hier en nu kunnen zien) door onze Samsung A5(2017).
Lijkt alsof jullie simyo aansluiting op dat toestel geblokkeerd staat...
Is er iets wat IK daar aan moet kunnen doen?
Met een of andere instelling in die Samsung GT-C3520 of bijTelfort?
Probeer eens een ander toestel en dan de prepaid van Telfort, en andere sim met de Samsung....indien mogelijk...
Ik heb dat speciale pinnetje om bij de SIM-kaart te kunnen komen niet bij me. En ik wil het toestel niet forceren met een ander pennetje of probeersel. Dus denk ik dat we even onze zegeningen moeten tellen.

En dat is dat de A5 tot 2 uur geleden niet te gebruiken was. En nu wel, dankzij jouw hulp.
En bovendien is een van ons nu instaat om (met de werkende A5) de ander(met de GT-C3520) te bellen. Dus als we elkaar kwijt raken, is contact in ieder geval mogelijk. Twee uur gelden nog niet......

Nogmaals heel hartelijk dank voor je goede, vlotte en heldere antwoorden.
En de foto van het paard ziet er, hoewel natuurlijk klein, prachtig uit. Dat wilde ik nog even zeggen omdat ik wel begreep dat er sprake is van een onderlinge band.
Graag gedaan marietje567.
Maar het ligt anders dan je denkt.
Ik ben groot fan van Friese paarden, zoek maar eens op het paard ..
Frederick the great....:)

Fijne tijd gewenst samen in Italië. .!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi marietje567,

Welkom op 't forum :)

Super goed dat het allemaal gelukt is zeg! Wat een held is die Friesian ook hè!?

Mooi dat je nu kan bellen en ook gebeld kan worden door het Telfort kaartje.

Heb je verder nog vragen voor mij (of voor Friesian :P)?

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Heb je verder nog vragen voor mij (of voor Friesian :P)?

Kleine correctie...... :)
Heb je verder nog vragen voor mij (of voor Caspar :P;))?
Reputatie 6
Badge +7
Haha! Dat is wel zo eerlijk, Friesian! 😃

Reageer