.

Beantwoord

Waarom valt mijn verbinding regelmatig weg?

  • 7 January 2017
  • 9 reacties
  • 2533 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een telefoon voor mijn zoon met een simyo sim only.
Nu valt regelmatig de verbinding met het netwerk weg zodat hij alleen nood oproepen kan doen.Erg vervelend omdat hij moet bellen als hij thuis komt van school. Ook zie ik dat er regelmatig verbruik van mb is terwijl de telefoon op de wifi staat. Soms om de 10 minuten met 6kb per keer.

zouden jullie hier even naar willen kijken?

Met vriendelijke groet,
Fabian van der Knaap
icon

Beste antwoord door Sean 9 January 2017, 15:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Wanneer je geen kosten wilt voor mobiel data, zet dan op Mijn Simyo internet uit. De sim is dan geblokkeerd voor mobiel data terwijl Wi-Fi gewoon blijft werken.
Dit kunnen apps zijn op de achtergrond actief bijvoorbeeld.

Instellingen, netwerkinstellingen.


Uitval van netwerk is dit op meerdere locaties?
tot nu toe alleen thuis kunnen ontdekken dat er geen service is. nou moet ik ook toegeven dat die telefoon niet veel andere plekken ziet.

Internet uitzetten is ook geen optie omdat meneer soms een pokemon rondje loopt. voor de rest ligt hij hier in de kamer.
Mobiele data uitzetten op het toestel als telefoon verbonden is met Wifi.

Mensen gaan er helaas ten onrechte van uit dat als ze op Wifi zitten er niks kan gebeuren. Het tegendeel is al meerdere malen bewezen. Wifi is een instabiele verbinding.

Om wat voor telefoon hebben we het hier?
Het is een huawei Y5. dat van de mobiele data uitzetten ga ik eens proberen!
Je zult zien dat maakt structureel verschil, Ray, anderen die dit weten, ik, we doen niet anders !

Wanneer je het forum doorzoekt dan zul je heel vaak het verhaal tegenkomen over de instabiele Wi-Fi.

Ik zal het nog sterker maken. s-Nachts niet nodig bereikbaar? Vliegtuigstand aan en daarna Wi-Fi dat beschermd tegen upgraden via mobiel data.
Het kan op jouw toestel anders heten, maar het lijkt op slimme netwerk wissel. Deze functie moet uitstaan anders schakelt je telefoon automatisch over naar je mobiele data als je wifi slecht is of weg valt.

Als het goed is vind je het bij instellingen, wifi.

Bij mij staat het boven de lijst met beschikbare wifi namen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Fabianvdknaap.

Welkom op het Simyo forum.

Wat onhandig dat de verbinding van je zoon regelmatig wegvalt! Ik heb zijn instellingen nagekeken, en deze staan juist. Ik heb daarom de simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk door middel van een reset. Zou jij, om deze reset te voltooien, zijn telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Als dit geen verschil maakt, dan wil ik je adviseren een kruistest uit te voeren. Dit houdt in dat je de simkaart tijdelijk in een ander toestel plaatst en tegelijkertijd een andere simkaart in zijn telefoon probeert. Zo kom je erachter waar het fout gaat.

Smartphones kiezen vaak automatisch voor het sterkste netwerk. Hierdoor kan er ongemerkt dataverbruik plaatsvinden, wanneer het WiFi-signaal enigszins verzwakt. Deze functie heet Slimme netwerkwissel (Android) of Wifi-assistentie (iOS). Wanneer je deze functie uitzet, schakelt de telefoon niet meer ongemerkt over op mobiel internet. Het uitzetten van mobiele data is natuurlijk ook een optie!

Ik hoor het graag als je hierover nog vragen hebt.

Groetjes,
Sean

@Friesian en Raytje, hartelijk dank voor jullie hulp!
Bedank Sean, Ik zal het even in de gaten houden. dat van het data gebruik is mij nu duidelijk. Allemaal bedankt voor het meedenken!
Badge +7
Hoi fabianvdknaap

Fijn dat het dataverbruik duidelijk voor je is 🙂 Ik hoop dat de problemen met de wegvallende netwerkverbinding nu ook opgelost zijn. Zo niet, dan helpen we je graag verder :)

Groetjes,
Samantha

Reageer