Beantwoord

Waarom lukt het doorschakelen niet meer?



Toon eerste bericht

48 reacties

Ik zie dat velen een probleem hebben met het doorschakelen van een smartphone.

Dat probleem heb ik ook. Mijn smartphone is een Samsung Galaxy S7.Na alle trucjes van hierboven te hebben geprobeerd lukt het nog steeds niet. Het eigenaardige is dat het met mijn Samsung Tablet SM T825 wel gaat. Alle nummers zijn automatisch ingevuld en werken ook!!

Mocht er een oplossing zijn of komen dan verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Marten 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi M.C.H.Vos,

 

Super jammer dat het niet gelijk lukt, graag wil ik de volgende dingen van je weten:

  • Welke oproepen probeer je precies door te schakelen? Heb je er al een aanstaan? Dit kun je terugvinden in de instellingen van toestel onder oproepinfo. 
  • Heb jij Volte aan staan in je toestel?
  • Welke foutmelding krijg je precies?
  • Welke code heb je al geprobeerd voor het doorschakelen?

Groetjes,

Daisy

 

 

Beste Daisy,

Ik probeer alle mogelijkheden uit. In hoofdzaak gaat  het om het doorsturen om doorschakelen indien bezet. Ik  heb er geen enkele aanstaan omdat er een melding komt: Kan gegevens niet lezen. Onverwachte reactie van netwerk. Volte kan ik op mijn toestel niet vinden. Alle codes (volgens mij) geprobeerd. bv.*21* telnr# Ook met de nrs:61,67,62 enz.

Tot op heden geen resultaat...

 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @M.C.H.Vos,

 

Bedankt voor de informatie! Je hebt inderdaad de juiste code gebruikt voor een apparaat zonder VoLTE *67*telefoonnummer# [zend], de juiste code voor een VoLTE (4G) apparaat is *67*telefoonnummer [zend].

 

Toch heb ik even contact opgenomen met de Netwerk Specialist en die zien dat er 3 doorschakelingen staan ingesteld op jouw aansluiting. 

  • Doorschakelen oproepen indien niet beantwoord. (dit kun je uitschakelen door de code:  #61 [zend] te gebruiken) 
  • Doorschakelen oproepen indien er geen netwerk is. (dit kun je uitschakelen door de code: #62 [zend] te gebruiken) 
  • Doorschakelen oproepen indien in gesprek.

 

Wellicht heb je deze doorschakelingen aangezet op het tablet omdat deze misschien geen VoLTE (4G) mogelijkheid heeft. Heb je al eens getest of de doorschakeling die je nodig hebt aan staat door je nummer te bellen? 

 

Hierboven staat hoe je de verschillende doorschakelingen die je niet nodig hebt uit kan zetten. 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

 

Doorschakelen op mn tablet werk perfect. Maar op mn smartphone wil het niet lukken om de gegevens er in te zetten. Steeds weer dezelfde foutgegevens. 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey M.C.H.Vos,

 

Ik heb je berichten gelezen maar ik zie nog niet of je hebt geprobeerd om eerst alle doodschakelingen op je mobiele toestel uit te schakelen en dan vervolgens opnieuw in te stellen. Klopt dat? Zo ja, dan neem ik opnieuw contact op met de netwerkspecialisten.

 

Groetjes,

Ouael

Ik kan ook niet uitschakelen, want ik krijg steeds weer het zelfde mededeling:

Kan gegevens niet lezen. Onverwachte reactie van netwerk. Volte kan ik op mijn toestel niet vinden. Alle codes (volgens mij) geprobeerd. bv.*21* telnr# Ook met de nrs:61,67,62 enz.

Tot op heden geen resultaat...

 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @M.C.H.Vos,

 

Ik vroeg me af of je al hebt geprobeerd om jouw nummer te bellen als de simkaart in je telefoon zit. De netwerkspecialist geeft namelijk aan dat de doorschakelingen wel op actief staan en dus zouden moeten werken, ondanks dat je deze melding steeds krijgt.

 

Wil je mij in een privé bericht laten weten om welk 06 nummer het precies gaat? Ik heb nu namelijk het nummer gebruikt van je account op het forum, maar ik zie dat je meerdere aansluitingen hebt. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Beste Tessane, 

Het nummer waar het om gaat is:

Android is nr.8. 

Groetjes en dank voor alle moeite 

 

Marten Vos 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @M.C.H.Vos,

 

Bedankt voor de gegevens, je nummer heb ik wel even verwijderd uit je post omdat dit anders op openbaar internet te zien is.

Heb je al kunnen proberen of de doorschakeling werkt door naar dat nummer te bellen?

