.

Beantwoord

Waarom maakt mijn toestel geen automatisch verbinding met een netwerk in het buitenland?

  • 6 November 2019
  • 4 reacties
  • 735 Bekeken

Goedenavond,

Regelmatig instelling gecontroleerd maar deze staan juist. Zowel op telefoon als in mijn Simyo. In België vind mijn telefoon echter automatisch geen netwerk. Ik ben dus niet bereikbaar en navigatie app werkt niet meer. Moet dus parkeren en handmatig netwerk zoeken wat even kan duren. Met vorige provider ( KPN) met zelfde toestel geen probleem. Toestel schakelde probleemloos over. Ik heb hetzelfde probleem indien ik de simkaart in ander toestel gebruik ( Moto G5). Heeft iemand een idee wat de oorzaak is. Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet Jos

icon

Beste antwoord door Scotsman 7 November 2019, 00:07

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik kreeg vorige week voor het eerst met hetzelfde probleem te maken toen ik in Slowakije was. Na aankomst op het vliegveld lukte het mijn iPhone niet om automatisch een netwerk te vinden, maar handmatig instellen op het netwerk Telecom SK loste het probleem direct op. Dit was overigens niet met een Simyo simkaart. Geen idee wat de oorzaak is, maar het komt kennelijk vaker voor. Wel vervelend als je met de auto de grens overgaat en de navigatie er plotseling mee ophoudt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JME,

 

Super jammer dat je toestel niet automatisch een ander netwerk selecteert. Soms hebben toestellen hier een beetje hulp bij nodig, ik snap dat dit niet super handig is maar jammer genoeg niets aan te doen. Ik heb dit overigens met mijn eigen toestel ook, bij sommige landen. 

 

Scotsman, bedankt voor je reactie!

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Scotsman & Daisy,

hartelijk dank voor jullie reactie. Ik moet er dus mee ‘leven’. Blijf het wel wat vreemd vinden dat zelfde toestel met kpn abonnement wil automatische Belgisch net werk kan vinden. Nogmaals bedankt voor jullie reactie. JME

 

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey JME,

 

Heel graag gedaan! Wij horen het natuurlijk graag als wij nog iets anders voor je kunnen betekenen. Fijne zondag 😊

 

Groet,

Ouael

Reageer