.

Beantwoord

Waarom valt mijn verbinding onderweg vaak weg?

  • 11 February 2019
  • 5 reacties
  • 309 Bekeken

Hoe komt het dat de verbinding onder weg vaker dan eens en binnen een straal van minder dan bv 10 km wegvalt ?
icon

Beste antwoord door Kevin 12 February 2019, 14:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoe bedoel binnen een straal van 10 km?

10 km gezien vanaf?
Ik bedoel dat als ik van Leeuwarden naar St Annaparochie rijd halverwege de verbinding vervalt.
Dit gebeurd overigens erg vaak als ik onderweg ben en me dus verplaats.
Het maak niet uit waar ik dan ben maar ik kan geen afstand van 10 km af leggen zonder dat dit gebeurd.
Het staat me bij dat ik dit probleem jaren eerder als eens heb gehad met een ander toestel en het zou goed kunnen dat het dan aan instelling van dat toestel lag.
Ik heb nu een CAT S41.

Ascon.
Heb je prepaid internet (3g) of een sim only abonnement met internet (4g)?

Op de dekkingskaart van KPN zie ik namelijk bij 3g enkele witte vlekjes rondom Leeuwarden. Dit houdt in dat daar geen dekking met 3g is. Bij 4g zie ik dat veel minder tot bijna niet.
Sim only 4G
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ascon Wateler,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat balen dat je verbinding steeds wegvalt onderweg! Gaat dit om het hele netwerk dat wegvalt of alleen je internetverbinding?

Zoals Ray ook al aangaf, kun je op de dekkingskaart zien dat er onderweg van Leeuwarden naar Sint Anna parochie delen zijn met een wat minder bereik op 4G. Het zou dus kunnen werken om je netwerkmodus van je toestel aan te passen. In de meeste toestellen kun je dit vinden via instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiel netwerk > Voorkeursnetwerktype: zet deze op 4G/3G/2G. Je toestel zou dan altijd het best beschikbare netwerk moeten passen.

Zou je me willen laten weten of dat de oplossing zou kunnen zijn?

Dankjewel voor het antwoorden Ray!

Groetjes,

Kevin

Reageer