 

Groetjes,

Tessanne 

Heb ik geprobeerd, maar dan gaat hij gewoon over. Ik denk dat het in de versie van Android zit. Op mn smartphone is dat 8 op mn tablet 9. Mijn tablet werkt perfect want alle doorschakelingen staan aangegeven en werken ook. 

Dus wellicht wachten op een upgrade van  Samsung! 

Fijne dag nog en lukt het eindelijk wel dan laat ik weten! 

 

Groetjes Marten 

Reputatie 3
Badge +2

Hey M.C.H.Vos,

 

Wij horen het graag als je een update hebt. Fijne zondag nog :)

 

Groetjes,

Ouael

 Zodra het gelukt is krijgen jullie bericht van mij. Allemaal hartelijk dank voor jullie inzet in deze!! 

 

Met hartelijke groet,

 

Marten Vos

Beste Mensen,

Ik zou laten weten als het doorschakelen wel lukt! Ik heb even het volgende gedaan. De simkaart van mn tablet in de smartphone gezet en….. meteen werden alle nummers ingevuld bij Doorschakelen!!!

Dus het probleem zit hem in de simkaart van mijn smartphone!! Wellicht is daar wat aan te doen!!

In afwachting,

Marten Vos

(PS Ik heb er geen haast mee maar als er een oplossing zou zijn …...)

Reputatie 3
Badge +2

Hey Marten,

 

Dank je wel voor de update! Het kan niet liggen aan de simkaart. Dat komt omdat de doorschakeling wordt geregeld op het netwerk en niet op de fysieke simkaart. Ik heb weer contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij geven echt aan dat het aan VoLTE ligt. Dat is bellen via 4G. Dat moet aanstaan om doorschakeling te kunnen instellen. De simkaart uit je tablet werkt wel omdat het op een ander apparaat (zonder VoLTE) wel goed is ingesteld.

Ik wil je vragen om bellen via 4G aan te zetten. Je kon eerst de optie niet in je toestel vinden. Je gaat naar Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie bellen via 4G in. Ik wil je dan vragen om je doorschakeling in te stellen. Dat doe je door  *67*telefoonnummer [zend] in te voeren.

Dank je wel voor je geduld!

 

Groetjes,

Ouael

 

Goeie morgen Ouael,

Dank voor je berichtje. Ik Heb echt alles al gedaan zoals jullie  me gezegd hebben, ook nu weer, ik bel altijd via 4g en heb Namen toegangspunten op KPN/H1 4g LTE Mobiel internet aan staan, maar..... geen succes...

Reputatie 3
Badge +2

Hey Marten,

 

Wat zuur zeg! Kan je de simkaart uit je toestel halen en in je tablet stoppen om daar de doorschakeling te activeren?

 

Groetjes,

Ouael

Beste Ouael

Geprobeerd maar ook dat lukt niet. Er wordt gemeld dat de simkaart niet gelezen kan worden. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik de bestelde nieuwe simkaart gebruik of het dan wek lukt. Waarschijnlijk is die er morgen. Ik laat het resultaat direct weten!

Het begint spannend te worden... Maar het houd je van de straat zeggen ze hier..…

Tot de volgende topic.:bow_tone2:

Marten

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Marten,

 

Wij wachten ook in spanning op het resultaat! Veel succes alvast!

 

Groetjes,

Tessanne

Beste Mensen,

Tot mijn grote spijt moet ik meedelen dat de nieuwe simkaart niet heeft geholpen. Ook het naar fabrieksinsteliingen terugzetten geeft niet het beoogde resultaat. Als ik kijk bij : Info telefoon, Status, status simkaart, dan staat er bij Status mobiel netwerk: Verbinding verbroken.

Zou daar het probleem zitten?? Ik weet niet hoe dat aan te zetten…

:frowning2:

Marten

Reputatie 3
Badge +2

Hallo Marten,

 

Ik ben dan bang dat het probleem toch misschien in het toestel zelf zit. Doorschakeling is een samenwerking tussen het netwerk en je toestel. Beide moeten goed ingesteld staan om dit mogelijk te maken. Voor nu houden de mogelijkheden bij ons dan op. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met Samsung. De contactmogelijkheden vind je hier. Wie weet hebben zij tips over een bepaalde instelling in je mobiel waar je rekening mee moet houden.

 

Ik hoor het graag als je een update hebt :)

 

Groetjes,

Ouael

Zodra het werkt laat ik het weten! In ieder geval heel veel dank voor jullie moeite!!!!!

Groetjes 

 

Marten 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Marten, 

Helemaal goed! Laat ons even weten wat eruit komt bij Samsung :innocent:

Groetjes, 
Bas

Reageer