.

Beantwoord

Waarom heb ik na terugkomst uit het buitenland geen service meer?

  • 25 September 2016
  • 8 reacties
  • 2279 Bekeken

Badge
Dag,

Vandaag ben ik terug gekomen uit Sri Lanka, daar had ik gewoon bereik.
Ik moest overstappen in Parijs, hier duurde het al een uur voordat ik bereik had.
Eenmaal in Nederland heb ik helemaal geen bereik meer, er staat 'geen service'.
Ik heb een Iphone 6s.

Ik heb al:
De telefoon geupdate naar de laatste software
De simkaart erin en eruit gehaald
Opnieuw opgestart
Netwerk instellingen gereset
Telefoon gerest


Niks heeft geholpen.
Het lijkt me sterk dat de simkaart opeens kapot is.

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen naast het kruistesten met een andere tel?
Dit ga ik straks nog even proberen.
icon

Beste antwoord door Ilias 27 September 2016, 13:46

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Nogmaals geprobeerd telefoon kwartier uit te zetten met simkaart eruit. Niet geholpen.

Ik las op her forum dat Simyo een reset kan uitvoeren op mijn simkaart. Zou dit kunnen gebeuren?

Bij voorbaat dank!
Badge
vannochtend om 6 uur had ik opeens weer bereik. Heel raar dat het meer dan 12 uur duurt voordat de telefoon verbinding krijgt met een netwerk. Weet iemand hier de oorzaak van?
Reputatie 7
Ik constateerde afgelopen zomer bij mijn iPhone 6S de volgende dag na terugkomst van mijn vakantie in Nederland, dat deze nog op een Franse Provider stond..... Aan- en uitzetten hielp bij mij wel direct.

Wellicht in jouw geval (en mijn geval) een netwerkstoring/-bug.

Wel fijn dat je het inmiddels hebt kunnen oplossen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Eerder1,

Leuk je weer te zien op 't forum.

Goed om te horen dat je weer bereik hebt. Het kan zijn dat jouw telefoon nog steeds zocht naar een buitenlandse provider. De volgende keer zou ik daar gelijk naar kijken en handmatig zoeken naar het KPN netwerk.

@RicoK dit had jij natuurlijk ook laatst. Het lijkt me hetzelfde probleem. Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Caspar
Badge
Dag caspar,

Ik heb ook gewisseld van automatisch naar handmatig een probider selecteren.
Toen heb ik er verschillende geprobeerd, allemaal zonder succes.
Hoe kan het dat mijn telefoon meer dan 12 uur naar een buitenlandse provider blijft zoeken? Het lijkt me dat Mn telefoon naar beschikbare zoekt, bij het overgaan van een landgrens hoort dit toch snel te gaan?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Eerder1,

Enorm vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je simkaart, omdat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dit zal eventuele storingen tussen je simkaart en het netwerk wegwerken. Als je jouw toestel voor tien minuten uitschakelt en opnieuw opstart, verwacht ik dat het probleem weer is opgelost.

Als dit niet heeft gewerkt, kun je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel? Dan kunnen wij weten of het ligt aan de simkaart of aan het toestel. Dit is een test om meer informatie te hebben, zodat we je heel goed kunnen helpen.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Eerder1,

Enorm vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je simkaart, omdat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dit zal eventuele storingen tussen je simkaart en het netwerk wegwerken. Als je jouw toestel voor tien minuten uitschakelt en opnieuw opstart, verwacht ik dat het probleem weer is opgelost.

Als dit niet heeft gewerkt, kun je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel? Dan kunnen wij weten of het ligt aan de simkaart of aan het toestel. Dit is een test om meer informatie te hebben, zodat we je heel goed kunnen helpen.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias


Dag Ilias,

Al voordat de reset werd uitgevoerd had ik weer bereik.
Op het moment heb ik echter alweer een hele dag geen bereik.
Bij een cross test is er direct verbinding.

Net alweer alle stappen doorgelopen zoals opnieuw opstarten, netwerkinstellingen reset enz.
Hebben jullie dit vaker gehoord? Ik heb een Iphone 6s met Ios 10.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Eerder1,

Wat vervelend dat het nog niet goed werkt.

Wanneer je de cross test doet, werkt de simkaart wel in een ander toestel of werkt juist een andere simkaart in jouw toestel?

Als het aan je simkaart ligt, sturen we je natuurlijk direct een nieuwe op!

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Caspar

Reageer